וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הבניין הראשון שנבנה ביהוד נהרס לטובת שני מגדלים

29.8.2017 / 17:30

מדובר במיזם "בינוי-פינוי-בינוי", במסגרתו מגדל אחד בן 15 קומות כבר נבנה כדי שהדיירים שבתיהם נהרסו יוכלו להתגורר בו, ורק לאחר פינויים ייבנה המגדל השני. בסך הכול יכלול הפרויקט 182 דירות חדשות במקום 36 יחידות דיור ישנות. מה המחירים?

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסת בניין המגורים הראשון שנבנה ביהוד לטובת שני מגדלים חדשים)

פרויקט התחדשות עירונית ראשון יצא היום (שלישי) לדרך ביהוד-נווה מונסון: חברת אזורים החלה הבוקר בהריסת בניין המגורים המשותף הראשון שנבנה בעיר ברחוב העצמאות לפני כ-53 שנים, הכולל שלוש קומות בלבד ו-36 דירות ישנות. במקומו ייבנו שני מגדלים בני 15 קומות כל אחד עם 182 דירות בסך הכול (91 דירות בכל מגדל).

הפרויקט מנוהל במתכונת "בינוי פינוי בינוי" - תחילה נבנה המגדל הראשון, על מנת שדיירי הבניין שנהרס היום יוכלו לעבור לדירות החדשות במגדל החדש. לאחר תום הריסת המבנה הישן, תחל הבנייה של המגדל השני.

המגדלים יכללו דירות 4-5 חדרים בשטח מינימלי של 111 מ"ר ובמחיר התחלתי של 1.78 מיליון שקל. לשם השוואה, הדירות הישנות שנהרסו השתרעו על פני שטח של 60-70 מ"ר ומוערכות בסכום של 1.13-1.15 מיליון שקל. כמובן שהמגדלים יכללו דירות מיוחדות (פנטהאוז וגן) במחירים גבוהים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגדל הבנוי לצד הבניין שצפוי להיהרס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ההריסה - משמאל המגדל שנבנה, מימין הבניין לפני ההריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רחוב המוסכים יהפוך לשדרת מגדלים

רחוב העצמאות ביהוד-מונוסון הוא רחוב ותיק המרכז בתוכו מוסכים, מסעדות ובניינים ישנים. במשך שנים לא חלו בו שינויים ואותות הזמן החלו להשפיע, אך בשנים האחרונות הוא החל לעבור תהליך של מתיחת פנים. לצורך הריסת המתחם נערך אירוע שבו לקחו חלק שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ראש העיר יעלה מקליס ומנכ"ל החברה היזמית דרור נגל.

גלנט אמר כי המשרד שוקל מתן סיוע לדיירים שעוברים לדירות גדולות יותר במסגרת מיזמי התחדשות עירונית באמצעות הקלות במס הארנונה. זאת משום שבפרויקטים מסוג זה הדיירים זוכים לעבור לדירות גדולות יותר ללא עלות, אך ההוצאות השוטפות על מגורים גדלות. "שיפור מגורי הדיירים היא מטרה חשובה ונמשיך לקדם פרויקטים אלה, אך אנו גם רוצים לוודא שהמעבר אינו מכביד עליהם באופן משמעותי ועל כן אנו בוחנים לסייע להם באמצעות הקלות בארנונה", אמר.

מקליס הוסיפה כי "הריסת הבניין הראשן ביהוד והחלפתו בשני בניינים חדשים הוא חלק מתהליך התחדשות עירונית בלב העיר. תוכניות פינוי בינוי, כמו גם הסכם הגג המתהווה לדיור בר השגה לזוגות צעירים, הם חלק מתוכנית מתאר כוללת של העיר, המבטיחה תכנון נכון לטווח ארוך, תוך איזון בין מבני אוכלוסייה, שטחים ציבוריים ואזורי תעסוקה".

דרור נגל, מנכ"ל חברת אזורים, ציין כי "התחדשות עירונית מהווה תחום אסטרטגי ומרכזי עבור מדינת ישראל, במאמץ לספק פתרונות דיור מגוונים ובני השגה, ואנו גאים להיות חלק מרכזי ממנו. יש כאן בשורה לא רק לדיירים אלא לכלל תושבי השכונה, עם הפיתוח הסביבתי המתוכנן. שיטת הבינוי פינוי אפשרה לסייע בהפגת החששות הטבעיים של דיירים ממעברי דירות תכופים ומהריסת הנכס היקר להם ביותר בטרם יש להם פתרון קבע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר גלנט בדחפור במהלך הריסת הבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully