וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמי גג לדימונה ומגדל העמק; בדימונה יושקעו 5 מיליארד שקל

7.9.2017 / 13:01

על פי ההסכמים שנחתמו בין משרדי האוצר והשיכון לרשויות המקומיות, ייבנו 21 אלף יחידות דיור בדימונה שיתווספו ל-12 אלף הדירות הקיימות כיום. במגדל העמק ייבנו 5,000 דירות

בנייה בדימונה. מרץ 2017. ראובן קסטרו
דימונה/ראובן קסטרו

המהלך הממשלתי לחתימת הסכמי גג ברשויות המקומיות מגיע לדימונה ולמגדל העמק. במשרד הבינוי והשיכון, השותפים למהלך ביחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, דיווחו כי במסגרת הסכם הגג שנחתם מול עיריית דימונה, צפויות להיבנות למעלה מ-21 אלף יחידות דיור בעיר, בהסכם שעלותו כחמישה מיליארד שקל. הסכם זה מצטרף להסכם שנחתם במגדל העמק, במסגרתו ייבנו למעלה מ-5,000 יחידות דיור חדשות בעיר. ההסכם במגדל העמק מוערך בסכום של כמיליארד שקל.

שני ההסכמים הללו מצטרפים לשורה של הסכמים נוספים שכבר נחתמו בראש העין, באר שבע, בית שמש, טירת הכרמל, עכו, אשדוד ולוד. במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי העיקרון המנחה של הסכמי הגג הוא העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים במטרה לקצר דרמטית את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן.

על פי ההסכם שנחתם בדימונה, במהלך השנים 2017-2024 ייבנו כ-21 אלף יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ותעסוקה ב-17 מתחמים שיקודמו בקרקעות מדינה ועוד אלפי מבני ציבור, בהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. לאלה עשויים להתווסף, באישור הוועדה המקומית בעיר, כ-4,697 מבני ציבור מכוח תקנות התכנון והבנייה (תוספת שבס ותקנות כחלון), כך שסך הכול מעריכים במשרד כי סך השיווקים יעמוד על למעלה מ-30 אלף יחידות דיור.

כאמור, כלל תקציב ההסכם מסתכם בכחמישה מיליארד שקל, מתוכם ארבעה מיליארד שקל לטובת עבודות הפיתוח; ועוד כ-580 מיליון שקל לטובת הקמת מבני הציבור, לצד 340 מיליון שקל לטובת עבודות שדרוג "ישן מול חדש".

הסכם הגג בדימונה, שבה ישנם כיום רק כ-12 אלף יחידות דיור, הוא ההסכם הראשון אי פעם אשר נחתם מכוח החלטת ממשלה שעברה רק לפני שבועיים להסכמי גג תקציביים באזורי הפריפריה, מתוך ראייה חברתית כוללת.

עוד באותו נושא

הסכם גג בדרך לנהריה: 10,000 דירות חדשות אושרו במועצת העיר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר, משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטרה: חיזוק הפריפריה

לצד ההסכם המשמעותי עם העיר דימונה, נחתם גם הסכם גג בין משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ועיריית מגדל העמק, לבנייתן של למעלה מ-5,000 יחידות דיור בעיר. על פי ההסכם, בין השנים 2017-2019 ישווקו בעיר מגדל העמק כ-5,674 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים בקרקע מדינה. לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,509יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבנייה (תוספת שבס ותקנות כחלון), כך שסך צפי יחידות הדיור אשר ישווקו בשנים אלה יעמוד על כ-7,000 יחידות דיור.

במשרד הבינוי והשיכון הדגישו כי בנוסף ליחידות הדיור החדשות יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בניהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכמיליארד שקלים, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-750 מיליון שקל, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-150 מיליון שקל ולעבודות שדרוג "ישן מול חדש" הוקצו כ-75 מיליון שקל.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט התייחס להסכם ואמר כי "חיזוק הפריפריה עומד לנגד עיניי בשנתיים האחרונות. מסיבה זו התחלנו את פרויקט שיקום שכונות חוזר דווקא בערי הגליל והנגב. מסיבה זו אנחנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג, גם בערים בהן לא תמיד קיים רווח על הקרקע. זאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל".

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, הוסיף כי "להסכם הגג תהיה השפעה דרמטית והיסטורית על העיר. מדובר בהסכם ייחודי שלא היה כדוגמתו מאז הקמתה, במסגרתו ישווקו כ-6,000 יחידות דיור במהלך שלוש שנים. תנופת הבנייה תניע תהליכים בכל תחומי החיים, כגון תהליכים כלכליים, חברתיים וחינוכיים, תוך מימוש מנופי ומנועי הצמיחה שיש לנו כמו קריית היי טק, כביש 6 שיגיע עד צומת ישי ורכבת העמק, ותיתן מענה למימוש חלום הדירה לזוגות צעירים ותושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully