וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הגג באשדוד יוצא לדרך: יוקם מתחם עם 850 דירות, תעסוקה ומסחר

27.9.2017 / 11:04

הוועדה המחוזית דרום החליטה להפקיד תוכנית בשטח של כ-32 דונם בעיר, כחלק מההסכם שנחתם עם המדינה. ביהוד אושרה תוכנית של רשות מקרקעי ישראל ל-4,100 יחידות דיור

הדמייה מתחם ויצמן אשדוד. משרד פרחי-צפריר אדריכלים,
כך ייראה המתחם החדש באשדוד/משרד פרחי-צפריר אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום שבמינהל התכנון החליטה היום (רביעי) להפקיד להתנגדויות הציבור את "תוכנית ויצמן" בעיר אשדוד. מדובר בתוכנית להקמת מתחם המשלב מגורים, לצד שטחי תעסוקה ומסחר, ומשתרע על שטח כולל של כ-32 דונם בסמוך לרחובות הראשיים בעיר, בן גוריון בצפון וז'בוטינסקי מדרום.

התוכנית החדשה כוללת כ-850 יחידות דיור, כ-12 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, כ-16 אלף מ"ר עבור מבני ציבור וכשישה דונם עבור שטחי פתוחים. היא מהווה חלק ממתחמי המגורים שייבנו במסגרת הסכם הגג בין עיריית אשדוד למשרדי הממשלה ורשות מקרקעי ישראל.

על פי התוכנית, במקום יוקמו שישה מבני מגורים בני 25 קומות בהם 564 יחידות דיור, כאשר בקומת הקרקע יוקמו מעונות וגני ילדים; לצדם יוקם מבנה בן חמש קומות ובו 64 יחידות דיור; וכן יוקמו שלושה מבני מגורים בני 25 קומות שיכללו 222 יחידות דיור, כאשר בחמש הקומות הראשונות ישולבו תעסוקה ומסחר. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-265 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות, כדי לתת מענה, בין היתר, עבור זוגות צעירים.

הדמייה מתחם ויצמן אשדוד. משרד פרחי-צפריר אדריכלים,
מבט מלמעלה על המתחם החדש באשדוד/משרד פרחי-צפריר אדריכלים

מינהל התכנון: "שמנו דגש על המרחב הציבורי"

במסגרת הסכם הגג שנחתם לפני כחודש, ישווקו בעיר כ-30 אלף יחידות דיור ויותר ממיליון מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות, שאמורים להביא לגידול דרמטי בהיצע הדירות בעיר. על פי ההסכם, רשות מקרקעי ישראל תשווק עד סוף השנה כ-3,000 יחידות דיור בשכונת פארק לכיש מתוך 36,789 יחידות דיור שישווקו במסגרת ההסכם כולו.

כמו כן, לאלה עשויות להצטרף עוד כ-9,000 יחידות דיור מכוח תקנות שבס. מדובר בתוספת יחידות דיור משמעותית, לאחר שנים רבות שבהן לא היו שיווקי קרקע בעיר בהיקפים משמעותיים. עוד הוחלט על פיתוח תשתיות לטובת יצירת פתרונות תחבורתיים, פתרונות לתשתיות ניקוז וכן הקמת שטחים ציבוריים פתוחים ופיתוח של מתחם רצועת חוף הים.

במינהל התכנון ציינו כי "בתוכנית הושם דגש על המרחב הציבורי - במרכז המתחם יוקם פארק שיתפרס של שטח של כחמישה דונם לרווחת הדיירים ובאי המתחם, יוקם מערך שבילים עבור הולכי רגל שיחברו בין המגורים למבני הציבור, ולא תתאפשר כניסה של כלי רכב ללב המתחם כאשר החניות יהיו תת-קרקעיות".

יו"ר הוועדה המחוזית דרום, דוד לפלר, ציין כי "נמשיך לקדם תוכניות איכותיות, הכוללות עירוב שימושים של מגורים לצד תעסוקה ומסחר, זאת כדי לשמור על השטחים הפתוחים. התוכנית שמה דגש על נגישות לתחבורה ציבורית והקצאת ריאות ירוקות. כל אלה יאפשרו איכות חיים טובה עבור התושבים". התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, נערכה על ידי משרד פרחי-צפריר אדריכלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך תיראה השכונה החדשה ביהוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהוד: הופקדה תוכנית לבניית 4,100 דירות חדשות

בתוך כך, הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, הפקידה להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת 4,100 דירות חדשות ביהוד, על שטח של רשות מקרקעי ישראל, כאשר רבע מהן (כ-,1000 דירות) אמורות להיות יחידות קטנות לטובת זוגות צעירים.

התוכנית ממוקמת ממערב ליהוד, בצמוד דופן לישוב הקיים. 300 יחידות יהיו מיועדות לדיור מוגן וכן יוקם אזור תעסוקה ופארק עירוני לאורך נחל אונו שישרת את השכונה.

בנוסף כוללת התוכנית כ-90 דונם המיועדים למסחר ותעסוקה במגרשים נפרדים. זאת בנוסף לשימושי המסחר בחזיתות המסחריות לאורך הרחובות הראשיים. היקף השטחים למסחר הוא כ-50 אלף מ"ר ועוד 196 אלף מ"ר לתעסוקה. השטחים למסחר ותעסוקה נמצאים בצמוד לדרכים מספר 4622 ו-461 והקו הסגול המתוכנן של הרכבת הקלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השכונה החדשה ביהוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי מדובר בתוכנית המצויה בלב אזור הביקוש במרכז הארץ, אשר קודמה בהתאם לעקרונות פיתוח אורבניים והותאמה לצרכי האוכלוסייה בהיבט של צרכי ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, נגישות תחבורתית ואיכות חיים בשכונה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully