וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה התוכנית להוספת 10,000 דירות בעיר הכי צפופה בארץ

3.10.2017 / 12:48

הוועדה המחוזית בתל אביב אישרה באופן סופי את תוכנית המתאר לעיר בני ברק, הכוללת גם תוספת של מיליון וחצי מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-200 דונם של שטחים פתוחים

זוגות דתיים וחרדים ברחוב בני ברק, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
העיר הכי צפופה בישראל צפויה להתרחב/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמנהל התכנון אישרה השבוע באופן סופי את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר בני ברק. כעת ניתן יהיה להגיש תוכניות מפורטות לצורך הוצאת היתרי בנייה. התוכנית מאפשרת לעיר תוספת של כ-10,000 יחידות דיור, תוך דגש על הגדלת היצע שטחי הציבור והשטחים הפתוחים.

מתוך תוספת יחידות הדיור המוצעת בתוכנית, כ-8,000 דירות יוקמו במרקם הבנוי הקיים וכ-2,000 יחידות דיור יוקמו בשכונה חדשה בסמיכות לפארק הירקון. נזכיר כי מדובר בעיר הצפופה בישראל: שטחה של בני ברק עומד על כ-7,800 דונם ומתגוררים בה כ-185 אלף תושבים. עם מימוש התוכנית, מספר התושבים בעיר יעמוד על כ-230 אלף איש.

במנהל התכנון מסבירים כי התוכנית נועדה לקבוע את מגמות הפיתוח של בני ברק ל-25 השנים הקרובות; ועל מנת לחזק את היכולת הכלכלית שלה ולחזק את מעמדה כעיר החרדית המובילה בישראל. עירוב שימושים של מבני מגורים ומוסדות חינוך וציבור יאפשר למקם גני ילדים ומבני ציבור נוספים בקומות הקרקע של מבני המגורים - ובדרך זו להעצים את זכויות הבנייה ולשמור על השטחים הפתוחים המעטים שחשובים כל כך לחיים בעיר.

עוד בנדל"ן

הזוגות הצעירים מחכים לדירה? עלייה בבניית דירות גדולות ויקרות

לכתבה המלאה

גם מתחם העסקים BBC צפוי להתרחב

כמו כן, התוכנית מאפשרת את המשך פיתוח רובע העסקים BBC, עם אפשרות לתוספת של כ-1.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, תוך חיבור רציף בין שטחי התעסוקה במתחם זה, באמצעות מערכת תחבורה ציבורית. התוכנית כוללת גם הקמת צירי אופניים אשר יתחברו לרשת שבילי האופניים המתוכננים במחוז.

בנוסף להגדלת היצע יחידות הדיור בעיר, התוכנית קובעת מערכת תחבורה ציבורית פנים עירונית אשר תנוע במעגלים בין מסופי התחבורה הציבורית הקיימים והעתידיים, לרבות תחנת הרכבת בני ברק, אל השכונות השונות ברחבי העיר.
מיקומה של בני ברק בחלק המזרחי של מטרופולין תל אביב, בין כביש 4 במזרח ודרך בן גוריון במערב, מאפשר לה להישען על קווי אוטובוס רבים, תחנת רכבת ושני קווי הרכבת הקלה (הקו האדום שבבנייה, הקו הצהוב שבתכנון וככל הנראה גם קו מטרו נוסף).

מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית נעמי אנג'ל, ציינה כי "התוכנית, שנעשתה בשיתוף פעולה עם עיריית בני ברק, תאפשר להוציא לפועל תוכניות מפורטות באזורים בהם נדרשת התחדשות עירונית. היא מאזנת בין הצביון העירוני, הכולל מבני מגורים נמוכים יחסית, עם הצורך בציפוף המרקם הבנוי תוך שמירה על איכות הרחובות העירונים והשטחים הפתוחים".

יצוין כי התוכנית נערכה ביוזמה של מנהל התכנון, בניהול מתכננת המחוז ולשכת התכנון המחוזית בשיתוף עיריית בני ברק, מהנדס העיר אדריכל ישראל קשטן ואדריכל צדיק אליקים, עורך התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully