וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים האקדמית בפתח: כמה עולה לגור ליד האוניברסיטה?

18.8.2017 / 0:00

סטודנטים רבים מחפשים בימים אלה דירות להשכרה בקרבת מוסדות הלימוד שבהם ילמדו בשנה האקדמית הקרובה. בדקנו את גובה שכר הדירה בשכונות הסמוכות למכללות והאוניברסיטאות המרכזיות בישראל. מדד השכירות של וואלה! נדל"ן ויד 2

ההעדפה הראשונית של סטודנטים היא לגור במרחק הליכה או נסיעה קצרה ממוסד הלימודים. מחירי הדלק והתחבורה הציבורית מהווים שיקול מרכזי בבחירה, כמו גם הזמן שלוקח להגיע מהבית למכללה או לאוניברסיטה.

לכן במרבית המקרים ההעדפה היא מגורים בשכונות סמוכות. לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוקטובר הקרוב, בדקנו מבעוד מועד מה גובה שכר הדירה החודשי בקרבת המרכז האקדמי שבו בחרתם ללמוד.

אוניברסיטת תל אביב

גובה שכר הדירה ליד אוניברסיטת תל אביב תלוי במספר החדרים שרוצים לשכור, שכן מדובר בנתון המשתנה בהתאם לכל שכונה. על פי מדד השכירות של וואלה! נדל"ן ואתר יד 2, אם בוחנים את ממוצע המחירים בשכונות – בשכונת הדר יוסף שבמזרח העיר ניתן למצוא דירות במחירים נוחים יותר משאר השכונות הממוקמות בקרבת הקמפוס.

כך למשל, שכר דירה ממוצע לדירת 2 חדרים בשכונת נווה אביבים עומד על 4,916 שקל. לעומת זאת, שכר הדירה לדירת 2 חדרים בשכונת הדר יוסף עומד על 3,959 שקל. גם בשכונת רמת אביב גובה דמי השכירות לדירת 2 חדרים גבוה משמעותית לעומת זה שבהדר יוסף, ועומד על 4,746 שקל בחודש.

"אוניברסיטת תל אביב ממוקמת בצפון העיר, בסמוך לשכונות היקרות ביותר", מסבירה את הממצאים גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד 2. לדבריה, "זהו מיקום די בעייתי עבור סטודנטים, שנאלצים להיפרד מסכומי כסף גבוהים אם הם רוצים לגור ליד הקמפוס. השכונות המבוקשות ביותר הן מעוז אביב, הדר יוסף, נווה אביבים ורמת אביב".

גם כאשר מדובר בדירות 3 חדרים, נראה שהפערים בין השכונות נשארים זהים. בשכונת נווה אביבים, המחיר הממוצע הוא הגבוה ביותר ועומד על 5,952 שקל בחודש; בשכונת מעוז אביב גובה שכר הדירה לדירת 3 חדרים עומד בממוצע על 5,300 שקל בחודש; ובשכונת רמת אביב על 5,826 שקל בחודש. לעומת זאת, שכונת הדר יוסף היא הזולה ביותר מבין 4 השכונות שנבחנו, כאשר שכר הדירה הממוצע ל-3 חדרים עומד על 4,730 שקל בחודש.

"חשוב לקחת בחשבון שדירות אלו אולי יקרות יותר, אבל גם יכולות להתחלק בין מספר שותפים - מה שמקטין משמעותית את גובה שכר הדירה לכל סטודנט", מציינת עופרים. לדבריה, "צריך לזכור שגם מחירי השכירות במרכז תל אביב לא זולים. היום אפשר לראות סטודנטים ששוכרים דירות במרכז ודרומה, בשכונות כמו פלורנטין והסביבה, כמו גם באזור מזרח העיר בשכונות כמו יד אליהו שנחשבות זולות יותר לשכירות".

"כל סטודנט צריך לעשות את החישובים שלו על פי רמת ההכנסות שלו", היא ממשיכה, "ישנם מקרים שמבחינה כלכלית משתלם יותר לשכור דירה בדרום העיר או אפילו מחוץ לתל אביב, אך סמוך לתחנת הרכבת - כדי להגיע לאוניברסיטה בתחבורה ציבורית".

עוד באותו נושא

כמה באמת עולות היום הדירות בישראל? עשינו לכם סדר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוניברסיטה העברית בירושלים

מהנתונים עולה כי השכונות הקרובות לאוניברסיטה העברית נחשבות יקרות לסטודנטים. גובה שכר הדירה לדירת חדר נע מתחיל ב-1,824 שקל לדירה בשכונת בית הכרם ומגיע ל-2,639 שקל לדירה במרכז העיר. כשמדובר בדירת 2 חדרים, שכר הדירה נע בין 2,893 שקל לדירה בשכונות קטמונים וקטמון הישנה; ל-4,115 שקל עבור דירת 2 חדרים במרכז העיר. דירות 3 חדרים נעות בין 3,644 שקל לדירה בשכונת קטמונים ל-5,184 שקל לדירה במרכז העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"העדיפות הראשונית של סטודנטים היא לגור באזור מרכז העיר", אומרת עופרים, "אזור זה קרוב לתחנה המרכזית ובעל גישה נוחה לתחבורה ציבורית שמגיעה כמעט לכל מקום. סטודנטים שלא מוצאים דירות באזור מרכז העיר בוחרים לגור באזורים כמו בית הכרם, קריית משה, שדרות הרצל, קטמונים, קטמון הישנה, הגבעה הצרפתית והר הצופים".

לדברי עופרים, אף שיש בירושלים די הרבה מעונות סטודנטים, הם מהווים רק חלק מזערי מהצרכים ההולכים וגדלים של אוכלוסיית הסטודנטים הממלאת את האוניברסיטה העברית. "העיר, שסובלת מהגירה שלילית עקב עזיבה של אוכלוסייה חילונית, כמעט מאזנת את עצמה עם ההגירה הפנימית של הסטודנטים הממלאים את האקדמיה", היא מסבירה, "לכן במרבית המקרים לא די במעונות - ואותם סטודנטים נאלצים לשכור דירה בשכונות השונות בעיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטכניון בחיפה

מנתוני מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד 2 עולה כי שכונת נווה שאנן בחיפה נחשבת האפשרות המועדפת למגורים בקרב סטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. המחירים נעים בממוצע בין 1,750 שקל לדירת חדר ומגיעים ל-3,484 שקל מיד חודש לדירת 4 חדרים. חשוב לציין כי גם בשכונות האחרות כמו שכונת זיו ורמות רמז, טווח המחירים כמעט דומה.

"סטודנטים מעדיפים להתגורר בשכונת נווה שאנן, שהיא למעשה אוסף של שכונות שהתחברו למגה שכונה", אומר עופרים. "למעשה אפשר לכנות אותה השכונה הכי גדולה בארץ עם מעל 50 אלף תושבים. עוד שכונות פופולריות בקרב סטודנטים בחיפה אלה זיו, רמות רמז ורמת אלון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע

בניגוד לערים אחרות, המחירים בשכונות הקרובות לאוניברסיטת בן גוריון בנגב כמעט זהים. הם נעים בין 1,474 שקל לדירת חדר בשכונה ד' לבין 1,546 שקל לדירה דומה בשכונה ב'. שכר הדירה לדירת 2 חדרים בשכונה ד' עומד על 1,840 שקל; על 1,912 שקל בשכונה ג'; 1,935 שקל בשכונת ו' הישנה; ו-2,023 שקל בשכונה ב'.

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

בשכונת רמות, לעומת זאת, שכר הדירה הממוצע לדירת 2 חדרים חוצה את רף 2,000 השקלים בחודש, ועומד בממוצע על 2,388 שקל. חשוב לציין כי המחירים בשכונת רמות גבוהים משמעותית ביחס ליתר השכונות, גם כאשר מדובר בדירות בנות 3 ו-4 חדרים.

עופרים מציינת כי גם בבירת הנגב, השכונות המבוקשות על ידי סטודנטים לשכירות מצויות בצמוד לאוניברסיטה. "סטודנטים בבאר שבע יעדיפו לגור בסמוך לאוניברסיטה ככל האפשר, בזכות הקרבה וגם מכיוון שבאזורים אלו אחוז הסטודנטים גבוה יותר", אומרת עופרים. לדבריה, מדובר בשכונה ד', שכונה ד' מזרח (או בפי הסטודנטים ו' הישנה), שכונה ג' ושכונה ב'. בנוסף, חלק קטן משכונת רמות החדשה נמצא בצמוד לאוניברסיטה, לכן גם אליו מגיעים סטודנטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בר אילן הממוקמת באזור בקעת אונו קרובה למספר שכונות הנמצאות בערים שונות. בין השאר מדובר בשכונות רמת עמידר, נווה יהושע וערמונים ברמת גן; בשכונת רמת אילן ובשכונת השחר הוותיקה בגבעת שמואל; וכן בשכונה הוותיקה בקריית אונו.

אוניברסיטת בר אילן. ShutterStock
אוניברסיטת בר אילן/ShutterStock

מנתוני יד 2 עולה כי המחירים בשכונות הסמוכות לאוניברסיטה כמעט זהים. כך למשל, מחיר דירת 2 חדרים נע בין כ-3,000 שקל בחודש בשכונת רמת עמידר ברמת גן, ל-3,450 שקל בחודש בשכונת רמת אילן בגבעת שמואל.

מחירי דירות 3 חדרים נעים בין 3,830 שקל בחודש ברמת עמידר ברמת גן ל-4,200 שקל בחודש בשכונת השחר בגבעת שמואל. מחירי דירות 4 חדרים כבר חוצים את רף 5,000 השקלים בחודש, ונעים בין 5,000 שקל בשכונת רמת עמידר ברמת גן לבין 5,450 שקל בחודש בשכונה הוותיקה בקריית אונו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרכז הבינתחומי בהרצליה

בהרצליה, הסטודנטים מעדיפים להתגורר בשכונות הסמוכות למרכז הבינתחומי. מדובר בגן רש"ל, הרצליה הירוקה, שכונת ויצמן ואזור מרכז העיר. שכר דירה ממוצע לדירת חדר עומד על כ- 2,700 שקל באזור מרכז העיר ועל כ-3,108 שקל בשכונת הרצליה הירוקה. כאשר מדובר בדירות בנות 2 חדרים, הוא נע בין 3,173 שקל בחודש בשכונת גן רש"ל וב-4,196 שקל בחודש בשכונת ויצמן.

דירות גדולות יותר בנות 3-4 חדרים יקרות יותר. גובה דמי השכירות החודשיים בדירת 3 חדרים עומד על 3,450 שקל בחודש בשכונת גן רש"ל; ויכול להגיע ל-4,524 שקל באזור מרכז העיר. בדירות 4 חדרים תשלמו מדי חודש כ-5000 שקל בשכונת ויצמן וכ-6,144 שקל בשכונת הרצליה הירוקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכללה למנהל בראשון לציון

מגורים בסמוך למכללה למנהל בראשון לציון זולים יותר מאשר בהרצליה, אך לפי מדד וואלה! נדל"ן ויד 2 הפערים אינם משמעותיים. השכונות המבוקשות בעיר בקרב הסטודנטים הן נאות שקמה, קריית כרמים, קריית ראשון, נאות אשלים וקריית פרס נובל.

דירות בנות 2 חדרים עולות בממוצע מדי חודש כ-3,400 שקל בשכונת קריית ראשון ובשכונת קריית חתני פרס נובל; ואילו בשכונת נאות אשלים מטפס שכר הדירה לסכום חודשי של כ-4,345 שקל. כאשר מדובר בדירות 3 חדרים, המחירים נעים בין 4,096 שקל בחודש בשכונות קריית ראשון ונאות שקמה; לבין 5,310 שקל בשכונת קריית כרמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגורים ליד מוסדות לימוד בפריפריה

מי שיבחר ללמוד במכללת תל חי שבצפון הארץ, יכול למצוא דירות חדר תמורת כ-1,321 שקל בחודש בלבד; ולשלם כ-1,644 שקל בחודש עבור דירת 2 חדרים. סטודנטים במכללת ספיר יכולים לשכור דירת חדר בשדרות הסמוכה בעלות של 1,311 שקל בחודש; או כ-1,500 שקל בחודש עבור דירות 2 חדרים. סטודנטים שיבחרו ללמוד באוניברסיטת אריאל, ישלמו שכר דירה בגובה של כ-1,777 שקל לדירת חדר בשכונת רובע א'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים ליד מכללת ספיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים ליד מכללת תל חי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully