וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א מכרה את חלקה בחניון כיכר אתרים ב-150 מיליון ש'

שלומית צור

12.7.2017 / 8:29

הרוכשת היא קבוצת TLV בבעלות עמיר בירם, שהחזיקה ב-27% מהחניון וכעת תחזיק בכולו. הקבוצה מחזיקה גם בכיכר אתרים עצמה, עליה מקודמת כעת תוכנית למגדלים

הריסת פטריות כיכר אתרים תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. עיריית תל אביב,
כיכר אתרים/עיריית תל אביב

מועצת עיריית תל-אביב אישרה את מכירת חלקה של העירייה (73%) בחניון שמתחת לכיכר אתרים ליזמים הפרטיים שכבר מחזיקים ב-27% משטח החניון, תמורת 150 מיליון שקל. בחניון 350 מקומות חניה.

במשך שנים נתגלעו מחלוקות בנוגע להפעלת החניון ותחזוקתו בין עיריית תל-אביב לשותפתה לשעבר בחניון: חברת מרינה שבבעלות דובי שיף (שמכרה לאחרונה את זכויותיה גם בכיכר אתרים וגם בחניון ליזמים אמיר בירם ויעקב שלום פישר). בשל המחלוקות בין השותפות, במשך שנים החניון הוזנח, ותופעל ברמה נמוכה.

בעבר הגישה חברת מרינה לבית המשפט תביעה לפירוק השיתוף עם העירייה בחניון. בית משפט השלום קבע באוקטובר 2015 כי החניון יוצע למכירה במכרז. עיריית תל-אביב התנגדה למכירה במכרז וערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, בטענה כי לא בטוח שיתקבל המחיר המלא של החניון וכמעט ודאי שהחניון לא יישאר ציבורי.

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור, והעירייה הגישה רשות ערעור לבית המשפט העליון ששלח את הצדדים לגישור. במסגרת הליך הגישור נקבע כי אחד הצדדים ימכור את חלקו לצד השני בהסכמה לפי הערכת שמאי. הערכת השמאי שנקבעה לחלקה של העירייה בחניון, שלוקחת בחשבון את התוכנית המקודמת בכיכר אתרים להריסת הכיכר והקמת מגדלים במקומה, עמדה על 150 מיליון שקל. הצדדים הסכימו כי עיריית תל-אביב תמכור את חלקה לחברת מרינה ב-150 מיליון שקל, ולא שהעירייה תרכוש את חלקה של מרינה ב-50 מיליון שקל.

התוכנית שמקודמת על כיכר אתרים, אושרה בשנת 2015 על ידי הוועדה המקומית ונמצאת על שולחנה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לפני הפקדתה להתנגדויות הציבור. עד מימוש התוכנית, קובע ההסכם בין העירייה למרינה, כי החניון יישאר בניהול חברת אתרים, במתכונת זהה להיום (אך ההכנסות מהחניון יועברו לחברת מרינה). בנוסף הוסכם כי במסגרת התוכנית המקודמת במקום כיכר אתרים, יוקם חניון ציבורי של 350 חניות שיעבור לבעלות העירייה. עוד הוסכם כי סכסוכים בין העירייה לשיף בעניין החנין והכיכר יסתיימו ושיף ימחק תביעה בסך 70 מיליון שקל שהגיש נגד העירייה.


מעיריית תל-אביב נמסר: "על פי פסיקות בית המשפטן, דין החניון בכיכר אתרים להימכר והדבר אינו נתון לשיקול דעתה של העירייה. מדובר במתווה מאוזן המאפשר ודאות באשר להליך המכירה ולתמורה שתקבל העירייה, הגבוהה מן השומה של החניון, ובעיקר מאפשר לעירייה להבטיח כי ימשיך להתנהל במקום חניון ציבורי עד לבניית הפרויקט החדש אשר במסגרתו ייבנה חניון ציבורי חדש בבעלות מלאה של העירייה ובו כ-350 מקומות חניה (150 יותר מאלו שיש לעירייה בחניון הנוכחי).

"בהתאם למתווה ההסכם... מובטח כי החניון ימשיך לפעול כחניון ציבורי על ידי חברת אתרים, באותם הסדרי חניה ובאותה המתכונת עד לשינוי מעמד הכיכר, בין אם בתוכנית המקודמת ובין אם בתוכנית אחרת. יודגש כי המכירה הינה נושא נפרד מההליך התכנוני הממשיך להתקיים במוסדות התכנון ויהיה פתוח ושקוף לציבור בדומה לכל הליך תכנוני בסדר גודל שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully