וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון נשות הדסה על מכרז השכירות בירושלים: "חייבים כסף לביה"ח"

17.8.2017 / 16:26

הארגון העביר קרקעות בבעלותו למדינה כדי שתעביר כספים להמשך הפעלת ביה"ח הדסה. לטענתו, המדינה לא סיפקה את שווין האמיתי - כמו בקרקע שעליה תשלם חברת נדל"ן 176 מיליון שקל כדי להקים פרויקט שכירות. "נאמר לנו ששווי הקרקע רק 16 מיליון שקל"

בית החולים הדסה. Google Earth
בית החולים הדסה בירושלים/Google Earth

משרד האוצר והחברה הממשלתית דירה להשכיר דיווחו היום (חמישי) על זוכה במכרז לשכירות ארוכת טווח בירושלים, במסגרתו צפויות להיבנות כ-450 יחידות דיור בשכונת קריית יובל, מהן כ-340 דירות להשכרה לטווח ארוך. אלא שלמרות שמדובר בהגדלת היצע הדיור להשכרה בעיר הבירה - יש מי שאינו מרוצה מהמהלך.

בארגון נשות הדסה מתחו היום ביקורת חריפה על תוצאות המכרז בקרקע, שלפיהן החברה הזוכה שילמה כ-176 מיליון שקל למדינה על מנת להקים את הפרויקט. הסיבה: מדובר בקרקע שהייתה בבעלות הארגון והועברה למדינה, זאת במסגרת הסכם הבראה שנחתם בין הארגון, המדינה ובית החולים הדסה לצורך סיוע לבית החולים.

במסגרת הסכם זה, הוחלט כי ארגון נשות הדסה יעביר למדינה קרקעות, כדי שזו תיתן בגינן כסף לבית החולים ותאפשר את המשך תפעולו. בהסכם הוגדר כי תתבצע הערכת שווי של הקרקעות והנכסים שהועברו למדינה, כולל פוטנציאל עתידי שלהם; אולם לטענת הארגון, נקבע כי שווי הקרקע בשכונת קריית יובל היה נמוך משמעותית משוויו כיום לפי תוצאות המכרז.

בארגון טוענים כי הלינו כבר שנים על כך שהשווי של הקרקעות שהעבירו לידי המדינה גבוה הרבה יותר מהכסף שהמדינה העבירה לבית החולים. לטענת נשות הדסה, תוצאות המכרז היום מהוות "מסמך רשמי" ראשון שמוכיח טענה זו. זאת לאחר שהמדינה העריכה את הנכס בקריית יובל ב-16.4 מיליון שקל, ותוצאות המכרז שפורסמו מראות כי שווי הקרקע בפועל עומד על פי כ-10 יותר מהערכה זו.

"מדובר בכספים שמיועדים לבית החולים ויסייעו לו לצאת מהמשבר הכלכלי בו הוא מצוי", נמסר מהארגון, "המדינה מחויבת לקיים הערכת שווי לפי הסכם ההבראה, אבל היא מתמהמהת ויוצרת סחבת. לאור התמהמהות המדינה, פנה ארגון נשות הדסה לבית המשפט כדי שיחייב אותה להעביר לבית החולים את הסכומים האמיתיים בגין הקרקעות. ההליך מתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully