וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית פתח תקווה עתרה נגד תוכנית הבנייה בסירקין

23.8.2017 / 8:00

העירייה דורשת לבטל את החלטת ועדת השרים להעביר את תכנון הבנייה במחנה הצבאי לוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, המאשרת תוכניות בנייה בהליך מהיר, ולהחזיר את התוכנית לוועדה המחוזית. "התוכנית תיצור פקקי ענק - לא לאכלס בלי פתרונות תחבורתיים"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: תושבים מפגינים נגד יו"ר קבינט הדיור באוצר, אביגדור יצחקי)

עיריית פתח תקווה הגישה השבוע עתירה לבג"ץ על מנת לעצור את העברת תוכנית סירקין לוותמ"ל - הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, שנועדה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז. העירייה דורשת במסגרת העתירה לבטל את החלטת ועדת השרים בנושא תכנון תוכנית סירקין ולהעבירה חזרה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

מדובר בתוכנית עתידית להקמת 15 אלף יחידות דיור בשטח מחנה סירקין, בזמן שלטענת העירייה אין לצידה תוכנית להקמת תשתית תחבורה ראויה שתמנע פקקים עתידיים. בעתירה נכתב כי "ההחלטה לא סבירה באופן קיצוני, שתכלית תכנונית או ציבורית כלל אינה כרוכה בה וסותרת באופן בוטה את עמדת המדינה עצמה".

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, אמר כי הבג"ץ הוא צעד נוסף במאבק שנועד למנוע את המחדל התחבורתי. "למרות שמוסדות התכנון בעצמם הסכימו כי היקף המגורים המתוכנן במחנה סירקין עלול ליצור בעיה תחבורתית שטרם נמצא לה מענה, לא נעשו שינויים בתוכנית המסתמנת. אני קורא למדינה לא להתחיל לאכלס את אזור סירקין בטרם יינתנו פתרונות תחבורתיים כדי שאיכות חייהם של תושבי העיר לא תיפגע".

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יחזקאל ריינהרץ, גיל זילבר ואדוה זגון ממשרד עוה"ד פריש שפרבר, ריינהרץ ושות', צוין כי "הוותמ"ל, שהיא ועדת תכנון ארצית, פועלת במטרה לאשר מתחמי בנייה רחבי ממדים בפרק זמן דחוק, תוך עקיפת סדרי תכנון מקצועיים, התנהלות אשר לטענת העירייה עלולה להנחית על העיר תכנון דורסני ומאולץ שיגרום לבכיה לדורות".

עוד נכתב בעתירה כי "אכלוס מידי של אלפי יחידות דיור בסירקין תוסיף למניין הרכבים על הכבישים בעיר עשרות אלפי מכוניות. הוצאה לפועל של תוכנית הוותמ"ל במחנה סירקין, לפני שהוקצו תקציבים למסלולי תחבורה ציבורית באזור וטרם סלילת צירי גישה לכבישים הראשיים, תגרור פקקי ענק שישפיעו גם על ראש העין, הוד השרון, גבעת שמואל ובני ברק".

עוד באותו נושא

צפו: מפגינים חסמו את רכבו של אביגדור יצחקי במחאה על הבנייה בסירקין

לכתבה המלאה

התוכנית של סירקין: אלפי יחידות דיור במקום בסיס צבאי

התוכנית המדוברת עוסקת בשני מתחמי מגורים - הראשון בשטח כ-900 דונם וכולל 4,000 יחידות דיור בתמהיל מגורים מגוון, המשלב בנייה צמודת קרקע באזור הקרוב לכפר סירקין, לצד בנייה רוויה (לגובה) באזור הסמוך לשכונת עמישב.

בנוסף למגורים, כולל המתחם שטחי מסחר, שטחים עבור מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. הוא ממוקם בדרום כפר סירקין, בין דרך מספר 6 במזרח לשכונת עמישב בפתח תקווה ממערב. רוב שטח המתחם שייך מוניציפלית למועצה האזורית דרום השרון, והיתרה כלולה בתחום שיפוט עיריית פתח תקווה.

המתחם השני משתרע על שטח של 2,100 דונם וכולל כ-8,000 יחידות דיור וכן שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר, לצד שטחי ציבור הכוללים פארק לאורך נחל שילה ונחל מזור. הוא מצוי במזרח פתח תקווה, רובו בתחום השיפוט של העיר, והיתרה כלולה בתחום השיפוט מועצה אזורית דרום השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully