וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קדימה-צורן מתנגדים לתוכנית המתאר: "כלואים בכבישים"

25.10.2017 / 8:57

תוכנית המתאר החדשה בקדימה-צורן אמורה להוסיף כ-8,000 יחידות דיור ליישוב הקטן אך היא נתקלת בהתנגדות מצד התושבים החוששים מהכבדה על התשתיות, נזק כספי ואיבוד צביונו הכפרי

קדימה צורן. Google Street View, צילום מסך
קדימה-צורן/צילום מסך, Google Street View

תוכנית המתאר המקודמת בשנים האחרונות במועצה המקומית קדימה צורן – כיום מועצה מקומית המונה כ-22 אלף תושבים בלבד - מתעתדת להזניק את כמות התושבים במקום באופן דרמטי, עם תוספת צפויה של כ-8,000 יחידות דיור חדשות שייבנו בה. אלא שבקרוב צפויה התוכנית להיתקל בהתנגדות נרחבת דווקא מצד תושבי המקום. לוואלה! נדל"ן נודע כי כ-1,000 מתושבי קדימה צורן יגישו בימים הקרובים את התנגדותם לוועדה המחוזית בטענה כי במקום להביא לפיתוח נכון של המועצה המקומית – צפויה התוכנית להביא להחרפה של עומסי תנועה, לבינוי לגובה שיהרוס את צביונה הכפרי וגם למחסור במבני ציבור ובשטחי תעסוקה באופן שיגרום לפגיעה תקציבית במועצה המקומית, שכבר היום מצויה בגירעון.

שטח השיפוט של קדימה-צורן, משתרע על פני כ-12 אלף דונם, מתוכם כ-3,000 דונם שטחי בנייה וכ-1,500 דונם חורשות, יער ונופש פעיל. כיום קיימים במועצה כ-6,000 בתי אב ועוד 2,000 יחידות דיור מאושרות לבנייה על פי תוכניות מפורטות קיימות.שאר השטחים, כך על פי הנתונים המוצגים בהתנגדות, הם שטחים חקלאיים לגידולים חקלאיים.

אולם בהתנגדות, שתוגש בתחילת השבוע הבא באמצעות עו"ד שני אוכמן, נכתב בין השאר כי כבר היום סובלים תושבי המקום מפקקים רבים ועומסי תנועה וכי התוכנית החדשה, שתביא לבנייתן של אלפי יחידות דיור חדשות, מחייבת שדרוג של מערך התחבורה הקיים והתאמתו לנפחי התנועה הכבדים הקיימים היום והצפויים לגדול בעתיד, לצד הרחבה ועיבוי רחובות מרכזיים ועורקי תחבורה פנימיים שיחברו בין כלל חלקי היישוב הקיים. מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה עוד כי התושבים אינם לבד וכי גם המועצה המקומית צפויה להגיש התנגדות לתוכנית.

"סוגיית תשתיות התחבורה הקיימות כיום ביישוב היא סוגיה כואבת וקשה במיוחד לתושבים, כשבהיעדר מוקדי תעשייה ומסחר גדולים אין מנוס מתפקודו של היישוב כ'עיר שינה' בעל יוממות גבוהה, אשר מביא לעומסי תחבורה כבדים בשעות הבוקר ובשעות אחה"צ לצורך יציאה מהיישוב וחזרה אליו", נכתב בהתנגדות.

עוד באותו נושא

תושבי רמת השרון עותרים נגד "תוכנית המגדלים" במערב העיר

לכתבה המלאה

להוסיף כבישים

"כתושבת היישוב ואמא לילדים לא יכולתי להתעלם ממכלול הכשלים התכנוניים והסביבתיים הקיימים בתוכנית שיגרמו לפגיעה קשה באיכות חיי התושבים"

לטענת המתנגדים "כביש 562 הינו כביש חד מסלולי המתחבר לכביש אזורי 553 אשר אינו עומד בנפחי התחבורה הקיימים כיום מצורן ורמת אמיר ומהישובים באזור אשר משתמשים באותה תשתית כבישים על מנת להתחבר לכביש 4. כך גם היציאה המערבית מהיישוב מרחוב הרצל לכביש 4 – כשכלל תושבי היישוב מוצאים עצמם 'כלואים' מידי בוקר ו/או אחה"צ ללא אפשרות יציאה ו/או חזרה".

בהקשר זה מבקשים המתנגדים להתנות את התוכנית בסלילת כביש 561 מזרח וכן להתנותה בהוספת כביש שיחבר את השכונות הדרומיות (מתחם C1 הידוע גם בכינוי "מתחם A" ") ישירות לכביש 553 ולא לכביש 562 – בטענה כי החיבור הנוכחי אינו עומד בעומסים.

"כתושבת היישוב ואמא לילדים לא יכולתי להתעלם ממכלול הכשלים התכנוניים והסביבתיים הקיימים בתוכנית שיגרמו לפגיעה קשה באיכות חיי התושבים שממילא כבר היום סובלים מהיעדר פיתוח עקב תקציב גירעוני, עומסי תחבורה כבדים, מחסור בשטחי מסחר ותעשייה ושירותים מוניציפאליים ברמה ירודה. אנחנו יישוב 'עני' בעל אוכלוסייה חזקה מבחינה כלכלית וחברתית", אומרת עו"ד אוכמן.

אוכמן, המובילה את ההתנגדות לצד חברי המועצה, עו"ד קרן גרין ותומר יעקב העריכה עוד כי "קיים חשש כי התוכנית תביא לצמיחה מהירה ועומס גדול על התשתיות הקיימות דבר שיגרום לקריסה של היישוב ופגיעה בצביונו הכפרי. חשוב לבצע הליך נכון ואמיתי של שיתוף הציבור ולא להעביר את התוכנית בצורה של "מחטף" על גב התושבים".

לא לבנות ממערב לרמת אמיר

פרט לסוגיות התשתית, התנגדותם של התושבים נוגעת גם למכלול נרחב של נושאים נוספים, הלוקים לטענתם בחסר בתוכנית המתאר החדשה. כך למשל, בכל הנוגע לאזורי התעסוקה והמסחר בתוכנית – שטחים שבגינם תעריפי הארנונה מניבים הכנסות גבוהות יותר לקופת העירייה – נכתב בהתנגדות כך: "מבוקש כי התוכנית תכלול כשטחי מסחר תעסוקה ותעשייה את איזור צפון מערב הישוב המצוי בצד המזרחי של כביש 4 (איזור תחנת דלק פז), איזור מתחם אילנות הסמוך למחלף אילנות בצד המערבי ואזור התעשייה המערבי".

התנגדותם של התושבים נוגעת גם בין השאר לצפיפות העתידית של המועצה המקומית. התושבים טוענים כי יש לקבוע צפיפות מקסימלית של עד 7 יחידות דיור לדונם ושמירה על גובה בניינים עד 4 קומות, כשבמערב היישוב, הנצפה מכביש 4, ובצפון היישוב, הנצפה מכביש 561 - תישמר בנייה נמוכה.

עוד טוענים המתנגדים כי אין לקדם בנייה למגורים ממערב לרמת אמיר, במתחם המצוי כיום בייעוד קרקע חקלאי, בין השאר משום ששטח זה טרם עבר דיון בוועדת גבולות והוא מצוי מחוץ לתחום השיפוט של המועצה המקומית. "כמו כן, במשך למעלה מעשור, בכל מהלך הדיונים בוועדה המחוזית, מעולם לא דובר ולא נכלל הנושא של בניית 1,000 יח"ד ממערב לרמת אמיר. מדובר בהחלטה שרירותית אשר נולדה כך לפתע פתאום בדיון מחודש אוקטובר 2015, וזאת בניגוד מוחלט לכל התהליכים שהיו עד אותו שלב, ובניגוד לשיתוף הציבור והמועצה שהיה עד אותה עת, באופן שסותר את חזון התוכנית. מדובר בחוסר תום לב תכנוני, תוך 'מחטף' בסמוך להפקדת התוכנית, ובניגוד לעמדת המועצה ורצון התושבים", לשון ההתנגדות.

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז נמסר: "כל הנושאים בהתנגדויות יובאו בפני הוועדה ויידונו בכובד ראש טרם קבלת החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully