וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו לעוד הגרלות: תוכנית מחיר למשתכן תוארך בשנתיים נוספות

18.9.2017 / 17:08

מועצת מקרקעי ישראל אישרה להאריך את תוכנית הדיור המוזל עד סוף 2019. זוכים בהגרלה בפרויקט שטרם קיבל היתר בנייה, יוכלו למכור את הדירה אחרי 7 שנים ממועד הזכייה

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר, משה כחלון/ערן גילווארג

מועצת מקרקעי ישראל, בראשות יו"ר המועצה, שר האוצר משה כחלון, אישרה היום (שני) את הארכת תוכנית מחיר למשתכן בשנתיים נוספות - עד סוף שנת 2019. במשרד האוצר מציינים כי משמעות הארכת תוקף התוכנית היא תוספת של עוד עשרות אלפי דירות מוזלות לשוק בכל שנה.

כמו כן, המועצה אישרה לקצר את פרק הזמן אשר מגביל את זכאי התוכנית למכור את הדירה בה זכו. עד כה יכולים היו זכאי תוכנית מחיר למשתכן למכור את הדירה שבה זכו בהגרלה רק כעבור חמש שנים מקבלת טופס 4 (טופס אכלוס). כלומר, מרגע כניסתם לדירה, היו צריכים לגור בה או להשכיר אותה במשך חמש שנים.

כעת הוחלט כי הזכאים יוכלו למכור את הדירה שבע שנים ממועד ביצוע ההגרלה או חמש שנים מקבלת טופס 4 (כפי שהיה עד כה) - המוקדם ביניהם. ההצעה "לקצר" את פרק הזמן המגביל את המכירה, הגיעה לאחר שבמסגרת ההגרלה הגדולה הראשונה שעליה הכריז משרד האוצר, נכנסו גם פרויקטים שטרם קיבלו היתר בנייה.

זכאי התוכנית העלו את החשש כי אם הרכב משפחתם ישתנה והם ירצו למכור את הדירה לטובת בית גדול יותר (אם למשל משפחתם תתרחב), הם יוכלו לעשות זאת רק כעבור מספר גדול יותר של שנים, עד שיגיע היתר בנייה והפרויקט ייבנה.

"מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית"

בתוך כך אישרה מועצת מקרקעי ישראל הצעה שאותה היא מכנה "מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית". לפי הההצעה, בפרויקטים של התחדשות עירונית, אשר יתבררו כלא כלכליים, יקבלו היזמים קרקע משלימה בהנחה של עד 80% באותה העיר, עליה יוכלו לבנות פרויקטים מניבים שיהפכו את הפרויקט לכלכלי. על פי ההחלטה, פרויקטים אלה לא חייבים להיות למגורים (כלומר יזם שיקדם פרויקט פינוי על קרקע שאינה משתלמת לו מבחינה כלכלית, יוכל לבנות על הקרקע המשלימה מרכז מסחרי ולא רק בניין דירות).

כמו כן, הוחלט כי אותם מגרשי השלמה שיינתנו ליזמים יוגדלו משמעותית, וכן ניתן יהיה להשתמש במגרשים אשר אינם צמודים לקרקע שעליה יבנה היזם את פרויקט ההתחדשות העירונית. במסגרת ההחלטה נקבעו היקפי הקרקע המשלימה אשר יוקצו בכל רשות מקומית, תוך מתן תמרוץ מיוחד לרשויות מקומיות שיחתמו על הסכמי גג.

במשרד האוצר הסבירו כי "ההחלטה הנוכחית נותנת מענה של ממש לשורת קשיים המעיבים על קידומם של מיזמי ההתחדשות העירונית, ובכך צפויה להביא להגדלה משמעותית של המיזמים, שיגיעו לכדי מימוש תוך פרק זמן סביר".

עוד ציינו כי "ההחלטה מאמצת את הוראות חוק הרשות להתחדשות עירונית, שחלק נכבד ממנו מוקדש לקידום מיזמי ההתחדשות העירונית; והיא תביא גם להעמקת מעורבותן של הרשויות המקומיות בתהליכי ההתחדשות העירונית, על מנת להבטיח ששילוב הכוחות בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי, יבטיח את האצת התהליכים והשלמתם בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully