וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: "אם חוק מס דירה שלישית לא יקודם, מחירי הדירות יעלו"

8.8.2017 / 18:36

הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס, יניב חברון, מתייחס להחלטה לבטל את חוק מס דירה שלישית: "ככל שהציבור יחוש כי באוצר מתקשים להביא לאישור מחדש של החוק, אז נראה ריצה גם מצדו - שתגרור עלייה מחודשת במחירי הדיור בישראל"

בניין בניינים בנייה נדלן נדל"ן דיור תל אביב ת"א נוה צדק נווה צדק. ראובן קסטרו
בניין בניינים בנייה נדלן נדל"ן דיור תל אביב ת"א נוה צדק נווה צדק/ראובן קסטרו

אי קידום של חוק מס דירה שלישית עלול להוביל לעליות במחירי הדירות. כך קובע היום (שלישי) יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס. חברון מתייחס בסקירתו השבועית להחלטת בג"ץ לבטל את חוק מס דירה שלישית ולמעשה להחזיר אותה לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת.

"ההחלטה לא הפתיעה אותנו, שכן כבר עם הודעת המדינה כי היא מותירה בידי בג"ץ את ההכרעה בנושא החוק, הפחתנו את תחזית האינפלציה השנתית שלנו מתוך ההנחה כי החוק יבוטל. מכאן שתחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים, נותרת ללא שינוי ברמה של 0.7%. מצד שני, השאלה הגדולה כרגע היא עד כמה מהר יתייאש ציבור מחפשי הדיור מהבטחות הממשלה ויחזור בריצה אל השוק".

חברון מעריך כי "סביר שביטולו של החוק יביא בשלב הראשון לריצה חוזרת של המשקיעים ולירידה בנכונותם למכור דירות שבבעלותם. ככל שכלל הציבור יחוש כי באוצר מתקשים להביא לאישור מחדש של החוק, אז נראה ריצה גם מצדו, שתגרור עלייה מחודשת במחירי הדיור בישראל (בסגנון מה שהיה לאחר ביטולו של חוק מע"מ אפס ופירוק הממשלה)".

חברון מציין כי "לשם אישור החוק מחדש, הוא יצטרך לעבור שוב את דיוני ועדת הכספים של הכנסת, שיכללו גם קריאה שנייה ושלישית לאישור החוק מחדש. לאור כמות המתנגדים לחוק וחוסר הנכונות של יו"ר ועדת הכספים עצמו לאשר אותו, נשאלת השאלה באילו אמצעים ינקטו באוצר כדי להביא לאישורו המחודש".

חברון מעריך עוד כי "סעיף הדיור (שכירות) במדד ימשיך להציג 'זחילה' כלפי מעלה, בדומה לביצועיו בשנה שעברה. השאלה הגדולה היא האם גם הקיפאון בשוק יימשך. במידה שכן, ייתכן שההכבדה על הסעיף תהיה גדולה יותר. במידה שלא, אז אפשר לסכם ולומר שיותר מדי לא השתנה. מכאן שלהערכתנו עדיין מוקדם לקבוע כי ציפיות האינפלציה הקצרות נמוכות מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully