וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: אתר פסולת הבניין הגדול בישראל ימשיך לפעול

3.8.2017 / 15:15

מועצת שהם הוציאה צו סגירה לאתר המחזור ברקת, האוסף פסולת בניין מאזור המרכז. אולם בית המשפט קיבל את עתירת הקבלנים וארגוני הסביבה ופסק כי הצו מבוטל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם מחזור הפסולת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום ברמלה קבע כי פארק מחזור פסולת הבניין ברקת, הממוקם בשהם ונחשב לאתר ההטמנה הגדול ביותר באזור המרכז לטיפול בפסולת בניין, ימשיך לפעול. בכך הותיר את פעילות האתר על כנה, בעקבות עתירתם של מפעילי אתר המחזור כנגד החלטת מועצת שהם להוציא למקום צו סגירה.

החלטה זו מגיעה לאחר שב-13 ביולי השנה הוצא צו סגירה מינהלי לפארק מחזור הפסולת על ידי המועצה המקומית שהם. הפארק מתפרש על פני שטח של כ-300 דונם בסמוך ליישוב, ועוסק בהפרדת פסולת יבשה, במחזור, בהשבת חומרי גלם למעגל הייצור וכן בהטמנה של פסולת שאינה ניתנת לשימוש חוזר.

הפארק דורג בעבר על ידי המשרד להגנת הסביבה כאחד מאתרי המחזור הטובים בישראל; ומתנגדי הצו - בהם קבלנים, ארגוני סביבה והמשרד להגנת הסביבה - ציינו בין השאר כי ללא חלופה ראויה לפעילותו של אתר הפסולת, ייגרם נזק כבד. לטענתם, נזק זה יתבטא הן ביצירת אתרי פסולת פיראטיים והן בהתייקרות עלויות הבנייה.

"אתרים פיראטיים - מכת מדינה"

התייקרות ענף הבנייה בעקבות סגירתו של האתר עלולה הייתה להיגרם בשל הצורך לשנע את הפסולת למטמנות הדרומיות. מבחינה סביבתית, אתרי הפסולת הפיראטיים בישראל מוגדרים כבר שנים רבות "מכת מדינה", המביאה לזיהום של שטחים פתוחים.

השופטת רבקה ארד מתחה בהחלטתה ביקורת על המועצה המקומית שהם, וקבעה כי "שיקולים כלכליים שאינם לגיטימיים הנחו את המשיבה (מועצת שהם) בסירובה לחידוש רישיון עסק... המשרד להגנת הסביבה לא ביקש לסגור את האתר, אלא תמך ותומך בהמשך פעילותו הסדירה של האתר... לא היה כל שינוי בנסיבות שהצדיק את שינוי הגישה של מועצת שהם... דחיית חידוש רישיון העסק, הנעוצה בהיעדר אישור מנהל מקרקעי ישראל, מהווה שיקול משולל יסוד עובדתי ומשפטי, שכן סירוב המנהל נובע ממחלוקת כספית בין המנהל למועצת שהם".

עוד ציינה השופטת כי "בהיעדר אתר חלופי, נימוקים של הגנת הסביבה מצדיקים את ביטול הצו, שכן סגירת האתר אינה מידתית ועלולה לגרום לפגיעה חמורה לבריאות וטובת הציבור... נפל פגם בהוצאת הצו ללא שינוי מהותי בנסיבות המצדיק את הוצאתו... פגם מנהלתי משמעותי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מנכ"ל פארק ברקת, יגדל אך, התייחס להחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת בית המשפט, שמכיר בתרומתו הגדולה של פארק המחזור ברקת, האחראי לטיפול ומחזור של כשליש מכמות פסולת הבניין של מדינת ישראל, הנקלטת באתרים מאושרים. השלכת פסולת בניין באופן פיראטי בשמורות טבע ובשטחים הפתוחים היא מכת מדינה שיש להילחם בה בכל הכוח. מדי שנה מושלכים למעלה מ-900 אלף טון של פסולת בניין בטבע, ומכאן חשיבותו הגדולה לאזור המרכז".

בצעד זה תמכה גם התאחדות בוני הארץ וגם גורמים סביבתיים, בהם עמותת אדם טבע ודין והמשרד להגנת הסביבה. את פארק המחזור ייצגו עורכי הדין בועז בן צור, חגי הלוי ועודד גזית. לטענתם, צו הסגירה היה צו מנהלי (ולא צו שיפוטי) שהוצא מחוץ לסמכויות המוקנות בחוק למועצה מקומית, ושניתן ללא הסבר או עילה נקודתיים.

עו"ד נתנאל חבני, המייצג את הקבלנים, ציין כי "החלטה כזו לסגור את אתר ההטמנה מרכזי היא קריטית ומרחיקת לכת. אם אתר ברקת ייסגר, תהיה לכך השפעה ישירה על עליות הבנייה כיוון שהן אסטרונומיות. חשוב להבין שיש מרחקים גדולים מאוד של שינוע פסולת וזה אומר עומס על תשתיות הכבישים. אין לנו עניין במחלוקת, אלא בהשלכות של הסגירה בטווח המידי. אי אפשר להחליט על סגירה בחלל ריק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully