וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים משדה דב, מרחיבים את ג'וליס: מכרזים לפינוי בסיסי צה"ל מהמרכז

17.7.2017 / 11:00

משרד הביטחון יפרסם מכרזי ענק לבנייה ותשתיות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקל בחודשים הקרובים, במסגרת התוכנית להעתקת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ לפריפריה. מטרת המשרד להגדיל את מספר הקבלנים המתמודדים על כל מכרז

צילום: משהב"ט

(בווידאו: צפו בצילום מעין הרחפן בפינוי בסיס ההדרכה הגדול ביותר בצריפין)

צה"ל קורא לקבלנים: משרד הביטחון צפוי לפרסם בחודשים הקרובים מכרזי ענק לבנייה ותשתיות בהיקף של למעלה מארבעה מיליארד שקל, במסגרת התוכניות להעתקת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ לפריפריה. מדובר בתוכניות "צה"ל דרומה" (הקמת עיר הבה"דים בנגב) ו"שוה"ם" (שיווק והעתקת מחנות מהמרכז לטובת הקצאת קרקעות בעלות ערך נדל"ני גבוה לטובת הקמת שכונות מגורים). בין היתר מבקש משרד הביטחון להגדיל את מספר הקבלנים המתמודדים על כל מכרז.

באגף ההנדסה והבינוי אומרים כי מדובר בעיצומה של אחת מתנופות הבנייה וההתחדשות הגדולות בתולדות צה"ל, שיאפשרו בנייה מחדש והרחבה של מחנות צבאיים קיימים בהיקף של כשני מיליון מ"ר בנוי, לצד הקמת בסיסים חדשים בדרום הארץ כמו קריית התקשוב והמודיעין. בשלב זה נמצאים בשלבי הכנה מתקדמים יותר מעשרה מכרזים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים כל אחד.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן אמרה אורנה רביב, סגנית בכירה לראש אגף ההנדסה והבינוי וראש היחידה להתקשרויות, כי האזורים המרכזיים שפינויים יחל במרכז הארץ הם בסיס חיל האוויר שדה דב בתל אביב, בסיס תל השומר ברמת גן, בסיס צריפין, בסיס סירקין בפתח תקווה (שלפינויו מתנגדים חלק מהתושבים), בסיס השלישות הראשית ברמת גן ובסיס בית דגן שליד ראשון לציון. פינוי בסיסים אלה יאפשר הקמת עשרות אלפי יחידות דיור וכשלושה מיליון מ"ר של תעסוקה ומסחר עד שנת 2023.

היחידה המטאורולוגית של חיל האוויר, שדה דב. מרץ 2017. ניב אהרונסון
בין הבסיסים המפונים: שדה דב/ניב אהרונסון

אשר לבסיסים שיורחבו, מדובר בין היתר בבסיס מרכז הספקה בנטפים שבצפון הארץ, פרויקט נווה צדק בבית ליד, שיכלול כלא מרכזי וקריה משפטית וכן הרחבת מחנה שורה ברמלה. גם בסיס ג'וליס שליד אשדוד יורחב בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון שקל.

לדברי סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, "תנופת הבנייה וההתחדשות שאליה אנו נערכים היא בסדר גודל לאומי. פרויקטים במיליארדי שקלים ייצאו לדרך בשנה הקרובה ברחבי מדינת ישראל, בדגש על הפריפריה בדרום ובצפון, ואנחנו זקוקים לכמה שיותר חברות בנייה על מנת שנוכל לעמוד במשימה שהוטלה עלינו. מעבר לחשיבות הפרויקטים עבור צה"ל ומערכת הביטחון, מדובר בהזדמנות כלכלית של ממש למשק הישראלי ולתעסוקה בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully