וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: משרד הבינוי והשיכון יבצע תמ"א 38 בבניין דיור ציבורי

2.10.2017 / 16:34

הרווחים מפרויקט מגורים ברמת גן שתבנה עמידר יופנו לצורך רכישה ושיפוץ נכסים בפריפריה. במקביל מתכנן שר השיכון להאריך את חוק הדיור הציבורי לחמש שנים נוספות

טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/ניב אהרונסון

משרד הבינוי והשיכון יבצע, באמצעות חברת עמידר החדשה, פרויקט תמ"א 38/2 (מסלול הריסה ובנייה מחדש) בבניין ברמת גן, כאשר הרווחים מהפרויקט יופנו לטובת הדיור הציבורי. זו הפעם הראשונה שהמשרד מוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית מסוג זה, בבניין בו כמחצית מהדירות הן של הדיור הציבורי.

הפרויקט יתבצע ברחוב יהושפט 2, לאחר שעמידר השיגה את הסכמתם של מרבית הדיירים. כעת החברה תגיש בקשה להיתר לוועדה המקומית. על פי התכנון, הבניין ייהרס ובמקומו יקומו 43 יחידות דיור, במקום 12 כיום. כל בעל דירה יקבל דירה חדשה הגדולה ב-12 מ"ר מהדירה הקיימת, וכן מרפסת שמש וחניה תת קרקעית.

חמש מהדירות בבניין שייכות כיום לדיור הציבורי ומנוהלות על ידי עמידר. הרווחים הצפויים מהפרויקט, כמו גם מפרויקטים נוספים של התחדשות עירונית, יוקצו לרכש דירות ושיפוץ וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. תנאי השכירות של דיירי הדיור הציבורי בבניין לא צפויים להשתנות לאחר סיום הפרויקט.

בתוך כך, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מתכוון להביא בפני הכנסת החלטה להאריך את חוק הדיור הציבורי לחמש שנים נוספות. זאת מכיוון שתוקפו של החוק, המאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את הדירות, עתיד לפקוע בסוף השנה. על פי החוק הקיים, הדיירים זכאים לרכוש את הדירה בה הם מתגוררים בהנחה התלויה בוותק המגורים בדירה ובכל מקרה לא יותר מ-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully