וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירת הנגב על המפה: תוכנית המתאר החדשה שתרחיב את באר שבע

2.8.2017 / 11:00

התוכנית תחליף את זו שאושרה לפני כמעט יובל - ותוסיף לעיר הדרומית 13 אלף יחידות דיור חדשות. עוד היא כוללת הקמת בית חולים נוסף, התחדשות עירונית ברחבי העיר, כ-4 מיליון מ"ר עבור מסחר ותעסוקה ואף תגדיל את האוכלוסייה ל-340 אלף נפש

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
מתרחבת. באר שבע/ראובן קסטרו

אחרי כמעט יובל: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום שבמנהל התכנון החליטה היום (רביעי) להפקיד את תוכנית המתאר החדשה לבאר שבע, שתחליף את התוכנית שאושרה ב-1970. בשלב הבא הציבור יוכל להגיש התנגדויות לתוכנית. היא צפויה להוסיף לעיר הדרומית 13,100 דירות חדשות.

בכך אמורה תוכנית המתאר החדשה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של 340 אלף איש עד שנת 2030. היא תאפשר לבצע שינוי באזור התעשייה והמלכה במזרח העיר והפיכתו לאזור שימושים מעורבים שיכלול מגורים, מסחר ותעסוקה.

כמו כן, התכנית מסמנת במזרח העיר אזור להקמת בית חולים ציבורי שני, שיוקם בסמוך לשני הכבישים הארציים - כביש 25 דימונה-אשקלון וכביש 40 באר שבע-תל אביב. בית החולים יוקם באזור תעסוקה שמכוון לרפואה ומחקר רפואי, בו יוקמו בין היתר פארמטק, מעבדות מחקר ושירותים תומכי בריאות ורפואה. בסך הכול מאפשרת התוכנית תוספת של ארבעה מיליון מ"ר עבור תעשייה ותעסוקה.

התוכנית קובעת כי מרבית שטחי המסחר והמשרדים ירוכזו במרכז העיר, תוך חיבור דרך חברון, המהווה חוליה מקשרת בין מרכז העיר והפארק המטרופוליני, למרכז העסקים הראשי של העיר. זאת כדי למנוע פיתוח אזורי תעסוקה מרוחקים ומנותקים מהעיר ונדידת המסחר לשולי העיר.

לדברי מנהל אגף בכיר לתכנון מקומי במנהל התכנון, אהוד יוסטמן, "מרכיב מרכזי בתוכנית, שגובשה בילויי ועדת היגוי בין-משרדית על ידי משרד מן-שנער אדירכלים, הוא צמצום הפערים בין השכונות הוותיקות לחדשות על ידי התחדשות עירונית; ויצירת רצף בנוי בין השכונות, במקום אוסף של שכונות שאינן מחוברות ביניהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully