וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? אלו הטיפים הקטנים שיקלו עליכם בגדול את התהליך

18.6.2017 / 17:00

בדקו טוב את מצב הדירה ואת אזור המגורים, שימו לב לגובה הארנונה וחפשו ארגזים בחינם - טיפים קטנים יכולים להפוך את מעבר הדירה מאירוע יקר וטראומתי למאורע משמח. אז מה כדאי לדעת? וואלה! נדל"ן עושה סדר

עריכת וידאו: ניתאי דגן, ניר חן

אם נדמה לכם שלאחרונה אתם נתקלים ביותר ויותר משאיות הובלה שחוסמות לכם את החנייה, לא כל כך תשמחו לדעת שזה לא הולך להיגמר בקרוב. אתם יכולים לצפות להמשך המגמה בחודשים הקרובים במהלך הקיץ, כי עונת מעברי הדירה נמצאת עכשיו בעיצומה.

אז מה צריך לדעת מי שנמצא כעת בתהליך החיפוש המתיש אחר קורת גג? לכבוד העונה החמה, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שימושיים במיוחד למעבר קל, מהיר - ואולי אף זול יותר.

צעירים מעבירים דירה בתל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
זוג צעיר מעביר דירה בתל אביב/ראובן קסטרו

1. איכס, עובש

יצאתם למסע החיפושים מלאי מוטיבציה, אבל יכול להיות שבגלל ההתלהבות היתרה תפספסו כמה פרטים חשובים לגבי הדירה. אז אחרי שווידאתם שיש מטבח, חדר שינה ומקלחת, רצוי גם להסתכל האם יש עובש על הקירות שיכול להעיד על רטיבות. מומלץ גם לבוא פעמיים – ביום ובערב כדי לראות עד כמה הדירה מוארת או רועשת בשעות שונות.

2. הארנונה חונקת

בערים מסוימות, כמו ירושלים למשל, חשוב שתבדקו מה גובה הארנונה בדירה שאותה אתם מתכוונים לבדוק באופן ספציפי. לפעמים, גם אם שכר הדירה נראה מפתה, ארנונה גבוהה עלולה לייקר את המגורים משמעותית ומעבר לרחוב מקביל יכול להוזיל לכם עלויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארנונה גבוהה עלולה לייקר את המגורים משמעותית/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. החוזה הדרקוני

מצאתם את הדירה המושלמת? נהדר. עכשיו בואו נסתכל על החוזה. אתן אולי החברות הכי טובות ואתן בטוחות שתגורו ביחד לנצח, או לפחות לשנה, אבל דברים עלולים להשתנות, ולא הכרח בהתאם לתאריכי החוזה. שימו לב שהחוזה כולל סעיף יציאה שמבהיר את נוהל ההחלפה של השוכר ומגביל את מספר הפעמים שבעל הדירה יכול לסרב לדיירים חלופיים שתציעו לו.

4. האריזה הגדולה

חתמתם? יופי! עכשיו תתחילו לארוז. אוספים קרטונים מהרחוב? חפשו קרטונים מאחורי חנויות הפארם או חנויות מוצרי החשמל למיניהן. ארגזים שנשאו בהם חומרי ניקוי יהיו כנראה נקיים יותר מארגזי הירקות בסופר, וארגזים שסחבו בהם מכשירי חשמל כבדים יהיו כנראה עמידים יותר מארגזים שסחבו אריזות קורנפלקס.

5. המוביל הארצי

עכשיו מזמינים הובלה. אמרו למוביל כמה שיותר פרטים על ההעברה מראש כדי שהמחיר הסופי לא יפתיע אתכם. כמה מדרגות צריך לעלות או לרדת, האם יש שביל גישה ארוך במיוחד, שידות קטנות שאולי שכחתם וכמות ארגזים. הכינו גם את הטיפ למובילים מראש, וקחו בחשבון שעלולים לצוץ תוספות במחיר ברגע האחרון.

עברתם את כל זה? כל השאר זה בונוס. שיהיה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully