וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב תוכלו לסגור מרפסת בבית הרבה יותר מהר?

25.6.2017 / 14:12

שר האוצר חתם על תקנות המאפשרות לקצר את מועד מתן היתרים לתוספות בנייה בחצי - מ-90 יום ל-45 יום. בין העבודות שנכללות בתקנות: הוספת ממ"ד, מרפסת או התקנת מעלית

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
עם החלת התקנות מתן היתר יעמוד באופן מקסימלי על 45 יום ממועד קליטת הבקשה. אתר בנייה בדימונה/ראובן קסטרו

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (ראשון) על שורה של תקנות בתחום התכנון ובנייה. לפי הודעת משרד האוצר, תקנות אלה, המחייבות את כלל ועדות התכנון והבנייה בארץ, צפויות להפחית את הרגולציה בהליכי הרישוי והבנייה ולקצר את לוחות הזמנים למתן היתרי בנייה להליכי רישוי מצומצמים. לפי האוצר, עם החלת התקנות, במקום 90 יום, מתן היתר יעמוד באופן מקסימלי על 45 יום ממועד קליטת הבקשה.

כמו כן, נקבע בתקנות כי אם לא תינתן החלטה של רשות רישוי תוך 25 יום מקליטת הבקשה, יראו את הבקשה כאילו התקבלה החלטה לאשרה. זאת בשונה מהליך רישוי רגיל, שבו היעדר החלטה הינו בעצם סירוב לבקשה. נוסף על כך, ככל שבסוף התהליך לא ניתן ההיתר בפועל, רואים את הבקשה כהיתר.

עוד בוואלה! נדל"ן:
המחיר המופקע לדירת 2 חדרים בשכונת נווה צדק בת"א
"המגמות בשוק הדיור לא תומכות בירידות מחירים במרכז"
הצעת חוק: להגדיל את הקלות המס ליזמי שכירות ארוכת טווח

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
מנסה להפחית את הרגולציה. כחלון/ערן גילווארג

התקנות אף קובעות את רשימת סוגי העבודות והמבנים שלגביהם יחול ההליך המזורז, וכן דרישות מקלות מבחינת היקף המסמכים שיש לצרף לבקשה.

בין העבודות הכלולות בתקנות ניתן למצוא, בין השאר - הוספת ממ"ד לדירת מגורים קיימת, תוספת בנייה בשטח של 25 מטר בקומת קרקע של בניין מגורים, תוספת בנייה על גג בניין מגורים, סגירת מרפסת מקורה, הוספת מרפסת או מעלית בבניין עד ארבע קומות, התקנת מכפילי חניה, התקנת מערכות הסקה בדירה והתקנת צוברי גז, הקמת חממות חקלאיות, עבודות פיתוח ועבודות לשיפור הנגישות.

עוד נקבע בתקנות, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, כי לגבי מרבית העבודות לא תידרש הסכמת הרשות כפי שהיה עד כה, ובהתאם גם לא יגבו על ידה דמי היתר. מדובר, כך לפי האוצר, בקיצור נוסף של התהליך ובהפחתת עלויות לציבור מגישי הבקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully