וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: תושבי שוהם עתרו לבג"ץ נגד המדינה

18.9.2017 / 12:50

זכאי תוכנית הדיור המוזל דורשים להקפיא את ההגרלה ביישוב שבמרכז הארץ, בטענה כי היא אינה מאפשרת השתתפות למי שהוא בן מקום - אך משויך לסדרה ב' בתוכנית

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר, משה כחלון/ערן גילווארג

תושבים מהיישוב שוהם שבמרכז הארץ הגישו אמש (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד ועדת ההגרלות של תוכנית מחר למשתכן, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. הרקע לעתירה: התושבים טוענים כי ההגרלה לפרויקט מחיר למשתכן בשוהם אינה מאפשרת השתתפות למי שהוא בן מקום - אך משויך לסדרה ב' בתוכנית.

העותרים ביקשו בעתירתם כי בית המשפט יוציא צו ביניים שיעצור את ההגרלה, או לחילופין להקפיא את ההגרלה ביחס ל-142 הדירות המוקצות לתושבי המקום. לטענתם, בשל העובדה כי לא צפוי מכרז נוסף בשוהם בנושא, יש לאפשר גם לבני המקום מסדרה ב' להירשם להגרלה הנוכחית.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד אפי מיכאלי, נכתב, בין השאר, כי "עניינה של עתירה דחופה זו הוא בהחלטת המשיבים למנוע את השתתפותם של זכאי סדרה ב' שהם 'בני מקום' במועצה המקומית שוהם בהגרלות תוכנית מחיר משתכן, הנערכות במועצה המקומית שוהם, באופן המונע מהם כל סיכוי לזכות בזכאות לרכישת יחידת דיור במועצה המקומית שוהם בעתיד, שכן מדובר עתודת הקרקע האחרונה לפיתוח במועצה המקומית שוהם".

בין השאר, מציינים העותרים כי מתן זכות השתתפות תיצור שוויון הזדמנויות בקרב תושבי המקום, שכן גם בני המקום השייכים לסדרה א' של מחיר למשתכן וגם זכאי סדרה ב' מונים כמה מאות. על כן, לטענתם, הכללתם בהגרלה תאפשר סיכוי שווה לכולם.

בעתירה נכתב, בין היתרף כי הגרלת מחיר למשתכן מהווה את ההזדמנות היחידה "לנצל הטבות חד פעמיות, בלתי חוזרות, לזכייה בזכאות לרכישת דירה במקום". עוד נכתב כי "המשיבים, מבלי ששקלו את העובדה כי מדובר בעתודת הקרקע האחרונה לפיתוח במועצה המקומית שוהם ומבלי שנתנו לשיקול זה את המשקל הראוי ביחס לזכאי סדרה ב' בתוכנית מחיר למשתכן שהם בני מקום, הדירו באחת את חבריה של קבוצה, זו תוך שהם פוגעים באופן חמור בזכותם של אלה ליחס הוגן מרשויות השלטון - ופועלים באופן בלתי מידתי ובלתי סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully