וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 5 חדרים בשכונה הכי חדשה בחדרה?

1.8.2017 / 15:00

מדובר בדירה בשטח של 160 מ"ר עם מרפסת גדולה - אבל היא מצויה בקומה הראשונה ופונה לחניה במקום לפארק ירוק. העובדה הזאת השפיעה על המחיר, שהיה נמוך ממה שביקש בעלי הנכס. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

חדרה. google street view, צילום מסך
חדרה. העסקה משתלמת?/צילום מסך, google street view

לפני מספר חודשים נמכרה ברחוב הירדן 8 בשכונת הפארק החדשה בחדרה דירת חמישה חדרים בשטח של 160 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 20 מ"ר בקומה ראשונה מתוך שבע קומות בבניין משותף תמורת 1.38 מיליון שקל. המחיר המבוקש עמד על כ-1.45 מיליון שקל.

הדירה מצויה בבניין חדש יחסית, שבנייתו הסתיימה ב-2011, והיא כוללת חניה ומחסן ופונה לכיוון צפון מזרח. המחיר למ"ר בעסקה עמד על כ-8,600 שקל, בעוד שהמחיר הממוצע למ"ר בדירות חמישה חדרים מיד שנייה בשכונה עומד על כ-11,200 שקל למ"ר - כך לפי שקלול עסקאות בלוח אתר מדלן.

במדלן מסבירים כי את הסיבה לפער הזה ניתן לייחס לכך שהדירה משתרעת על שטח גדול ביחס לשטח הסטנדרטי של דירות בנות חמישה חדרים בשכונה (שעומד על 120-130 מ"ר). כמו כן, העובדה שהדירה ממוקמת בקומה הראשונה ופונה לחניה ולא לפארק, השפיעה גם היא על תמחור הנכס.

לדברי יענקלה זיני, בעלי סוכנות הנדל"ן איש מפתח בחדרה שסגרה את העסקה, "רמת המחירים של הדירות בשכונה הובילה להגירה חיובית של זוגות צעירים מכל הארץ. חלקם רכשו דירה בשלב הפריסייל, ולאחר ארבע שנים מכרו אותן בתשואה משמעותית. גם הדירה ברחוב הירדן נרכשה לפני מספר שנים על ידי משקיע במסגרת מבצע 'חבר', ולאחר חמש שנים מכר אותה במטרה לקנות דירה במרכז הארץ".

סביבת הנכס

לדברי אלעד ויסמן, חוקר שכונות באתר מדלן, "אכלוס השכונה החל לפני יותר משלוש שנים, ומתגוררות בה נכון להיום כ-700 משפחות. שם השכונה מרמז על הפארק הגדול שנבנה במרכזה ונפתח לציבור ממש לאחרונה. מדובר בפארק אקולוגי עם אגם מלאכותי בחלקו המזרחי, שבילי הליכה ואופניים, נקודת תצפית, אמפי-תאטרון וכיו"ב".

ויסמן מוסיף כי "בשכונה ישנה קהילה מגובשת, שפועלת לטובת האינטרסים של התושבים ולמען שיפור סביבת המגורים באופן תדיר. בקבוצת הפייסבוק של השכונה חברים יותר מ-2,000 איש, והיא משמשת, בין היתר, לניהול מאבקים, קידום רעיונות חדשים, פיקוח על הנעשה בשכונה ופיתוח מוסדות החינוך. לדוגמא, לאחרונה עסקה הקבוצה בבעיית הקרינה הנפלטת מקווי המתח הגבוה שעוברים בשכונה והשפעתה על בית הספר המתוכנן באזור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אילו דירות מוצעות למכירה בשכונה? ברחוב נחל רמון, דירת חמישה חדרים בשטח של 150 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 32 מ"ר, מוצעת למכירה בלוח מדלן תמורת 1.61 מיליון שקל. הדירה בקומה השנייה מתוך שש קומות וכוללת מחסן פרטי, מעלית וחניה.

ברחוב חורשת טל מוצע למכירה בלוח מדלן בית פרטי (קוטג') עם שישה חדרים בשטח של 190 מ"ר תמורת 2.2 מיליון שקל. ואילו ברחוב לכיש מוצעת למכירה בלוח מדלן דירת חמישה חדרים בשטח של 118 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 18 מ"ר, תמורת 1.68 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה ה-15 מתוך 20 קומות וכוללת מעלית, מחסן וחניה.

ומה לגבי עסקאות שנסגרו לאחרונה? לפי לוח מדלן, בסוף חודש יוני השנה נרכשה דירת ארבעה חדרים חדשה מקבלן, בשטח של 103 מ"ר, תמורת 1.38 מיליון שקל. מדובר בדירה בקומה השלישית מתוך שמונה קומות בפרויקט בשלבי בנייה.

באפריל השנה נרכשה בשכונה דירת חמישה חדרים בשטח של 163 מ"ר תמורת 1.75 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה החמישית מתוך תשע קומות בבניין שנבנה ב-2013. באותו החודש נרכשה ברחוב משמר הגבול דירת ארבעה חדרים בשטח של 100 מ"ר תמורת 1.43 מיליון שקל. מדובר בדירה בקומה השלישית מתוך שבע קומות בניין שנבנה ב-2014, כך לפי אתר מדלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully