וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת החתונות: אלו גני האירועים שנתפסו פועלים ללא היתר

19.6.2017 / 12:42

היחידה הארצית של משרד האוצר פרסמה רשימת גני אירועים שנתפסו פועלים ללא היתר והזהירה מאכיפה מוגברת בשבועות הקרובים. אז איפה פעלו הגנים?

אולם אירועים. ShutterStock
פר רב של גני אירועים ללא היתר ברחבי הארץ – בעיקר במרכז/ShutterStock

לקראת עונת החתונות הנמצאת בפתח פועלת הממשלה להגברת האכיפה נגד גני אירועים הפועלים בניגוד לחוק וללא היתר. בתקופה האחרונה אותו מספר רב של גנים כאלה ברחבי הארץ - בעיקר במרכז, באזור ירושלים ובאזור חיפה.

מהיחידה הארצית של משרד האוצר נמסר כי "בשבועות הקרובים תבצע היחידה מבצעי אכיפה לאיתור והפסקת פעילות גני אירועים הפועלים בניגוד לחוק התכנון והבנייה. כדי להימנע מעוגמת נפש משרד האוצר ממליץ לוודא כי העסק פועל לפי חוק ובמקרה של ספק יש לבצע בירור בוועדה המקומית הרלבנטית".

בתקופה האחרונה אותרו, כאמור, גנים אשר פעלו ללא היתר לגן אירועים או שהחזיקו בהיתר לא מתאים. שלושה מהגנים – גדות, פיאף וריברסייד פעלו בתל אביב. פיאף אף התנהל כאשר הוצא נגדו צו סגירה. תשעה גנים פעלו במחוז מרכז וחמישה גנים פעלו בירושלים ויישובי הסביבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחוז צפון מדובר בגן האירועים "גני חוף גינוסר" בקיבוץ גינוסר; במחוז חיפה מדובר בגני האירועים "יללת התנינים" ו"פיין קלאב" בכרמל; ו"ערוגות הבושם" בחדרה (שם ישנו היתר למסעדה במבנה, אך ניתן צו שימוש איסור להפעלת אירועים).

במחוז מרכז מדובר בגני האירועים "גבעת האירוסים" ו"גן הוורדים" בראשון לציון; "גני דלווינו" בפתח תקווה; "גני כנען" בקיבוץ כנען; "שאטו 2000" בקריית עקרון; "גרינפילד" בקיבוץ געש; "מנגינות" באבן יהודה; ו"נאות קדומים" בנאות קדומים.

במחוז תל אביב מדובר בגני האירועים "גדות", "ריברסייד" ו"פיאף" בתל אביב (לאחרון אין היתר ולעסק קיים צו סגירה).

ובמחוז ירושלים מדובר בגני האירועים "הגן הקסום" ו"חוות דרך ארץ" במושב מחסיה; "אחוזת גן עדן" ו"וילה ארטימיס" בשדות מיכה; ו"ארץ קדם" בעג'ור.

עוד ברשימה: אולם שאושר על ידי ביהמ"ש העליון

יצוין כי ברשימה שהציג משרד האוצר הופיע גם גן האירועים "רויאל גארדן" בפתח תקווה, אולם זהו אולם שהבקשה להוציא נגדו צו הפסקת פעילות על ידי המדינה - נדחתה על ידי בית המשפט העליון.

מדובר בגן האירועים היחיד במתחם ירקונים שקיבל היתרים כדין לשימוש מסחרי מהוועדה המקומית בפתח תקווה, בשנים 1996 ו-2003. ב-2015 הגישה המדינה בקשה לצו הפסקה שיפוטי לבית המשפט השלום, ועתרה להפסקת השימוש המסחרי במקום. בית המשפט קיבל את טענות גן האירועים, כי אין יסוד לבקשה לפי חוק התכנון והבנייה, שכן המדינה הודתה כי לא בוצעה עבירה וכי אין בכוונתה להגיש כתב אישום, ודחה את בקשת הפרקליטות.

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז, וזה דחה את ערעורה. לאחר מכן הגישה הפרקליטות בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. בדיון שהתקיים לפני כחודש קיבל בית המשפט העליון את טענות גן האירועים, לפיהן לא ניתן להגיש בקשה לצו הפסקה שיפוטי בנסיבות העניין בהן הודתה המדינה כי לא בוצעה עבירה וכי לא יוגש כתב אישום, ודחה את בקשת המדינה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "יחידת האכיפה של משרד האוצר מצאה כי היתר הבנייה של האולם ניתן בניגוד להוראות התכנית. בית המשפט העליון לא דחה טענה זו אלא קבע כי יש לנקוט בהליך משפטי אחר. משמעות הדברים: אי חוקיות ההיתר עומד בעינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully