וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיג-זג: תוכנית המתאר של הרצליה חוזרת לוועדה המקומית

12.9.2017 / 17:39

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב החליטה להחזיר את התוכנית, שאמורה לאפשר בנייה של כ-52 אלף יחידות דיור בעיר, לידיה של העירייה לבחינה מחודשת

המרינה בהרצליה, מלון ריץ קרלטון יוני 2017. ראובן קסטרו
מרינה הרצליה/ראובן קסטרו

ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה היום (שלישי) לאפשר לוועדה המקומית הרצליה בחינה נוספת של תוכנית המתאר העירונית. במסגרת ההחלטה, תוכל העירייה לבצע בחינה נוספת של התוכנית לתקופה של 18 חודשים, זאת לאחר בקשתה למשוך את התוכנית.

על פי הודעת הוועדה, במהלך תקופה זו יבחנו בשנית היבטים תכנוניים שונים, בהם מערכות תחבורה ציבורית רב שלבית, תשתיות, יחס בין שכונות ותיקות וחדשות, היבטים והשלכות של תוכניות התחדשות עירונית ונושאים נוספים. כמו כן, פרק זמן זה יאפשר לוועדה המקומית לקיים מהלך משלים של שיתוף ציבור.

עוד ציינה הוועדה בהחלטתה, כי בתוך 60 יום יגיש מהנדס הוועדה המקומית מתווה להליך עדכון התוכנית, הכולל את ההיבטים הללו. בנוסף, תוגש הצעה למערך כלים משלימים ליישום ניהול, מעקב ובקרה של התוכנית, והצגת לוח זמנים ואבני דרך לאופן קידום ההליך המוצע, ובכלל זה דיווח תקופתי מדי כארבעה חודשים לוועדת המשנה.

התוכנית המקורית - תוספת של 52 אלף יחידות דיור

תוכנית המתאר שהופקדה במרץ 2017 מתווה מסגרת תכנונית כוללת להבטחת איכות החיים בעיר הרצליה, ושמה את התושב במרכז. היא מאפשרת תוספת של כ-52 אלף יחידות דיור, שיתנו מענה לגידול צפוי של כ-200 אלף תושבים עד לשנת 2030.

התוכנית שמה דגש, בין היתר, על פיתוח מערך הדרכים והתחבורה, תוך מתן דגש על התחבורה הציבורית. כמו כן, היא כוללת את עיבוי המרקם הבנוי בעיר וקידום תוכניות להתחדשות עירונית במרכזה, זאת כדי לשמור על השטחים הפתוחים.

דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, התייחסה להחלטה ואמרה כי "איכות החיים של התושבים על כל היבטיה - בהם צרכים תחבורתיים, חינוכיים, תעסוקתיים, תרבותיים, וסביבתיים - עומדת במרכזן של כלל תוכניות הבנייה, כולל בתוכנית זו. ועדות התכנון רואות כיצד העיר מאפשרת מחזור חיים שלם לתושב, והתושב הוא לא רק הבסיס לתכנון, הוא גם חלק בלתי נפרד מהתהליך".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר: "הבטחתי וקיימתי. אני שמח על החלטת הוועדה לאפשר לעיריית הרצליה לבחון את התוכנית מחדש, ולאחר הליך יסודי של שיתוף כלל הציבור נוכל להגיש תוכנית טובה וראויה, המתאימה לכלל תושבי העיר. כבר בימים הקרובים נבצע עבודת מטה לביצוע מהיר של מתווה ולוח זמנים".

בעקבות ההחלטה הסביר עו"ד עפר טויסטר, העוסק בתכנון ובנייה, כי התוכנית נועדה להגדיל את נפח הבנייה בצורה משמעותית, וכעת נראה כי זה לא יקרה בהיקפים שרצתה הוועדה המחוזית. "כרגע כלל לא ברור מה יעלה בסופה של התוכנית גם בתום התקופה שתיבחן על ידי הוועדה המקומית", אמר.

 לדבריו, "אם השלטון המרכזי חושב שהוא יכול ללחוץ על השלטון המקומי, על מנת להגדיל משמעותית את הצפיפות ועל ידי כך להוריד מחירים, אז לאור הלחץ הציבורי הדבר מטיל ספק על יכולת השלטון המרכזי לכפוף רצונו על המקומי גידול דרמטי של הצפיפות, בעיקר כשמתקרבת שנת בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully