וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 3 חדרים בשכונה שקטה במרכז ראשון לציון?

15.10.2017 / 8:00

דירת 78 מ"ר ששופצה מהיסוד בבניין עם מעלית אך ללא מרפסת וחניה, נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

רחוב קארל נטר ראשון לציון. Google Street View, צילום מסך
רחוב קרל נטר בשכונת אברמוביץ' בראשון לציון/צילום מסך, Google Street View

בסוף חודש אוגוסט נמכרה ברחוב קרל נטר בשכונת אברמוביץ' בראשון לציון דירת שלושה חדרים בשטח 78 מ"ר תמורת 1.38 מיליון שקל. הנכס שווק במחיר של 1.45 מיליון שקל. מדובר בכ-19,170 שקלים במונחי עלות למ"ר. הדירה, הכוללת מעלית אך אין לה מרפסת וחניה, שופצה מהיסוד לפני תשע שנים, והיא מצויה בקומה החמישית מתוך שש בבניין שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

מחיר העסקה משקף את רמת המחירים הממוצעת לדירות שלושה חדרים יד שניהי בשכונת אברמוביץ', שעומד על כ-1.36 מיליון שקל, בהתבסס על עסקאות שנסגרו בחצי שנה האחרונה. יחד עם זאת, מחיר העסקה במונחי עלות למ"ר נמוך ביחס למחיר הממוצע למ"ר לדירות שלושה חדרים מיד שנייה בשכונה.

לדברי המתווכת עידית אליצור, יועצת נדל"ן בכירה במשרד רימקס ראשון לציון שסגרה את העסקה, העובדה כי הסכם המכר כלל סעיף על פיו הדירה עתידה להתפנות בעוד כשנה וחודשיים, השפיעה על תמחור הנכס. "שכונת אברמוביץ' בראשון לציון מבוקשת מאד, במיוחד על ידי ותיקי העיר וילדיהם. מחיר העסקה היה ריאלי והוגן ביחס למחירי השוק, ולכן קיבלנו מספר רב של הצעות מחיר במהלך השיווק - בעיקר מקרב זוגות צעירים, יחידים, או מבוגרים הזקוקים למעלית ללא חובה לחניה", היא אומרת.

אליצור מוסיפה כי "העובדה שהדירה שווקה במחיר שוק ולא במחיר מופקע, הובילה לסגירה מהירה של העסקה. העסקה נסגרה תוך חודש וחצי, בעוד שהזמן הממוצע לסגירת עסקאות דומות באזור עומד על כחצי שנה".

סביבת הנכס

לדברי דנה דוד, מנהלת תוכן מקצועי באתר מדלן תמ"א 38 ופינוי בינוי, "שכונת אברמוביץ' היא אחת השכונות המובילות בעיר, מבחינת מספר הפרויקטים שקיבלו היתרים במסגרת תמ"א 38. כשני שלישים מהבניינים בשכונה עומדים בתנאים לקבלת היתר בנייה במסגרת תמ"א 38, מה שהופך את פוטנציאל ההתחדשות העירונית בה לגבוה בהשוואה לשכונות מרכז העיר האחרות".

דוד מוסיפה כי "כל הפרויקטים בשכונה הם במסלול חיזוק הבניין ותוספת על הקיים, כפי שקובעת מדיניות ההתחדשות העירונית של העירייה. מדיניות זו מגבילה את תוספת הבנייה, בטענה שמרכז העיר הוא אזור המצוי במחסור של תשתיות, וכל תוספת של דירות תישקל בהתאם למענה של תשתיות ושירותים שונים - כגון שטחים ציבוריים פתוחים, מוסדות חינוך וכבישים".

לדבריה, "בחודשים האחרונים ישנה הקפאה של היתרי תמ"א 38 בכל רחבי העיר, בשל העובדה כי כמות הדירות החדשות הגיעה לרף שהציבה התוכנית המקומית הישנה לתמ"א 38. בעקבות כך, העירייה מצויה בשלבי אישור של תוכניות חדשות, שצפויות להשפיע על אופן אישור תמ"א 38 בעיר בעתיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב אוסישקין דירת 2 חדרים יד שנייה בשטח 77 מ"ר ב-1.265 מיליון שקל. הדירה ללא חניה ומעלית וממוקמת בקומה השנייה מתוך ארבע קומות.

ברחוב קרל נטר מוצעת למכירה דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 80 מ"ר ב-1.59 מיליון שקל. הדירה בקומה הרביעית מתוך ארבע קומות עם מרפסת שמש, מעלית וחניה בבניין שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

ברחוב שליט מוצעת למכירה דירת 3.5 חדרים יד שנייה בשטח 90 מ"ר ב-1.45 מיליון שקל. לדירה שלושה כיווני אוויר, היא אינה משופצת ומושכרת כיום ב-3,800 שקל.

אשר לעסקאות אחרונות שנעשו בשכונה, לפי לוח מדלן, בחודש יולי נמכרה ברחוב קרל נטר דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 57 מ"ר ב-1.2 מיליון שקל. הדירה בקומה הרביעית מתוך ארבע קומות בבניין שנבנה בשנות ה-70.

באותו החודש נמכרה ברחוב שינקין דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 78 מ"ר ב-1.475 מיליון שקל. הדירה בקומה השלישית מתוך ארבע קומות בבניין שנבנה בשנות ה-70.

ואילו בחודש יוני נמכרה ברחוב בית"ר דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 73 מ"ר ב-1.485 מיליון שקל. הדירה בקומה הראשונה מתוך ארבע קומות בבניין שנבנה בשנות ה-60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully