וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה במחיר למשתכן: "חיכינו לזה הרבה זמן"; מפסיד: "עשו עלי ספין"

9.8.2017 / 11:00

24 יישובים, 41,856 נרשמים ו-15 אלף דירות: תוצאות ההגרלה של תוכנית הדיור המוזל פורסמו אתמול באמצעות הודעת סמס לזוכים ועל ידי מייל למפסידים. מה חושבים הזכאים, באיזו עיר היה המספר הגדול ביותר של נרשמים ומה צפוי בהמשך? בדיקת וואלה! נדל"ן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט מחיר למשתכן בבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני ממש מרוצה מהזכייה, התרגשנו מאוד וחיכינו לזה הרבה זמן. ההגרלה הייתה הסיבה שבעצם לא קנינו דירה עד עכשיו". כך מספרת גלית, בת 30, שקיבלה אתמול (שלישי) הודעת סמס על זכייה בהגרלת הענק של תוכנית מחיר למשתכן בהרצליה, "במקום טוב", לדבריה.

אתמול קיבלו 15 אלף זכאי תוכנית הדיור המוזר הודעות סמס ממשרדי האוצר והבינוי, מתוך 41,856 משקי בית שנרשמו להגרלה. העדכון על תוצאותיה הוקדם בשבוע, בצל החלטת בג"ץ לבטל תוכנית נוספת של שר האוצר משה כחלון - חוק מס דירה שלישית - ולהחזירה לדיון בוועדת הכספים של הכנסת.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן מוסיפה גלית: "זאת התוצאה הכי טובה שיכולה להיות מבחינתנו. מצד שני, אנחנו מודעים לכך שאנחנו צריכים למתן את ההתלהבות ולחכות לחתימת החוזה, כדי להבין איזו דירה אנחנו אמורים לקבל, איך ייראה הפרויקט וכמה זה יעלה לנו".

קיבל מייל שלא זכה: "מתוסכל ומאוכזב"

תומר, בן 36: "אני מתוסכל ומאוכזב, אני מרגיש שעשו ספין על הגב שלי. עד שחשבתי שיש לי סיכוי להשיג דירה במחיר קצת יותר שפוי, ועוד עם סיכויים טובים בהגרלה, עכשיו גם זה לא"

גלית מעריכה שתוכל לקנות דירה עם ארבעה חדרים במחיר שמתקרב לשני מיליון שקל. "כרגע המחיר למ"ר בפרויקט שזכינו בו הוא כ-17,400 שקלים, אבל צריך לקחת בחשבון תוספות של חניה, מחסן ומרפסת. למרות זאת, מבחינתנו מדובר במחיר ששווה את זה, כי היום דירות חדשות על הנייר שכוללות ארבעה חדרים באותה שכונה בדיוק (גליל ים) רק מתחילות במחיר של כ-2.6 מיליון שקל - עוד לפני היתר בנייה".

לעומת גלית, תומר, בן 36, קיבל אתמול מייל ממשרדי האוצר והבינוי שהודיע לו כי לא זכה בהגרלה הגדולה. "אני מתוסכל ומאוכזב, אני מרגיש שעשו ספין על הגב שלי. עד שחשבתי שיש לי סיכוי להשיג דירה במחיר קצת יותר שפוי, ועוד עם סיכויים טובים בהגרלה, עכשיו גם זה לא", הוא אומר.

תומר נרשם להגרלות בראשון לציון, הרצליה ורעננה, כיום הוא שוכר דירה בעיר הראשונה שבה בחר. "אני מקבל את ההרגשה שרק אם ארצה לגור בפריפריה, אז אולי יהיה לי סיכוי יותר טוב להרשות לעצמי לקנות נכס. אבל אז אני אצטרך לוותר על רמת החיים, קרבה למשפחה והעבודה ולהוריד את איכות החיים", הוא מוסיף.

עוד באותו נושא

מחכים לסמס מכחלון: "כבר ביטלתי זכייה במחיר למשתכן, נראה מה יקרה אם אזכה"

לכתבה המלאה

טירת כרמל: פחות נרשמים מדירות

בהודעה שפרסם שר האוצר משה כחלון בפייסבוק שלשום, הוא דיווח כי ההגרלה הגדולה הבאה עבור כ-15 אלף זכאים נוספים תיפתח ב-15 בספטמבר. עם הכרזת ההגרלה הקודמת לפני כחודשיים, הבטיחו במשרדי האוצר והבינוי כי ההגרלה השנייה תהיה פתוחה גם לזכאי סדרה ב', ולא רק לזכאי סדרה א' שנרשמו לתוכנית עד אוגוסט 2016.

בפועל, רק בטירת כרמל תיפתח ההגרלה גם לזכאי סדרה ב', זאת משום שזה היישוב היחיד שאליו נרשמו פחות זכאים מדירות שהוגרלו. נזכיר כי בהגרלה הנוכחית, רק העיר בית שמש הייתה פתוחה להרשמה גם בקרב זכאי סדרה ב'.

אשר למספר הנרשמים וההרשמות לפרויקטים במסגרת התוכנית. כאמור, מדובר בכ-42 אלף איש שנרשמו - אשר היו יכולים להירשם לכל הפרויקטים בכל עיר שבחרו (ניתן היה לבחור שלוש ערים). לפיכך במפה המצורפת ניתן לראות כי מספר הנרשמים בכל עיר יכול להיות גבוה מהמספר הכולל של הנרשמים בסך הכול לתוכנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

212 דירות מוזלות באשקלון ומבשרת ציון

בתוך כך, משרדי האוצר והבינוי פרסמו היום כי הושלמו שני מכרזי מחיר למשתכן בערים אשקלון ומבשרת ציון, שכוללים 212 יחידות דיור. באשקלון הושלם מכרז לבניית 56 יחידות דיור בשכונת עיר הימים "הבלוט", כאשר החברה הזוכה היא ליאם נחמיאס חברה לבניין בע"מ.

על פי נתוני המכרז, המחיר ההתחלתי לדירת 80 מ"ר יעמוד על 692,869 שקלים ומבטא הנחה של 33% ממחיר דירות דומות בשוק; המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על 859,430 שקלים ומבטא הנחה של 32% ממחיר דירות דומות בשוק; והמחיר ההתחלתי לדירת 110 מ"ר יעמוד על 942,711 שקלים ומבטא הנחה של 32% ממחיר דירות דומות בשוק.

במבשרת ציון שווקה קרקע לבניית 156 יחידות דיור במתחם המגרסה. החברה הזוכה היא אי. אס. איי אחזקות בע"מ. מחירי הדירות מבטאים הנחה של 22% ממחיר דירות דומות בשוק. כך, המחיר ההתחלתי לדירת 85 מ"ר יעמוד על 1,209,345 שקלים; המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על 1,394,638 שקלים; והמחיר ההתחלתי לדירת 110 מ"ר יעמוד על 1,518,166 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully