וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת של 27 אלף דירות: תוכנית המתאר של הוד השרון יוצאת לדרך

31.7.2017 / 16:30

מנהל התכנון אישר באופן סופי את התוכנית שאמורה לספק מענה ליעד אוכלוסייה של כ-150 אלף נפש בעיר שבשרון. היא כוללת יותר ממיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, כאשר בנייה לגובה תיעשה רק באזורים בהם התשתית התחבורתית תאפשר זאת

קניון שרונים בהוד השרון, ספטמבר 2016. יותם רונן
מתרחבת. קניון בהוד השרון/יותם רונן

תוכנית המתאר של הוד השרון יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז שבמנהל התכנון אישרה היום (שני) למתן תוקף תוכנית הכוללת תוספת של כ-27 אלף יחידות דיור בעיר שבשרון. היא צפויה לתת מענה ליעד אוכלוסייה של כ-150 אלף נפש.

בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התוכנית תוספת של 1.14 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ- 110 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ועוד 567 דונם עבור מבני ציבור. התוכנית קובעת כי בנייה לגובה תיעשה רק באזורים בהם התשתית התחבורתית תאפשר זאת.

בוועדה ציינו כי במסגרת התוכנית הושם דגש על הגדלת שטחי הציבור הקיימים בעיר כיום, כך שהיא כוללת תוספת משמעותית של 1,160 דונם עבור שטחי ציבור פתוחים, לצד פיתוח ציר עירוני המורכב משטחים פתוחים עירוניים, שיקשר בין חלקי העיר והנחלים.

מחכים לקו הצהוב של הרכבת הקלה

פתרונות תחבורה במסגרת תוכנית המתאר יכללו מערכת הסעת המונים כגון שתי תחנות של רכבת ישראל, רשת תחבורה ציבורית וסלילת שבילי אופניים וצירים להולכי רגל. כמו כן, הקו הצהוב של הרכבת הקלה, שנמצא בשלבי תכנון, אמור לחבר את הוד השרון עם כפר סבא, רמת השרון, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, תל אביב וחולון.

במנהל התכנון ציינו כי שטחי העיר, הנמצאים ממערב לכביש 4 (תל אביב-חיפה הישן) וכלולים בתחום תע''ש השרון, אינם במסגרת התוכנית. "תכנון שטחים אלה, הנמצאים בתחומן של מספר רשויות מקומיות, נעשה בתוכנית נפרדת שקודמה על ידי הוועדה המשותפת למחוזות ת'ל אביב ומרכז, שנתנה מענה גם לסוגיות התחבורה במתחם. יחד עם זאת, תוכנית המתאר סימנה חיבורים מהעיר למתחם וממנה אליו", נמסר.

לדברי דניאלה פוסק, מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, התוכנית שנערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים, מביאה בשורה ירוקה לעיר באמצעות תוספת פארקים וריאות ירוקות, הקמת שבילי אופניים וקידום תחבורה ציבורית, כך שהיא מצליחה ליצור איזון ראוי בין פיתוח ובין שמירה על הסביבה.

ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב, הוסיף כי "התוכנית תבוצע באופן מדורג המשלב בין סוגי בנייה שונים, תוך שמירה על האיזון ואיכות חיי תושבי הוד השרון. היא קודמה תוך שיתוף שכלל מפגשים עם התושבים ומציבה את הקהילה והטבע במרכז - שישה פארקים בהיקף של 100 דונם ופארק נוסף בשטח של 1,400 דונם מערבית לאזור התעסוקה נווה נאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully