וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס דירה שלישית: המדינה ביקשה מבג"ץ ארכה של יום נוסף

אורי חודי

26.7.2017 / 16:47

זאת בעקבות החלטתו של בית המשפט ביום שני האחרון כי על המדינה להשיב תוך יומיים לבקשות הדחייה שהגישו עותרים נגד חוק מיסוי דירה שלישית. המדינה הייתה צריכה להעביר את תגובתה עד היום

מסע"ת של שר האוצר משה כחלון הקרייה, תל אביב 14 ביוני 2017. אבי כהן
שר האוצר משה כחלון/אבי כהן

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון ארכה של יום אחד בהגשת תגובתה לבקשות דחיית מועד הדיווח והתשלום של בעלי דירות להשקעה במסגרת חוק מיסוי דירה שלישית.

כזכור, בית המשפט העליון ביושבו כבג"צ החליט ביום ב' האחרון כי על המדינה להשיב תוך יומיים לבקשות הדחייה שהגישו עותרים נגד חוק מיסוי דירה שלישית. המדינה הייתה צריכה להעביר את תגובתה היום (רביעי) אך כאמור, כעת נודע שביקשה מבית המשפט לדחות את מתן התגובה עד מחר.

בסוף השבוע שעבר הוגשה לבג"ץ בקשה למתן פסק דין בכל הקשור למס דירה שלישית או לחלופין, להורות על דחייה במועד הדיווח והתשלום הראשון של בעלי הדירות שנקבע לסוף החודש הנוכחי (יולי). את הבקשה הגישו עוה"ד אייל בן-יהודה באום וזיוה ארנסטי, המייצגים קבוצת עותרים נגד המס במסגרתה ביקשו לדחות את הדיווח ב-90 יום ולדחות את המועד לקבלת ההטבות למוכרי הדירות ב-180 יום. נזכיר כי מועד קבלת ההטבות יפוג, נכון להיום, בתחילת חודש אוקטובר.

במקביל, בתחילת השבוע הוגשה לבית המשפט בקשה נוספת לדחייה מועד תשלום המס והדיווח בו חייבים בעלי הדירות להשקעה. בקשת דחייה זו הוגשה על ידי עוה"ד יובל יועז ודורון ברקת המייצגים קבוצה נוספת של עותרים.

הדיון האחרון במס השנוי במחלוקת התקיים לפני מעט יותר מחודשיים בפני הרכב מורחב של שופטי בג"צ, אך מאז טרם התקבלה החלטה. מועד הדיווח שנקבע בחוק המקורי נדחה פעמיים בשל אי הוודאות בגורל החוק. המועד המקורי של הדיווח היה בסוף חודש מארס, וזה נדחה לסוף חודש יוני. מאוחר יותר, כשהחלטת בית המשפט בוששה להגיע, ביקשו העותרים דחייה נוספת בדיווח ל-90 יום נוספים, אך עמדת המדינה הייתה שיש לאשר דחייה של חודש אחד בלבד. כך, נדחה מועד הדיווח, שכולל גם את התשלום הראשון של המס, לסוף חודש יולי. כעת תצטרך המדינה בתגובתה להתייחס לנושא ולהסביר באם היא מוכנה לדחייה נוספת ושל כמה זמן.

בעוד אי הוודאות לגבי עתידו נמשכת, העובדה שהמס נכנס לתוקף בתחילת השנה הובילה מאות משקיעים למכור את הנכסים שבבעלותם ואף ולקבל מענק מהמדינה. עד כה נמכרו 776 דירות על ידי משקיעים שמכרו דירה שלישית ומעלה שבבעלותם והיקף המענקים שקיבלו מהמדינה עמד על 28.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully