וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחת לאף" של ההייטקיסטים: אמקור חפרה מפלסי חניה סודיים ותשלם פיצוי

5.7.2017 / 11:30

החברה תשלם 8 מיליון שקל ל-326 חברי קבוצת רכישה בפרויקט "סנטרל פארק", המוכר גם בתור "מגדלי ההיי טק", בשדרות ההשכלה במזרח תל אביב. הסיבה: חפרה ללא ידיעתם שני חניונים תת קרקעיים שחוברו לחניוני אסותא ומגדל אלקטרה הסמוכים

מגדלי סנטרל פארק, שד' ההשכלה תל אביב 9 באפריל 2017. מגד גוזני
מגדלי ההיי טק בתל אביב/מגד גוזני

חברת אמקור תשלם פיצוי בסך שמונה מיליון שקל ל-326 חברי קבוצת רכישה בפרויקט "סנטרל פארק" במזרח תל אביב, לאחר שחפרה ללא ידיעתם שני מפלסי חניה תת קרקעיים נוספים בפרויקט, אשר חוברו לחניוני אסותא ומגדל אלקטרה הסמוכים. כך נקבע בהליך בוררות בראשות השופט בדימוס בעז אוקון.

החלטה זו מסיימת מחלוקת בין הצדדים, במסגרתה 326 חברי קבוצת הרכישה קנו במשותף מאמקור, אשר הייתה בעלת זכויות בחלקה הממוקמת באזור רחוב שדרות ההשכלה, זכויות להקמת פרויקט מגורים המכונה "סנטרל פארק - מתחם המגורים של משפחות ההיי טק". מדובר בשני מגדלים המכונים "מגדלי ההיי טק".

בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, בנייני המגורים אמורים היו להימסר לרוכשים יחד עם שלושה מפלסי חניה. הבוררות עסקה בשני מפלסי חניה נוספים שנחפרו בתת הקרקע - מפלסים מינוס ארבע ומינוס חמש - שנבנו מתחת לשלושת מפלסי החניה של הפרויקט ללא ידיעתם של הרוכשים.

כאמור, בעת שיווק הפרויקט הציגה אמקור לרוכשים מצג, לפיו ייבנו שלושה מפלסי חניה, ואולם בהמשך התברר כי ייבנו שני מפלסים נוספים שיחוברו לחניוני אסותא מכבי ומגדל אלקטרה הסמוכים. במסגרת הליך בוררות קבע אוקון כי "על המוכר של הדירות למגורים לפרוש תמונה מלאה ושלמה לפני הרוכשים... הפרת החובה היא בוטה במיוחד בהתחשב בקמפיין השיווקי שליווה את הפרויקט ושבו לא ניתן גילוי מספיק דיו לסביבת הפרויקט... העלמה אקטיבית כזו היא בוטה ומקוממת ויש בה כדי לעורר תסכול המצדיק מתן פיצוי, בלא קשר לאי קיומו של נזק כלכלי...".

פיצויים - למרות שלא נפסקו נזקים בפועל

פסק הבוררות, שניתן בימים האחרונים, מחייב, כאמור, את אמקור לשלם פיצוי בגין הפרה של חובת הגילוי במהלך הליך השיווק של דירות המגורים בפרויקט, וזאת אף שלא נפסקו פיצויים על נזקים בפועל. השופט קבע כי החברה הפרה את חובת הגילוי ואת חובת תום הלב במו"מ, ויצרה מצג שווא רשלני בכך שלא גילתה לרוכשים, אשר יוצגו על ידי עורכות הדין אפרת רנד ושני סבג ממשרד מ.פירון ושות', אודות בניית החניונים וחיבורם.

השופט קבע עוד כי "תיאור הסביבה של הפרויקט, תוך דילוג על שאלת החניונים וחיבורם זה לזה, הוא בבחינת גילוי חלקי כזה. למעשה, במעשי השיווק היה מקופל יסוד של העלמה אקטיבית. יסוד זה התקיים בשל כך שאם נעשתה מצגת, ניתן היה לצפות שהיא תכיל את כל הנתונים המהותיים... העלמה אקטיבית כזו היא בוטה ומקוממת ויש בה כדי לעורר תסכול המצדיק מתן פיצוי, בלא קשר לאי קיומו של נזק כלכלי.

"העמדת הרוכשים בפני עובדה מוגמרת בכל שלא נמסר להם מלוא המידע בעת המצגת, מצדיקה תגובה. זאת, גם בהתחשב בזמינות המידע (אצל אמקור) ובחשיבותו (מבחינת הרוכשים), חשיבות שאינה נבדקת במונחים מספריים או כלכליים בלבד".

אוקון ציין בנוסף כי "העובדה שהקונה יכול היה לעמוד על מצב הדברים לאשורו אילו טרח לבדוק את הנתונים, אינה מנטרלת את האחריות. השמטתו של נתון חשוב פוגעת בתחושת האוטונומיה של הרוכשים. תחושה זו אינה נרפאת בשל כך שלא נגרם נזק כספי של ממש. אמקור ידעה מהן האפשרויות התכנוניות העומדות לפניה. בנסיבות אלה, תיאור של סביבת מגורים לא יכול היה להצטמצם לתיאור כל הטוב והיפה ולפסוח על נקודות תורפה או להבליע אותן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully