וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: 10,000 דירות חדשות למגזר הבדואי בנגב

25.7.2017 / 14:28

מנהל התכנון הפקיד תוכנית מתאר ליישוב שגב שלום שתאפשר הגדלה של היצע הדיור לכ-40 אלף איש, לצד הקמת מבני ציבור, מכללות, מוסדות בריאות ומרכזים מסחריים

שגב שלום. אבי פז
צפוי להתרחב. היישוב שגב שלום בנגב/אבי פז

הרחבה משמעותית של היצע הדיור במגזר הבדואי בדרום הארץ. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום שבמנהל התכנון הפקידה היום (שלישי) להתנגדויות הציבור תוכנית מתאר ליישוב הבדואי שגב שלום שבנגב. התוכנית כוללת תוספת של כ-10,100 יחידות דיור, תוך מתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-40 אלף נפש (כ-10,000 משפחות).

בנוסף, קובעת התוכנית שטחים בהיקף של כ-190 דונם ממערב ליישוב, עבור שירותים ציבוריים כלל אזוריים כדוגמת מכללות, מוסדות בריאות ומרכזים מסחריים. במסגרת התוכנית, נקבעו הנחיות לשימור שני נחלים הנמצאים בסמוך ליישוב כשטחים פתוחים, נחל צאן ממזרח ונחל נוקדים ממערב.

כמו כן, התוכנית, שהוגשה על ידי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב ונערכה על ידי משרד מרש אדריכלים, מאפשרת את שימור אורך החיים הכפרי-חקלאי ביישוב, על ידי יצירת אזורים המיועדים לחקלאות לצורכי גידול בעלי חיים, חממות חקלאיות ופיתוח חקלאי אחר.

היישוב שגב שלום שוכן דרומית מזרחית לבאר-שבע, והוא אחד מתוך שבעת יישובי הקבע של הבדואים בנגב. הוא עצמו הוקם בשנת 1979 והוכרז כמועצה מקומית בשנת 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully