וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שאן: אושרה תכנית מתאר לבניית 6,540 דירות

13.6.2017 / 12:30

התכנית, שהופקדה להתנגדויות הציבור, אמורה להגדיל את אוכלוסיית העיר הצפונית ל-28 אלף תושבים. היא כוללת כ-1,000 חדרי מלון ואירוח ואזור תעסוקה ומסחר. בנצרת עלית נחנכה קריית הממשלה החדשה, שתוקם בעלות של כ-400 מיליון שקל

מרכז לחיבור עולי אתיופיה לישראל בבית שאן, אוקטובר 2014. ערן גילווארג
צפויה להתרחב. בית שאן/ערן גילווארג

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון שבמנהל התכנון אישרה היום (שלישי) להפקדה להתנגדויות הציבור תכנית מתאר כוללנית לעיר בית שאן. התכנית כוללת תוספת של כ-6,540 יחידות דיור, ואמורה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של 28 אלף נפש. כיום כוללת העיר כ-18 אלף תושבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת תוספת של כ-710 חדרי מלון, כ-470 חדרי אירוח וכן תוספת של כ-470 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. היא מתמקדת, בין היתר, בחיזוק והתחדשות השכונות הקיימות, לצד פיתוח אזורי מגורים חדשים במעטפת של היישוב.

במנהל התכנון מסבירים כי תכנית המתאר מציעה הרחבה משמעותית של אזור התעסוקה בסמוך לתחנת הרכבת ולמסוף המטענים המתוכנן בסמוך אליה. כך, מסוף המטענים יהווה נדבך נוסף בפיתוח ציר רכבת העמק, הקושר את העיר עם נמל חיפה ממערב ועם מעבר הגבול לירדן ממזרח.

כמו כן, התכנית מעתיקה את תוואי הדרך האזורית מספר 71 מצפון לאזור התעשייה הקיים, שעתיד להתחבר לכביש כניסה חדש למרכז העיר, ומרחיבה את הגן הלאומי בית שאן. היא תוכננה על ידי אדריכליות ענת פיק ושרי קלאוס בשיתוף עיריית בית שאן.

קריית הממשלה נצרת עלית נצרת עילית קרית הממשלה נדלן נדל"ן. יח"צ,
קריית הממשלה בנצרת עלית/יח"צ

נצרת עלית: נחנכה קריית הממשלה החדשה בעיר

בתוך כך, בנצרת עלית נערך בסוף השבוע האחרון טקס הנחת אבן פינה לקריית הממשלה המחוזית החדשה בעיר. הקריה צפויה לקום על שטחם של בניינים ישנים משנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, אשר ייהרסו לטובת קומפלקס בן תשע קומות עליות ועוד ארבע קומות תת-קרקעיות. בסך הכול תכלול הקריה 12 משרדי ממשלה בשטח כולל של כ-26 אלף מ"ר עם 800 מקומות חניה.

היקף הפרויקט מוערך ב-400 מיליון שקל ומשך תקופת התכנון וההקמה כ-48 חודשים. חברת שיכון בינוי סולל בונה תשתיות זכתה במכרז של הקריה לתקופה כוללת של 25 שנים. משרדי הקריה יספקו שירותים של משרדי הפנים, הבריאות, רשויות התכנון, מבקר המדינה ורשות מקרקעי ישראל.

המתחם יוקם בסמוך להיכל המשפט בעיר, מהלך שאמור ליצור רצף של כלל מוסדות המדינה. לדברי אוהד דנוך, מנכ"ל החברה, "מדובר בפרויקט תשתית מורכב. ראש העיר, רונן פלוט, הוסיף כי "הפרויקט יכלול שינוי במיתוג נצרת עלית כעיר מחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully