וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטחי אש של צה"ל יועברו לעיר החרדית אלעד לבניית אלפי דירות

24.8.2017 / 20:00

שר הביטחון חתם על הסכם המאפשר להעביר לעיריית אלעד מאות דונם ששימשו את צה"ל, לצורך הקמת כ-12,500 יחידות דיור. המהלך יקדם את הסכם הגג שצפוי להיחתם בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר אלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתם הערב (חמישי) על הסכם להעברת שטח אש בן מאות דונם הנמצא ממזרח לעיר החרדית אלעד לידיה, לצורך בניית אלפי יחידות דיור המתוכננות בה בשנים הקרובות. חתימת ההסכם נעשתה בלשכת ראש העיר, ישראל פרוש, בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי; סגן שר החינוך, מאיר פרוש; ויו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני.

בעירייה מציינים כי חתימת ההסכם שמה סוף לסוגיית העברת שטחי האש הצמודים לעיר, לה סירבו כל שרי הביטחון האחרונים, בטענה ששטח האש חיוני לצה"ל ואין אפשרות לוותר עליו. עם כניסתו של ליברמן לתפקיד, נועד עמו ראש עיריית אלעד וביקש שוב להעביר את שטחי האש לצרכי העיר, על רקע מצוקת הדיור הקשה השוררת בה, לדבריו.

אביגדור ליברמן וישראל פורוש בעיר אלעד. יוסי רוזנבוים,
אביגדור ליברמן וישראל פורוש/יוסי רוזנבוים

בעירייה מסבירים כי כיום אלעד חסומה לבנייה כמעט מכל צדדיה: ממערב היא גובלת בכביש 6 (חוצה ישראל), מצפון במחצבת הנסון וומדרום בשמורת טבע. בשנים האחרונות לא נרשמה בנייה חדשה בעיר בשל היעדר עתודות קרקע, ושחרור שטח האש יאפשר ליישם את הסכם הגג שצפוי להיחתם בשבועות הקרובים. במסגרת הסכם זה ייבנו 12,500 יחידות דיור שיכפילו את היקף האוכלוסייה.

לפני כחצי שנה נפתח כביש הגישה הצפוני לעיר, מהלך שהסיר את החסם האחרון להקמת מרכז עירוני ראשי (מע"ר) חדש בהיקף של כ-150 אלף מ"ר בלב העיר, המיועד למסחר ותעסוקה ואשר ישווק בחודשים הקרובים על ידי רשות מקרקעי ישראל. במקביל אישרה הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), המאשרת תוכניות בנייה בהליך מהיר, הקמת אזור תעסוקה בשטח של כ-1.5 מיליון מ"ר של מסחר ותעסוקה, שיהיה משותף לאלעד ולמועצה האזורית דרום השרון, וייבנה בשטח שבין כביש 6 לכביש 444, ממערב לעיר.

בכוונת ראש העיר להקים אזור תעסוקה שיתחרה באזורי התעסוקה המצליחים של רעננה וכפר סבא, ואף באזור התעסוקה פולג בנתניה. "אזור התעסוקה המתוכנן שוכן על כביש 6 וייהנה גם מתחנת רכבת שתיבנה בשנים הקרובות", אמר פרוש, "תושבי אלעד הם כוח עבודה משמעותי, זמין ובעל מוטיבציה, ואני מאמין שבעלי החברות הגדולות במשק מודעים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully