וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על ביטול מס דירה שלישית: "מביע צער על החלטת בג"ץ"

הילה ציאון ויקי אדמקר

6.8.2017 / 18:46

שר האוצר פרסם תגובה ראשונה על החלטת העליון בפייסבוק: "אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו מההחלטה הזאת. נמשיך להיאבק במשקיעים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"ץ לבטל את מס דירה שלישית. אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו מההחלטה הזאת". כך אמר הערב (ראשון) שר האוצר, משה כחלון, בתגובה ראשונה להחלטת בית המשפט העליון לבטל את חוק ריבוי דירות ולהחזירו לוועדת הכנסת.

בפוסט שפרסם בפייסבוק אמר: "זה לא הקושי הראשון, עברנו המון קשיים מבעלי ממון, מבנקים, ממוסדות פיננסיים, מאינטרסנטים שרוצים שמחירי הדירות יעלו והזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אבל אני מתחייב כאן - אנחנו נמשיך להיאבק במשקיעים. לא יעלה על הדעת שאדם יחזיק 4-5-6 דירות ולאחר לא תהיה דירה ולא יהיה חלום לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים העומדות לרשותנו".

צפו בפוסט שפרסם שר האוצר בפייסבוק

תזכורת:

בג"ץ ביטל את החוק למיסוי דירה שלישית

לכתבה המלאה

"הרשלנות בחקיקת חוק דירה שלישית הייתה בגדר גניבה"

חברי הכנסת מיהרו להגיב להחלטה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), מיוזמי העתירה לבג"ץ, אמר כי "מדובר בהחלטה חשובה של בית המשפט היום. הרשלנות בחקיקת חוק דירה שלישית הייתה בגדר גניבה באישון לילה, מחטף חריג בחומרתו שהביא למצב שחוקק חוק רע ומלא כשלים. החוק, מודים גם באוצר, אין בו כדי להביא שינוי ולהרחיק משקיעים משוק הנדל"ן - אלא לייצר עלייה במחירי השכירות. הביצוע הכושל הביא לתוצאה הפוכה. יש להחזיר את החוק לוועדת הכספים, ולדון בו על פי הנוהל התקין. על החוק החדש להוות מס פרוגרסיבי. יש לתקן את עקרון מס הגולגולת בחוק שבוטל היום, יש לדון בחוק באופן יסודי ולסגור את הפרצות הרבות שקיימות בו כיום. אם יוחזר החוק לוועדת הכספים וידון באופן מקיף וראוי - נתמוך כולנו בחוק".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הוסיפה: "בג"ץ קבע היום שמה שאמרה האופוזיציה בהובלת סיעת המחנ"צ נכון: ככה לא מעבירים חוק. בג"ץ שם היום גבול לממשלה שחצתה גבולות במחטפים וזלזול בציבור ובנציגיו. חוקי מדינה חורצים גורלות של אנשים, ולא ניתן לממשלה להעביר אותם בדורסנות, בלי דיון ובלי שחברי הכנסת יודעים על מה הם מצביעים. דמוקרטיה היא לא שלטון הרוב, היא שמירה על זכויות כל אזרח ואזרחית - ואני שמחה שבג"ץ הבהיר את זה לממשלה היום".

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2017-2018. ערוץ הכנסת
ח"כ מיקי רוזנטל, ממגישי העתירות לבג"ץ/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, מסר כי "מדובר בחוק רע, שלא ניתן היה להעבירו אלא בתוך לחץ התקציב. לא נמשיך לדון בו. אני מתנגד לפסילת חוקים או מעורבות דעתנית בחקיקה על ידי בג"ץ, זה לא תפקידו. אך כשמדובר בשיפוט על הליך פגום ולא מהות, זו בהחלט סמכות שקיימת לבג"ץ.

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, אמר כי "המלחמה במשבר הדיור לא פשוטה, ואין זה הקושי הראשון שאנו נתקלים בו במלחמה למען הזוגות הצעירים. שר האוצר ומפלגת כולנו מתמודדים יום-יום מול הבנקים ובעלי הממון. נמשיך לפעול למען צינון השוק והגדלת ההיצע ובהרחקת משקיעים מהשוק".

ח"כ רחל עזריה (כולנו), חברת ועדת הכספים, הוסיפה: "אני מצטערת על פסיקת בג"ץ, אך מקבלת אותה כיוון שאני מכבדת את בג"ץ גם כשאיני מסכימה עם החלטותיו. הייתי מעורבת בשלבי החקיקה של החוק, ואני חושבת שזה חוק חשוב, שכן בישראל נכון שיהיה מס על ריבוי נכסים - כפי שיש במדינות רבות בעולם. זאת דרך להתגבר על הפער הבין-דורי, ולתת לצעירים הזדמנות להגיע לדירה ולצבור הון. מה גם שהיום דור ה-y בישראל מתקשה מאוד אם אין לו סיוע מההורים. למרות הכול, נמשיך לפעול בתחומי העשייה לטובת הדור הצעיר בישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ציין: "למרות התוצאה הקשה שבה בית המשפט מבטל חוק של הכנסת, הפעם מדובר בפסק דין נכון גם בעיניים שמרניות. אין זה מתפקידו של בית המשפט להתערב בתוכנם של חוקי הכנסת, ופסילת חוק בשל תוכנו אינה לגיטימית. כאן בית המשפט לא פסל את החוק בשל תוכנו - אלא בשל פגיעה בכללי המשחק הדמוקרטיים במסגרת הליכי החקיקה. במסגרת הפרדת הרשויות, תפקידו של בית המשפט מתמצא בהקפדה על קיום הפרוצדורה והשמירה על כללי המשחק הדמוקרטיים. זה מה שעשה כאן בית המשפט. בפסק הדין הזה בית המשפט מחזק את הכנסת ושומר על מעמדה, כשהוא קובע שהיא אינה יכולה לשמש חותמת גומי של הממשלה ועליה לפעול בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטיים שנקבעו בחוק".

בהכנת הידיעה השתתפה יעל דראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully