וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם לפינוי בסיסי צה"ל מת"א וחיפה לטובת מגורים ותיירות

24.10.2017 / 18:15

משרדי האוצר, הביטחון ורשות מקרקעי ישראל סיכמו על פינוי בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה ופינוי מוזיאון בתי האוסף בשכונת נווה צדק בהיקף של מיליארד שקל. ההסכם יאפשר, בין השאר, את פינוי שדה התעופה בהרצליה

נמל חיפה. ארז מיכאלי
נמל חיפה/ארז מיכאלי

שר האוצר, משה כחלון ושר הביטחון, אביגדור ליברמן הודיעו היום (שלישי) על הסכם בין משרדי האוצר והביטחון לפינוי מחנות צה"ל בתל אביב ובחיפה בהיקף של מיליארד שקל. המתחמים יפונו לטובת מיזמי מגורים, תיירות, ומסחר בתל אביב ועורף לוגיסטי לנמל המפרץ החדש בחיפה.

ההסכם יאפשר, בין השאר, את העברת בית הספר לשוחרים ובית הספר הטכני ואת הקמת מוזיאון צה"ל. מתחם בית הספר הטכני בחיפה יפונה לטובת שטחי עורף נמל כגון מרכזים לוגיסטיים של חברות ענק. שטחי בית הספר הטכני ישמשו גם כחלופה לשטחים שייועדו למטרה זאת בפארק נחל הקישון.

הפינוי יאפשר גם את הרחבת פעילות שדה התעופה בחיפה, שיקלוט באופן זמני את פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה - כך שיתאפשר מימוש השטח לטובת יחידות דיור, בהתאם לתנאים ולוחות הזמנים שקבעה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.

בח"א 21 חולש על כ-640 דונם, הגובלים בנמל חיפה המזרחי, והוא נחשב לאחת מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ. בשנים האחרונות הביעו גורמים רבים עניין בתא שטח זה, אשר מהווה את העתודה המשמעותית ביותר לפיתוח עורף נמל מפותח, שבו יוקמו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקי תעשייה ומוקדי תעסוקה למטרופולין חיפה.

הסכמות שהושגו בין רשות מקרקעי ישראל, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה, יאפשרו להוציא לפועל את תוכנית חזית הים העירונית שאושרה בממשלה השנה, ותכלול שטחי מסחר, תעסוקה, בידור ופנאי.

עוד בנדל"ן

תוכנית הבנייה במתחם אפולוניה בהרצליה חוזרת לשולחן הדיונים

לכתבה המלאה

650 דירות חדשות במקום מוזיאון

כמו כן, ההסכם כולל תקציב שיאפשר פינוי היסטורי של מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל, סמוך לשכונת נווה צדק בתל אביב (מאחורי מתחם התחנה). המוזיאון שוכן על כ-22 דונם באחד מאזורי הביקוש היקרים בעיר; ושחרורו יאפשר את קידום התוכנית להקמה של כ-650 יחידות דיור ועשרות אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעסוקה ומלונאות.

הסיכום הושג בתום מו"מ ממושך, בהובלת סגן שר האוצר יצחק כהן, אגף תקציבים ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם. לדברי השר כחלון "מדובר בהסכם ענק, שהוא המשך ישיר למדיניות שאנחנו מובילים לפינוי מחנות צה"ל לטובת הגדלת היצע הדירות בלב אזורי הביקוש וחיזוק הפריפריה. ההסכם יאפשר פיתוח של אזורי תעסוקה, תיירות ומסחר וכן בנייה של 650 יחידות דיור באחד האזורים האטרקטיביים בישראל. בנוסף, ההסכם מבסס את העיר חיפה כעוגן הכלכלי של הצפון, ומאפשר את הוצאתו לפועל של פארק נחל הקישון ופיתוח עורף נמל שבו יוקמו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקי תעשייה ומוקדי תעסוקה איכותיים".

השר ליברמן הוסיף: "משרד הביטחון ממשיך לפנות בסיסים צבאיים ומתקנים ביטחוניים, והתמורה עבור מדינת ישראל ואזרחיה היא כפולה. מצד אחד אנו מעבירים בסיסים לפריפריה ומחזקים אותה, ומצד שני מפנים אזורי ביקוש למגורים, מסחר ותעשייה ברחבי הארץ. העתקת בית הספר הטכני לכרמיאל הוא דוגמא טובה לכך. המהלך יחזק את העיר ואת הגליל, ויתרום לפיתוח ולשגשוג האזור כולו. משרד הביטחון מחויב להמשיך בתהליך חברתי היסטורי, שמגשים את החזון הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully