וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר מציאה? זהירות: מה צריך לדעת כשרוכשים קרקע חקלאית

13.7.2017 / 15:30

מציעים לכם למכירה קרקע חקלאית במחיר נמוך במיוחד כדי שתוכלו לבנות עליה את בית חלומותיכם? שימו לב: ייתכן שאתם עלולים ליפול לבור עמוק, לאבד כספים ולהיקלע למסכת ארוכת שנים עד שהייעוד של הקרקע ישתנה מחקלאות לבנייה. כיצד יש לפעול? צפו

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית - זה מה שצריך לדעת כשמוכרים לכם קרקע חקלאית)

אתמול הכריז נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, על אורן קובי, לשעבר בעלי חברת שיווק הקרקעות החקלאיות "אדמה", כפושט רגל. זאת לאחר שהחברה והחברות הבנות שבבעלותו קרסו. חברת "אדמה" אינה היחידה שניצלה את החיבה של הישראלים לרכישת קרקעות חקלאיות, ובשנים האחרונות דווח על הונאות נוספות של רוכשים על ידי משווקים, שלא תמיד היו כנים לגבי הקרקע ששיווקו.

רוכשים רבים חשבו שעל הקרקע הזו יוכלו להקים את בית חלומותיהם, אך בפועל גילו שהיא בכלל לא מיועדת למגורים. בעקבות זאת החלטנו לבדוק מה בדיוק צריך לדעת כשנתקלים בפרסומת לשיווק קרקע חקלאית.

לקריאה נוספת בוואלה! נדל"ן:
תנופת בנייה? תראו כמה זמן לוקח לבנות בניין בישראל
גינדי החזקות תקים 1,140 דירות באור יהודה - 80% במחיר למשתכן
צפו: פועל באתר של דניה סיבוס צולם כשהוא תלוי באוויר

בדקו האם הקרקע מופשרת

הסיבה שקרקע חקלאית נחשבת זולה יחסית, נעוצה בעובדה שהייעוד שלה הוא לחקלאות ואי אפשר לבנות עליה בית. אם המשווק מבטיח לכם שהקרקע הופשרה וניתן לשנות את ייעודה, אתם צריכים לבדוק את זה גם בעירייה וגם בוועדות התכנון. גם אם היא הופשרה, יכול מאוד להיות שהייעוד שלה איננו למגורים.

ודאו שיש אבא ואימא לפרויקט

צריך לזכור: אתם לא קונים דירה על הנייר מקבלן ולכן אין לכם הגנה לפי חוק מכר הדירות. בהנחה שהיא מיועדת להפשרה, נשאלת השאלה מתי זה יקרה, מתי ישתנה הייעוד ומתי ניתן יהיה באמת לבנות. זה תהליך שיכול לקחת שנים, ועליכם לוודא שיש לכם עם מי לדבר.

עוד באותו נושא

אורן קובי הוכרז כפושט רגל: 163 מיליון שקל חובות

לכתבה המלאה

המחיר של הקרקע נמוך במיוחד? כנראה שיש פה קאטץ'

יכול מאוד להיות שהמשווק יבטיח לכם תשואה גבוהה, אבל בפועל ועדות התכנון כלל לא יאשרו את התוכניות לפיתוח הקרקע והערך שלה יירד, כך שלא תצליחו למכור אותה במחיר שקניתם, אם בכלל.

זכרו שמגיע לכם פיצוי

על פי תקנות חדשות שפורסמו בנושא, מי שמפרסם קרקע שאינה זמינה לבנייה צריך לחשוף זאת בפני הצרכן בפרסומת ובמהלך המכירה באופן ברור. המוכר חייב לעדכן אתכם מה הסיכוי האמיתי לבנייה על הקרקע, מה השווי הנוכחי והמשוער שלה במקרה של שינוי ייעוד, ומה היקף ההוצאות הצפויות עד שזה יקרה. אם לא תקבלו את כל המידע הזה, המשווק יכול להיקנס ב-22 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully