וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיוסק הגדול בעולם" באשדוד לא יהפוך לבית מלון

6.8.2017 / 17:40

ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה תוכנית להפוך מבנה שנבנה שלא כחוק בחוף אשדוד לפני 20 שנה

חוף בצת שלא מוגדר כמוכרז בצפון 24 ביולי 2017. שלומי גבאי
חוף בצת שלא מוגדר כמוכרז בצפון 24 ביולי 2017/שלומי גבאי

ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה בשבוע שעבר תוכנית להרחבת מבנה בלתי חוקי בחוף אשדוד המכונה "הקיוסק הגדול בעולם". במסגרת ההחלטה נקבע כי לא ניתן לאפשר למבנה להפוך למלון, כפי שאישרה הוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחוף).

ב-1998 נתנה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשדוד היתר לבניית קיוסק בן קומה אחת ומרתף בחוף אשדוד, בגובה של 7.5 מטרים ובשטח של 141 מ"ר. למרות זאת, במקום נבנה מבנה הכולל ארבע קומות (שהעליונה בהן שימשה למגורי היזם ומשפחתו) וגג רעפים, תוך חריגה מקו 100 מטרים מקו המים.

ב-2001 הסכימה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום להגדיל את זכויות הבנייה במקום, בתנאי שקומת הגג והרעפים יפורקו - דבר שלא קרה. ב-2004 דנה המועצה הארצית בעררים שהגישו עמותת אדם טבע ודין, הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד והחברה להגנת הטבע, וקבעה כי החריגה מהיתר הבנייה אינה חוקית. שנה לאחר מכן הוצא צו הריסה למבנה, אך הוא לא מומש.

בשלב מסוים הגיש היזם תוכנית לאישור הבנייה, ולפני כשנה החליטה הוולחוף להכשיר את הבנייה - בתנאי שהמקום ישמש כמלון. על החלטה זו הגישו אדם טבע ודין והפורום הציבורי באשדוד ערר נוסף, שכאמור התקבל בשבוע שעבר, לאחר שהמועצה הארצית דחתה את התוכנית.

ראש תחום תכנון באדם טבע ודין, יעל דורי, מסרה כי "קבלת העמדה שלנו על ידי ועדת הערר היא אמירה מובהקת נגד עבירות בנייה. עברייני בנייה רבים נושאים עיניהם אל הפרשה הזאת, כדי לנצל אותה כתקדים לאישור עבירות בנייה אחרות בחופים, וכעת קיבלה הוועדה עמדה נחרצת נגד הלבנת עבירות בנייה. חופי הים שייכים לציבור, והתכנון בהם צריך להיות מקיף ושקוף לציבור, ולא 'טלאי על טלאי' שיפגע בחופים של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully