וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר האמיתי של הדירה שלכם: אלה העלויות הנלוות בקניית הנכס

9.8.2017 / 16:00

חשבתם שהמחיר שהקבלן או המוכר הציעו לכם זה הסכום הסופי של הדירה שברצונכם לרכוש? אל תשכחו את המתווך, השמאי, העו"ד והמסים. מדריך מצולם

עריכה: מיכאל ברגמן

(בווידאו: כל העלויות הנוספות ברכישת דירה במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

רוכשים דירה? תשכחו מהמחיר שהקבלן או המוכר הציעו לכם - זה הולך לעלות לכם הרבה יותר. בקניית נכס יש הוצאות נלוות, שברוב הפעמים שוכחים לקחת בחשבון. בדקנו עם אסף יעקב, מנהל מכירות ארצי בחברת אשדר מקבוצת אשטרום, על מה עוד צריך לשלם.

תיווך: אם אתם משתמשים בשירותי מתווך, קחו בחשבון שהעלות המקובלת היא 2% ממחיר הדירה.

שמאי מקרקעין: אם אתם קונים דירה מיד שנייה ולוקחים משכנתא, הבנק מצמיד לכם שמאי לצורך בדיקת הבקשה שלכם להלוואה. זה יעלה לכם כ-800 שקלים מינימום. בדירות חדשות, אגב, אין צורך בשמאי מטעמכם.

משכנתא: פתיחת תיק בבנק להלוואת משכנתא עולה כ-2,500 שקל, אם אתם נוטלים משכנתא של כמיליון שקל. כלומר רבע פרומיל (אלפית) ממחיר הדירה.

מס רכישה: ההוצאות הכי הגבוהות קשורות למסים. כשאתם קונים דירה, עליכם לשלם מס רכישה שעלותו משתנה בהתאם לשווי הדירה, ויכולה לנוע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. למעשה העלויות משתנות בהתאם להוראות המס העדכניות ולמצבכם האישי (האם יש ברשותכם דירות נוספות, האם אתם מוכרים דירה, זכאים להטבות ועוד).

שכ"ט עו"ד: כשאתם קונים דירה חדשה, עליכם לשלם את שכר טרחת עורך הדין מטעם היזם בגובה של כ-5,000 שקלים לא כולל מע"מ. אם אתם רוצים עורך דין גם מטעמכם, תוסיפו עוד כ-0.5% ממחיר הדירה לא כולל מע"מ. אם אתם קונים דירה מיד שנייה, עורך דין יכול לדרוש תעריף של יותר מ-1.5% משווי הנכס (ובעסקה פשוטה תעריף דומה של 0.5% לא כולל מע"מ).

הצמדה: אם אתם קונים דירה מקבלן, שימו לב שמקובל להצמיד את המחיר של התשלומים העתידיים למדד המחירים לצרכן או למדד תשומות הבנייה (במקרה שבו רוכשים "דירה על הנייר" ומשלמים עליה בתשלומים).

שינויי דיירים או שיפוץ: אם אתם רוצים לבצע שינוי בדירה חדשה מקבלן, אתם יכולים להיפרד מסכום שבין 10,000 שקלים ועד 30 אלף שקלים לשינויים רגילים, כמו הזזת נקודות חשמל; ועד יותר מ-100 אלף שקלים לביטול חדר או שדרוג המטבח. אם אתם קונים דירה ישנה, ייתכן שתרצו לשפץ אותה והעלות מוערכת בעשרות אלפי שקלים לשיפוץ קל ועד למאות אלפים לשיפוץ מקיף.

שכירות והובלות: אם אתם קונים דירה מקבלן, ייתכן שיהיה איחור במסירת המפתח ועד אז תצטרכו לשלם במקביל למשכנתא דמי שכירות. בנוסף, אם אתם זקוקים להובלה, קחו בחשבון עוד 5,000 שקלים למובילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully