וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל במדרגות שנבנו בלי היתר - ותובע מיליונים מהעירייה ובעל הנכס

6.7.2017 / 8:00

תושב קריית ים תובע מעל 2.5 מיליון שקל מהעירייה ומבעל הבניין שבו גר בשכירות, לאחר שנפגע מנפילה מהמדרגות של הקומה השלישית שהיו ללא מעקה ונבנו ללא היתר בנייה

אישה עולה במדרגות. ShutterStock
אישה עולה במדרגות/ShutterStock

תושב קריית ים בן 50 הגיש בימים אלה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרתה הוא תובע סכום של מעל כ-2.5 מיליון שקל מעיריית קריית ים ומבעל הדירה שבה התגורר בשכירות. זאת לאחר שנפגע כתוצאה מנפילה במדרגות חיצוניות ללא מעקה בבניין בו התגורר, שחלקו נבנה ללא היתר בנייה.

במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עורכות הדין מיכל לביטמן ויוליה ולצמן ממשרד עוה"ד בן יעקב, בן יוחנה, ולצמן, לביטמן ושות', נטען בין היתר כי התאונה התרחשה כאשר הדייר ירד מהקומה השלישית, שנבנתה ללא היתר, והחליק על מי גשמים שחדרו למדרגות החיצוניות שנבנו ללא קירוי וגם הן ללא היתר. למעשה, היתר הבנייה ניתן לבניין בן שתי קומות עם מדרגות פנימיות בלבד.

בתביעה נטען עוד כי התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנותם של בעל הדירה והעירייה, שלא דאגו לבדוק את המצב בשטח, להוציא צו הריסה לבניין שנבנה ללא היתר, או להזהיר את בעל הבניין. האחרון נתבע, בין היתר, על השכרת נכס שנבנה ללא היתר ולא היה ראוי לשימוש.

העירייה, מצדה, ביקשה להדוף את התביעה נגדה ותבעה את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה קריות כצד ג', למקרה שתצטרך לפצות את הדייר בגין הרשלנות שגרמה לתאונה. לאחרונה פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצרף כצד ג' בתביעה את הוועדה המקומית, בטענה כי עליה לשפות את העירייה עבור כל פיצוי שייפסק נגדה וכן עבור ההוצאות המשפטיות.

לטענת העירייה, הוועדה המקומית אישרה את תוכנית הבניין, כולל המדרגות הפנימיות, אך לא אכפה או פיקחה על תוספות הבנייה במקום, או בדקה את קיומו של היתר הבנייה כדין למבנה. בכתב התביעה מציין הדייר כי כתוצאה מהתאונה הוא סובל פגיעות גופניות חמורות, וכי בנוסף סבל פגיעה בכושר ההשתכרות ובזכויות הסוציאליות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully