וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה מהדוד סם: מגדלור עם נוף לים ב-10,000 דולר

סוכנויות הידיעות

17.8.2017 / 18:00

ממשלת ארה"ב פרסמה מכרז למכירת שישה מגדלורים שנבנו במאה ה-19 וכיום אינם בשימוש. הם יכולים לשמש למגורים או לאירוח - אבל האם המחיר משתלם? לא בטוח

מגדלור באגם הורון. AP
מגדלור בארה"ב/AP

אם אתם נמשכים לאווירה הרומנטית המזוהה, לעתים, עם מגדלורים - יכול להיות שתרצו לנצל את ההזדמנות ולרכוש מגדלור כזה במחיר נמוך יחסית בארה"ב. אך על פי דיווח במגזין האמריקאי "הניו יורק טיימס", כדאי שתהיו מודעים לכך שהמחיר ההתחלתי הנמוך מסתיר עלויות גבוהות בהמשך.

ממשלת ארצות הברית מעמידה שישה מגדלורים למכירה פומבית ומבטיחה "נוף ישיר לים (או האגם), חלל פנימי אינטימי וקסם של העולם הישן - במחיר נמוך של החל מ-10,000 דולר". הבעיה: הנכס מצריך השקעה רבה. המכרז מתנהל עבור שישה מגדלורים לא פעילים שנבנו לפני שנת 1930. חמישה מהם באזור האגמים הגדולים במישיגן ואחד צופה למפרץ צ'ספיק במרילנד.

מגדלור באגם מקינק מישיגן. ShutterStock
מאות שעות תחזוקה. מגדלור במישיגן/ShutterStock

משמר החופים ימשיך להגיע למגדלורים ולהחליף את הציוד החיוני שבהם, אך כל שאר התחזוקה תיפול על כתפי הרוכשים - זו למעשה הסיבה שהם עומדים מלכתחילה למכירה. עד כמה גבוהה העלות שתידרש מהקונה? ניק קורסטאד גילה עד כמה מגדלור גוזל זמן, לאחר שרכש את מגדלור "בורדן פלאטס" (Borden Flats) בנהר פול, מסצ'וסטס, תמורת 56 אלף דולר במכרז פומבי ב-2010. כשביקש לשפץ את המגדלור, קיבל הערכות מחיר מקבלנים שנעו בין 300 אלף דולר ל-400 אלף דולר.

בעקבות הצעות המחיר, הוא החליט לבצע את העבודה בעצמו. "אם להיות כן, זה משוגע", הוא אומר. "זה עלה כ-30 אלף דולר להחזיר אותו למצב סביר". קורסטאד מעריך כי נדרשו 300 שעות עבודה והשקעה של 15 אלף דולר בשנה על מנת לשמור על מראה סביר של המגדלור בן 136 השנים. נכון לעכשיו, הוא ממשיך לעשות את רוב העבודה. "הוא כל הזמן מתפרק. אם אתה מתקן משהו, אתה יודע שתתקן אותו שוב", מספר קורסטאד.

למה משמש המגדלור? קורסטאד מקבל אורחים המשלמים 400 דולר ללילה בסופי שבוע בקיץ, על מנת לכסות על הוצאות השימור. המבקרים ימצאו בחדרים מטבחון, מקלחת, טלוויזיה ומכשיר DVD, אבל לדבריו, "שאר החוויה של המגדלור נותרה נאמנה לסוף המאה ה-19". "כל שנה החדרים תפוסים לחלוטין", מוסיף קורסטאד, שמארח בכל עונה 200 מבקרים.

המכרזים החדשים נפתחו בחודש שעבר והם כוללים מגדלורים מהשנים 1885, 1873 ו-1928. המחיר של ארבעה מתוך שישה מגדלורים עומד נכון על 15 אלף דולר, כאשר מחיר מגדלור נוסף עומד על 27 אלף דולר ומחיר המגדלור הזול ביותר על 10,000 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully