וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לסמס מכחלון: "כבר ביטלתי זכייה במחיר למשתכן, נראה מה יקרה אם אזכה"

8.8.2017 / 12:30

כ-42 אלף זכאי תוכנית הדיור המוזל ממתינים לתשובה האם זכו בדירה במסגרת ההגרלה הגדולה, אבל חלק מהם מגיעים עם ציפיות נמוכות. "צריך לזכור שבאזור מבוקש הסיכוי לזכות נמוך, וגם כשמגיעים לבחור דירה - הן עלולות לא להתאים"

מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
זכאי מחיר למשתכן בכנס זוכים בעפולה/שלומי גבאי

תוצאות ההגרלה הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן, במסגרתה יוגרלו 15 אלף דירות במחיר מוזל בין 42 אלף נרשמים, צפויות להתפרסם במהלך היום (שלישי). אולם לצד הציפייה לזכות בהודעת הסמס המיוחלת ממשרד האוצר, רבים מהנרשמים מגיעים לתהליך עם ציפיות נמוכות וחשש כי לא יממשו את זכייתם.

"המספר 15 אלף נשמע מפוצץ, אבל צריך לזכור שבאזורים המבוקשים הסיכויים שלך לזכות הם נמוכים למדי - וגם כשאתה מגיע לבחור דירה, אתה עלול לגלות שהדירות שנותרו בפרויקט לא מתאימות לך מכל מיני סיבות", מספרת בשיחה עם וואלה! נדל"ן מיכל, בת 38 מהרצליה (במקור מרעננה) שנרשמה לתוכנית. "זה קרה לי בעבר במכרז מחיר למשתכן ברעננה, שבו קיבלתי הודעת זכייה - אך נאלצתי, בסופו של דבר, לבטל את זכייתי ולוותר על הדירה".

מיכל ממשיכה: "זכיתי בהגרלה לדירה ברעננה, אבל כמו מאות אחרים שביטלו את זכייתם בעיר, גם אני ביטלתי - בראש ובראשונה בגלל מחירי הדירות. המחירים הכי נמוכים שהוצעו בפרויקט אז היו עבור דירות שלושה חדרים במחיר של כ-1.7 מיליון שקל".

לדבריה, "מדובר במחיר מאוד גבוה, שלחלוטין לא משקף הנחה של 20% ממחיר השוק בעיר. מה גם שכשהגעתי, בסופו של דבר, לשלב בחירת הדירה ולמפגש עם החברה הקבלנית - התברר לי שנותרו רק דירות ארבעה חדרים בפרויקט במחיר של שני מיליון שקל ומעלה".

מיכל מוסיפה כי "אני לא יודעת כמה זוגות צעירים יכולים להרשות לעצמם דירות בסכום הזה, מבחינתי זה היה מחיר גבוה. עניין נוסף הוא העובדה שבין קבלת הדירה לבין תשלום המשכנתא ישנו פרק זמן מאוד ארוך. כלומר, נוצר מצב שבו הייתי אמורה לשלם משכנתא זמן רב במקביל לתשלום שכר דירה על דירה אחרת - מצב מאוד בעייתי, שהיווה מכשול נוסף".

השר כחלון שידר 'לייב' מדף הפייסבוק שלו ומסר כי תוצאות ההגרלה הוקדמו. מערכת וואלה! NEWS
שר האוצר משה כחלון/מערכת וואלה! NEWS

"לא בטוחה שאממש את הזכייה"

מיכל: "בתור מישהי שרוצה ועושה מאמץ לקנות דירה בשנים האחרונות, עד כה התאכזבתי מאוד מתוכנית מחיר למשתכן. התוכנית הזו נוצצת מבחוץ - אבל בפועל יש בה הרבה מאוד בעיות"

לצד השיקולים הכלכליים שליוו את ההחלטה לבטל את הזכייה, מיכל מציינת כי פרטי פרויקט המגורים שבו זכתה היו גם כן בעייתיים. "הפרויקט שבו זכיתי ברעננה היה ממוקם בשכונה חדשה, מרוחקת ממרכז העיר, סמוכה מאוד לכביש ראשי שעומד להיסלל בקרוב - וכך יצא שגם הפרויקט עצמו לא היה מאוד אטרקטיבי עבורי", היא אומרת. "התחושה הייתה שאני בעצם לא יודעת מה אני קונה, הכול חדש ואין לדעת כיצד ייראו החיים באזור, או עד כמה יהיה זיהום ורעש כתוצאה מהכביש הקרוב".

בדומה לצעירים רבים שמנסים את מזלם במספר הגרלות, גם מיכל אומרת כי נרשמה לשלוש הגרלות בסבב הגדול שתוצאותיו, כאמור, יתפרסמו היום. אולם בשל ניסיון העבר, היא אינה בטוחה שתממש את זכייתה גם כעת.

"כעת נרשמתי שוב להרצליה, מודיעין וראשון ולציון. הסיכויים שלי לזכות נמוכים יחסית, אבל גם בהנחה שאזכה וארצה לקנות, ייתכן שאצטרך לוותר שוב, בעיקר אם יסתבר שבשל לוחות הזמנים של הפרויקט - יהיה עליי לשלם המון זמן משכנתא במקביל לשכירות. עניין נוסף שמטריד אותי הוא האיסור למכור את הדירה במשך חמש שנים, כי מדובר בסעיף מאוד מגביל", היא מבהירה.

לדבריה, "בתור מישהי שרוצה ועושה מאמץ לקנות דירה בשנים האחרונות, עד כה התאכזבתי מאוד מתוכנית מחיר למשתכן. התוכנית הזו נוצצת מבחוץ - אבל בפועל יש בה הרבה מאוד בעיות".

להגרלה הגדולה נרשמו כ-42 משקי בית, שמתמודדים על האפשרות לרכוש דירה מוזלת במסגרת 15 אלף יחידות דיור שהוגרלו. היישובים שאליהם נרשמו המשפחות הרבות ביותר לפי סדר יורד הם: ראשון לציון (13,163), הרצליה (11,692), מודיעין (11,515), בית שמש (11,063) ויבנה (8,088).

בקרב היישובים המבוקשים ביותר על ידי משפחות בני מקום נכללים: ראשון לציון, בית שמש, הרצליה, נתניה, חיפה ומודיעין. מתוך כלל היישובים, היישוב שבו יחס הזכייה הגבוה ביותר הוא טירת הכרמל, שבו יש 25 דירות עודפות בהשוואה למספר הנרשמים. בשאר ערי הפריפריה, היו בממוצע שני מתחרים על כל דירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully