וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: כך ייראו מעונות הסטודנטים במכללה למנהל

2.7.2017 / 14:45

לראשונה פרסמה המכללה בראשון לציון מכרז להקמת מתחם מעונות, שיכלול כ-500 מיטות לסטודנטים וקומת מסחר, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. כמה יעלו דירות?

מעונות סטודנטים המכללה למנהל המכללה למינהל. אדריכלית אורית מילבאואר אייל,
מתחם מעונות הסטודנטים במכללה למנהל/אדריכלית אורית מילבאואר אייל

המסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון יקים לראשונה מתחם מעונות סטודנטים בהשקעה של 100 מיליון שקל, שיכלול כ-500 מיטות. לצורך כך פרסמה מכרז להקמת המתחם עד שנת 2020. על פי התכנית, יכלול מתחם המעונות שש קומות, כ-400 דירות סטודיו לדייר יחיד וכ-50 דירות שותפים. בנוסף, תוקם קומת מסחר שתכלול בתי קפה, חנויות נוחות ומכבסה לשימוש הדיירים.

במסגרת המהלך פורסם מכרז לבינוי המתחם במודל DBOT (Design Build Operate Transfer) בו הביעו עניין חברות נדל"ן מהגדולות במשק. ההחלטה על הזוכה צפויה להתקבל בתחילת 2018, כאשר משך חוזה ההתקשרות עם היזם הוא לתקופה של 25 שנה.

תנאי המכרז הגדירו מחירי מקסימום לדירות: דירות הסטודיו ליחיד לא תעלה יותר מ-2,000 שקל לחודש, ודירת שני חדרים לא תעלה יותר מ-1,650 שקל לחודש עבור כל חדר. במכללה מציינים כי הוחלט שלא לגבות פרמיה מעלות שכר הדירה.

מעונות סטודנטים המכללה למנהל המכללה למינהל. אדריכלית אורית מילבאואר אייל,
מתחם מעונות הסטודנטים במכללה למנהל/אדריכלית אורית מילבאואר אייל

סקר: 55% מהסטודנטים גרים אצל ההורים

המכרז פורסם על בסיס סקר שערכה המכללה, באמצעות חברת הייעוץ והמחקר מדגם בקרב 700 סטודנטים, שבדק את הביקוש למעונות. מהסקר עלה כי 87% מהסטודנטים עובדים כדי לממן את הוצאות הדירה וכ-50% עובדים במהלך כל השבוע. כ-72% נמנעו עד כה ממעבר לדירה בסמוך למכללה עקב חסם המחיר. 65% אינם יכולים לוותר על הרכב, ומגיעים למכללה באמצעותו.

מעל למחצית (55%) מהם גרים עדיין בבית ההורים ו-38% גרים בדירות שכורות. מבין הסטודנטים שלא עברו לדירה בעקבות לימודיהם, 42% השיבו שלא עברו בגלל מחיר וכ-20% לא מעוניינים לגור עם שותפים. עם זאת, כ-94% מאלו שעברו לדירה שכורה גרים עם שותף אחד או יותר.

ההוצאה הממוצעת לדירות בקרב הסטודנטים הגרים בדירות שכורות עומדת על כ-3,000 שקל. כאשר מדובר בסטודנטים מעל גיל 28, ההוצאה עולה ל-4,100 שקל. כאשר נשאלו על נושא המעונות, הביעו 71% מהם עניין במעבר למעונות, כאשר תמהיל הדירות המבוקש נע בין דירת יחיד לדירת שותפים.
לדברי רפי גמיש, מנכ"ל המכללה, "המסלול האקדמי הוא אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה הגדולים והמרכזיים בישראל, ופרויקט המעונות יאפשר את המשך שגשוגה של המכללה והגדלה משמעותית של כמות הסטודנטים בה".

המכללה למנהל המכללה למינהל. עידן גרוס,
המכללה למנהל/עידן גרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully