וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פרויקט שכירות ארוכת טווח ביישובי הבדואים

20.6.2017 / 11:30

יוזמה משותפת של הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב וחברת דירה להשכיר תאפשר בנייה של כ-200 דירות להשכרה ארוכת טווח ביישובים רהט וחורה. כמה תעלה שכירות?

ישוב בדואי ברהט. ראובן קסטרו
שכירות ארוכת טווח בבנייה רוויה. היישוב רהט/ראובן קסטרו

לראשונה מתוכננת הקמה של פרויקט שכירות ארוכת טווח ביישובי הבדואים. מנכ"ל חברת דירה להשכיר, עוזי לוי, נענה לפנייתו של יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב, ליזום פרויקטים של דיור להשכרה לטווח ארוך בקרב יישובי הציבור הבדואי. השניים נפגשו אמש (שני) בעיר רהט יחד עם ראש העיר, טלאל אל קרנאווי, שבירך על היוזמה למתן פתרונות דיור לחסרי דיור במגזר.

בשלב הראשון תפעל חברת דירה להשכיר ביישובים רהט וחורה. ברהט יוקמו 72 דירות להשכרה ארוכת טווח בשני בניינים בגובה עשר קומות כל אחד. בחורה יוקמו 120 דירות נוספות על פי אותה מתכונת.

ברשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב נמסר כי מדובר בפריצת דרך במרקם האורבני ביישובים אלה, משום שהרוב המוחלט של הבנייה כיום היא צמודת קרקע. מעט בניינים כוללים 3-4 קומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוזמה משותפת. עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר; טלאל אל קרנאווי, ראש עיריית רהט; ויאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירי הדירות להשכרה כיום ברהט נעים סביב 2,500 שקל בחודש. על פי המתווה החדש, מחירי השכירות בדירות שיושכרו במסגרת פרויקט דירה להשכיר יעמדו על כ-2,000 שקל - 20% מתחת למחיר השוק.

לדברי מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, "החלטנו לסבסד את עלות הפיתוח של הקרקע ועל ידי כך להשיג את ההנחה במחיר השכירות. את הפרויקט תוביל חברת דירה להשכיר, אשר בשלב הראשון תבצע את התכנון ולאחר מכן תשווק את הדירות ליזמים. בתום 20 שנות שכירות, הדירות יהפכו לרכוש היזם, כפי שנהוג בכל הפרויקטים של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully