וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי בת"א יאפשר לאורן קובי להגיע להסדר נושים

12.7.2017 / 15:19

ההחלטה התקבלה על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין בגין חובות בגובה 163 מיליון שקל. על פי ההחלטה, אם קובי, לשעבר בעלי חברת שיווק הקרקעות החקלאיות "אדמה", לא יגיע להסדר נושים, הוא יוכרז כפושט רגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורן קובי, לשעבר בעלי חברת שיווק הקרקעות החקלאיות "אדמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורן קובי, לשעבר בעלי חברת שיווק הקרקעות החקלאיות "אדמה", יוכרז כפושט רגל על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, במידה שלא יגיע להסדר נושים. זאת עקב תביעת חובות של כ-163 מיליון שקל והיקף נכסים של כ-14 מיליון שקל בלבד. השופט אורנשטיין מינה בהחלטתו את עו"ד חגי אולמן ממשרד עוה"ד יהודה רוה כנאמן להליך.

רק לאחרונה הגיש אורן לבית המשפט בקשה להסדר נושים, במסגרת הליכי הפירוק של החברות בבעלותו. אולמן שימש עד כה כמפרק של חברת לוגיסטיק גרופ, שבשליטת קובי והחברות-הבנות תחתיה, אשר פעלו לשיווק קרקעות חקלאיות. במסגרת הכינוס, פעל אולמן לממש את הנכסים בבעלותו של אורן - בהם שתי דירות ביישוב שהם ודירות במגדלי YOO ואקירוב בתל אביב.

בהחלטתו ציין אורנשטיין כי לנאמן הוגשו 780 תביעות חוב, שלפיהן היקף החובות נגד קובי הוא 63 מיליון שקל ונגד החברות-הבנות 113 מיליון שקל. "בסך הכול החובות שאינם חופפים מגיע ל-176 מיליון שקל. עסקינן איפוא בסכום ניכר של חובות למספר רב של נושים", נכתב בהחלטה.

עוד נכתב: "במסגרת הנשיה (גביית חובות - י.ד) נכללים מוסדות פיננסים כבנקים, רשויות שהיקף החובות הנטען אליהן מגיע ל-80 מיליון, לעומת היקף החובות הניכר, עומד היקף הנכסים הנחזה לעין (בהפחתת התחייבויות ומיסים) על סך של כ-14 מיליון בלבד. נגד החייב והחברות עומדים ותלויים הליכים רבים שעוכבו נוכח הליכי חדלות הפירעון", נכתב.

אורנשטיין ציין בהחלטתו כי קובי ביקש שלא להכריז עליו פושט רגל, וחרף זאת הציע הסדר נושים. כמו כן הוא ציין כי קובי גורס שהיקף חובותיו נמוך משמעותית מהסכומים שבהם נקב הנאמן.

לבסוף ציין אורנשטיין כי הוא מסכים לדחות את מועד כניסת ההכרזה לתוקף: "עם זאת, אבוא לקראת החייב ואדחה את מועד כניסת ההכרזה לתוקף, ועל מנת לאפשר לו לגבש הסדר נושים שיזכה לתמיכת הנושים ברוב הדרוש. הצעת הסדר כאמור חייבת להיות מגובה בבטוחה כעמדת הנאמן, וכפי שהחייב הסכים בדיון ובהצעתו הקודמת", לשון ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully