וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מפגינים חסמו את רכבו של אביגדור יצחקי במחאה על הבנייה בסירקין

12.7.2017 / 12:30

פעילי מטה המאבק נגד הקמת אלפי דירות בפתח תקווה התעמתו עם יו"ר מטה הדיור באוצר, והאשימו אותו בכך שהוא פועל ליצירת פקקים וצפיפות באזור. יצחקי לא נשאר חייב

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: עימות חריף בין יו"ר מטה הדיור למתנגדי הבנייה בסירקין)

המאבק סביב הבנייה במתחם סירקין בפתח תקווה מתחמם: פעילים של מטה המאבק נגד הקמתן של אלפי יחידות דיור במתחם, שהגיעו הבוקר (רביעי) לכנס של המועצה האזורית לב השרון, התעמתו עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, והאשימו אותו בכך שהוא פועל ליצירת פקקים וצפיפות באזור - מבלי לשתף אותם בתהליך.

יצחקי, שהגיע לשאת דברים ביום עיון בנושא מדיניות הבנייה במרחב הכפרי, השיב בחריפות לאחד הנוכחים בקהל ואמר: "זה לא עובד ככה. לא נותנים קודם את פתרונות התחבורה ורק אז בונים בתים. איפה בינתיים יגורו האנשים? כל שנה אני צריך 55 אלף יחידות דיור. אין מקום שאנחנו לא שמים את יחידות הדיור האלה. אתם רוצים להגיד כל הזמן את אותה סיסמא: שיבנו, אבל לא אצלי".

מטה המאבק של תושבי פתח תקווה וסירקין, המייצג על פי הערכותיהם 500 אלף תושבים, מתנגד לתוכניותיו של משרד האוצר ומטה הדיור, במסגרתן מתוכננת תוספת של כ-12 אלף יחידות דיור באזור. לטענת המתנגדים, מדובר בתוכנית אותה הם מכנים "מחטף שיהרוס את איכות החיים של תושבי האזור, רק לשם סטטיסטיקות של קבינט הדיור שרואה לנגד עיניו בניינים ולא תושבים".

על פי סרטונים שהגיעו לידי וואלה! נדל"ן, המפגינים חסמו את רכבו של יצחקי כשהגיע ליום העיון, ולאחר מכן התעמתו איתו כשיצא מרכבו לכיוון הכניסה לבניין. העימותים עם יצחקי לא פסקו גם כשנשא את דבריו, אז צעקו לעברו תושבים מהקהל דברים קשים. בין היתר אמר יצחקי: "כל ראש עירייה שלא יבין שהוא חייב להיות נחוש ולעשות מה שהוא מאמין בו (הכוונה קידום תוכניות מתאר כפי שתוכנן מראש - י.ד) - לא יהיה ראש עירייה בסוף. כי הציבור לא רוצה מישהו שרק יודע לפזר כל מיני אמירות ולחזור בהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור יצחקי מתעמת עם מפגין, פתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוכנית של מטה הדיור: 12 אלף דירות במקום מחנה סירקין

עיתוי העימות אינו מקרי: רק לפני חודש אישר קבינט הדיור בראשות שר האוצר, משה כחלון, לקדם את תוכנית הענק כתוכנית מועדפת לדיור - כלומר כמתחם שיקודם במסלול המהיר של הוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור). מדובר בשני מתחמי מגורים - הראשון בשטח כ-900 דונם וכולל 4,000 יחידות דיור בתמהיל מגורים מגוון, המשלב בנייה צמודת קרקע באזור הקרוב לכפר סירקין, לצד בנייה רוויה (לגובה) באזור הסמוך לשכונת עמישב.

בנוסף למגורים, כולל המתחם שטחי מסחר, שטחים עבור מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. הוא ממוקם בדרום כפר סירקין, בין דרך מספר 6 במזרח לשכונת עמישב בפתח תקווה ממערב. רוב שטח המתחם שייך מוניציפלית למועצה האזורית דרום השרון, והיתרה כלולה בתחום שיפוט עיריית פתח תקווה.
המתחם השני משתרע על שטח של 2,100 דונם וכולל כ-8,000 יחידות דיור וכן שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר, לצד שטחי ציבור הכוללים פארק לאורך נחל שילה ונחל מזור. הוא מצוי במזרח פתח תקווה, רובו בתחום השיפוט של העיר,
והיתרה כלולה בתחום השיפוט מועצה אזורית דרום השרון.

השטח נמצא כעת בשימוש מערכת הביטחון (מחנה סירקין), אך זו צפויה להתפנות מהמתחם במסגרת ההסכם לפינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ לעיר הבה"דים בנגב. על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, שלב א' של הפינוי מתוכנן לסוף 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully