וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת: אושרה תכנית פינוי שדה התעופה לטובת מלונאות, מסחר ומגורים

22.6.2017 / 12:51

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה למתן תוקף את התכנית לפינוי השדה שיועתק לבקעת תמנע. זאת לטובת מתחם בילוי, מלונאות, מסחר, מגורים ופנאי

אובך בשדה תעופה באילת, 8 בינואר 2016. ראובן קסטרו
יפונה לטובת מתחם מלונאות ומסחר. שדה התעופה באילת/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום ממשיכה בקידום תכנית המתאר של אילת. כחודשיים לאחר שהכריזה על התכנית החדשה שתוסיף 14,300 דירות לעיר הדרומית, אישרה היום (חמישי) למתן תוקף את תכנית פינוי שדה התעופה. זאת, מתוך כוונה להקים במקומו מתחם בילוי, מלונאות, מסחר, מגורים ופנאי. נזכיר כי בימים אלה נבנה שדה תעופה חלופי בבקעת תמנע, כ-19 ק"מ מאילת, שיהווה שדה התעופה הבינלאומי השני בישראל.

לוואלה! נדל"ן נודע כי במסגרת התכנית יוקם מדרחוב עירוני פעיל, שמטרתו יצירת חיבור ורצף עם מתחם המלונות הוותיק באזור התיירות הצפוני של אילת. זאת באמצעות שינוי ייעוד הקרקע, קביעת זכויות בנייה חדשות וקביעת ייעודי בנייה חדשים.

במסגרת תכנית המתאר הכוללנית לעיר, המספקת מענה ל-100 אלף איש, יוקצו בנוסף לאלפי הדירות גם שטחי מסחר בהיקף של 1.440 מיליון מ"ר לתעסוקה ותעשייה; שטחי מסחר בהיקף של 340 אלף מ"ר; וכן יוקמו כ-5,400 חדרי מלון חדשים, כך שבסך הכול תכלול העיר 25,300 חדרי מלונאות.

לדברי עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן ותכנון ובנייה, "מיעוט בקרקעות זמינות לבנייה בתוך הערים, וקידום איטי מדי של תהליכי התחדשות עירונית, מביא לכך שהרשויות המקומיות מחפשות פתרונות יצירתיים נוספים על מנת לעמוד בקצב גידול האוכלוסייה; והצורך המשווע בהקמת דירות נוספות בשטחיהן על מנת לספק מענה. הקרקעות עליהן יושבים שדות תעופה במרכזי ערים בארץ יקרות מדי, ורשויות מקומיות הבינו שמדובר בבזבוז של ערך הקרקע כאשר פועל במקום שדה תעופה, אשר עושה יותר נזק מתועלת".

עו"ד שוב מוסיף כי "השדה מהווה מפגע בטיחותי בלב אזור אורבני. כמו כן, מגבלות הגובה שמכתיב שדה התעופה על אזורים בנויים נרחבים מאוד קרוב לשדה, אך גם במרחק מהותי ממנו מפחיתים באופן משמעותי את כמות יחידות הדיור שניתן לבנות בפרויקטים חדשים. נראה כי פינוי שדות תעופה ממרכזי ערים הוא פתרון שקורם עור וגידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully