וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השירות החדש שיקצר לכם את כל הדרך לדירה

2.7.2017 / 14:08

רשות המסים השיקה שירות לציבור עורכי הדין המייצגים רוכשי דירות, שמאפשר לרשום עסקת נדל"ן בטאבו ישירות מהמחשב - ללא הצורך להגיע למשרדי רישום מקרקעין

מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
הדרך לדירה תתקצר?/שלומי גבאי

שירות חדש של רשות המסים מבקש לזרז את הדרך הארוכה ברכישת דירה. הרשות הודיעה היום (ראשון) על השקת שירות לציבור עורכי הדין, המייצגים רוכשי דירות, אשר מאפשר הוצאת אישורי מסים לצורך רישום עסקת נדל"ן בלשכת רישום המקרקעין ישירות מהמחשב במשרדו של עורך הדין. המשמעות: לא יהיה צורך להגיע למשרדי מיסוי מקרקעין לשם קבלת האישור, אשר מאופיינים בתורים ארוכים.

עד היום, לאחר שעובדי מיסוי מקרקעין סיימו לטפל בשומה שהוגשה בגין עסקת נדל"ן, נדרשו עורכי הדין להמתין מספר שבועות עד לקבלת האישורים לרישום העסקה בפנקסי רישום המקרקעין (טאבו) באמצעות הדואר; או לחילופין להגיע למשרד מיסוי המקרקעין הרלוונטי ולקבל את האישור באופן ידני.

התהליך היווה גורם מעכב בהשלמת רישום עסקאות נדל"ן בפנקסי רישום המקרקעין, היקשה על הציבור ואפילו הציב את ישראל במקום נמוך במדד רישום עסקאות נדל"ן הנערכת על ידי הבנק העולמי (doing business). השירות הושק בשיתוף פעולה עם אגף רישום המקרקעין במשרד המשפטים.

ברשות המסים הוסיפו כי במקרה שבו קיימת בעיה עם הוצאת האישור (חוסר בנתונים, נתונים שגויים וכ'), יכול עורך הדין ליצור קשר באמצעות המערכת עם מוקד התמיכה הארצי של מיסוי מקרקעין, אשר יפעל לשם תיקון הבעיה באופן מיידי ויאפשר הוצאת האישורים.

חידוש נוסף בשירות במיסוי מקרקעין, החל מהימים האחרונים, מאפשר לעורך הדין המייצג בעסקת נדל"ן להזין את כתובת הדואר האלקטרוני שלו למערכת של מיסוי מקרקעין, ולאחר שייתן את הסכמתו - כלל ההודעות הנוגעות לשומות שבטיפולו ישלחו אליו גם באמצעות הדואר האלקטרוני. ברשות מציינים כי מהלך זה צפוי לחסוך זמן המתנה ולאפשר טיפול מהיר בעסקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully