וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בעלי חברת בנייה העלים הכנסות בשווי 12 מיליון שקל

30.8.2017 / 11:01

קבלן תושב מזרח ירושלים חשוד בעבירות מס הכנסה ומע"מ, תוך שהוא אינו מדווח על העסקת עובדים ומשתמש בחשבוניות פיקטיביות על מנת להסוות את העסקתם

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה/ראובן קסטרו

בעל חברה לבנייה, תושב מזרח ירושלים, נעצר בעקבות חקירה של חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ומשרד מע"מ ירושלים, בחשד שהעלים הכנסות בגובה 12 מיליון שקל. כך מדווחת היום (רביעי) רשות המסים. הוא שוחרר בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בירושלים.

כמפורט בבקשת המעצר, פייסל חרוב מאבו טור, בעלי חברת "נ.ד.א.א" העוסקת בבנייה, נחשד כי הוא משתמש בחשבוניות פיקטיביות בספרי החשבונות ומקזז מס תשומות במיליוני שקלים. לצורך אימות החשדות, נגבו עדויות מקבלני משנה הרשומים בספריו, מהן עלה כי הם אינם מכירים את חרוב והחשבוניות שלהם המופיעות בספריו מזויפות.

על פי רשות המסים, הקבלנים העידו כי כלל לא ביצעו את העבודה בגינה סופקה החשבונית, ולא סיפקו עובדים לפעילות המתוארת. בחקירתו טען חרוב כי הקבלנים אכן ביצעו את העבודה והוא שילם להם.

צוות משותף של חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ומשרד מע"מ ירושלים אף הגיע לאתר בנייה בנתניה, שם מבצע חרוב עבודות. מנהל העבודה באתר טען כי הוא אינו מכיר את חברת "נ.ד.א.א" אך הוא מכיר את חרוב כקבלן משנה המעסיק עובדים ומבצע את העבודה באתר.

החוקרים גבו עדויות מעובדים שאישרו כי הם עובדים של חרוב. ברשות המסים ציינו כי חרוב אינו מדווח על העסקת עובדים, והחשד הוא כי הוא משתמש בחשבוניות של אחרים על מנת להסוות את העסקת העובדים. בשלב זה, כאמור, חשוד הקבלן בעבירות מס הכנסה ומע"מ בסכום כולל של כ-12 מיליון שקל.

קבלן שיש חשוד בהעלמת מאות אלפי שקלים

בתוך כך נעצר קבלן שיש ושוחרר בערבות בבית משפט השלום תל אביב בחשד כי העלים הכנסות שמקורן בעבודתו ומהשכרת מספר דירות שבבעלותו. הקבלן נחקר על ידי חקירות מס הכנסה מרכז.

כמפורט בבקשת המעצר, בעקבות פעילות של משרד החקירות, עלה חשד כי קבלן השיש דוד ישרים בן ה-54 מראשון לציון, אינו מדווח על מלוא הכנסותיו לרשות המסים. בעקבות כך, נפתחה נגדו חקירה גלויה במסגרתה נערך חיפוש בביתו ובעסקו של ישרים ונתפסו מסמכים ממנו וממייצגו.

מממצאי החקירה עד כה עולה כי על פי החשד ישרים לא העביר למייצגו את כל העתקי החשבוניות לצורך דיווחן לרשות המסים. כמו כן, הקטין את סכומי העסקאות בהעתקי החשבוניות שכן העביר. בעשותו כן, הקטין ישרים את הכנסותיו בשנים 2015-2013 במאות אלפי שקלים. כמו כן, נתגלה כי הקבלן משכיר מספר דירות ואינו מדווח על מלוא הכנסותיו משכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully