וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן להיי טק, לא לסוכר: אושרה הרחבת מפעל אינטל בקריית גת

2.7.2017 / 12:17

מנהל התכנון הפקיד תכנית להרחבת פארק התעסוקה בקריית גת, הכוללת גם את הרחבת שטח מפעל אינטל. הבוקר הודיעה חברת סוגת כי תסגור את בית הזיקוק לסוכר בעיר

יגיע לישראל? עקב ירידה במכירות: אינטל תפטר 21 אלף מעובדיה ברחבי העולם. שי מכלוף
מפעל אינטל בקריית גת/שי מכלוף

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמנהל התכנון, בראשות דוד לפלר, הודיעה היום (ראשון) כי החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית להרחבת פארק התעסוקה בקריית גת. התכנית כוללת, בין השאר, את הרחבת שטח מפעל אינטל ב-480 דונם. כיום השטח הבנוי במגרש, שעליו ממוקם מפעל ההיי טק הבינלאומי, עומד על 647 דונם.

בנוסף להרחבת שטחי המפעל, התכנית מציעה הקמת שטחי תעסוקה חדשים על שטח כולל של 47,664 מ"ר לאורך הציר הראשי בפארק התעשייה. כמו כן, יוקם מוקד מסחרי עם בתי קפה ומסעדות על שטח של כ-54 אלף מ"ר.

על פי התכנית, שהוגשה על ידי עיריית קריית גת וחברת י.ש. גת בע"מ המנהלת את פארק התעשייה בעיר והוכנה על ידי משרד אורי מלכא אדריכלים, שטחי המסחר יוקמו סביב כיכר עירונית שתשמש כמרחב פתוח לתנועת הולכי רגל ובילוי של עובדי ובאי הפארק.

מפעל אינטל שנחנך ב-2008 בהשקעה כוללת של יותר מ-3.5 מיליארד דולר, מעסיק כיום כ-3,750 עובדים. ההרחבה תאפשר הקמת מבנים נוספים עבור המפעל בעתיד, ולצורך כך יוסט הציר הראשי הקיים כיום באזור התעסוקה שבעיר מזרחה עד לכביש 15.

ברקע הדברים הודעת מפעל סוגת מהבוקר, לפיה בכוונתה לסגור בעוד כחצי שנה את בית הזיקוק לסוכר שלה בעיר. החברה הוותיקה, שהקימה את בית הזיקוק גם היא ב-2008 במרכז קריית גת, תנסה לשמר חלק מהעובדים ולשלבם בפעילות הקיימת שלה בעיר, בית היתר במחסן הלוגיסטי שהיא מפעילה, אולם המשמעות היא שכ-60 עובדים יפוטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully