וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתאונות באתרי הבנייה: קבלנים ייקנסו על עבירות בטיחות

ועדת העבודה של הכנסת אישרה להטיל עיצומים כספיים על קבלנים באתרי בנייה שנמצאו בו כשלים בטיחותיים, עד ל- 35,280 שקלים לכל עברה. מנכ''ל שלא יפעל לתיקון ההפרות שהתגלו ייקנס ברבע מהסכום או עד כ-9,000 שקלים. השר כץ: "אין דרך למנוע תאונות לא דרך הכיס"

עריכה: יאיר דניאל

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעתו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ, למאבק בתאונות העבודה. לפי ההצעה, אחריות אישית ועיצומים כספיים יוטלו על קבלנים באתרי בנייה שנמצאו בהם כשלים בטיחותיים. גובה הקנס לקבלן יגיע עד לסכום של 35,280 שקלים בגין כל עבירת בטיחות. מנכ''ל שלא יפעל לתיקון ההפרות שהתגלו ייקנס ברבע מהסכום או עד כ-9,000 שקלים.

העיצומים הכספיים יחולו על אתר בנייה שלא ימלא אחר תקנות הבטיחות במשטחי עבודה ובגובה, בציוד ובדיקות, בהפעלת עגורנים, בחפירות והריסות ובארגון וניהול בטיחות, ובהן ההוראות הבאות: חובת התקנת פיגום ומערכת הטפסות שיתאימו למטרה שלה הוא מיועד ובאופן המונע התמוטטותו או נפילת אדם או חפץ מעליו; חובת בדיקה של הטפסות לפני היציקה; מינוי ממונה על הבטיחות באתר העבודה; איסור העסקת עובד אלא אם כן ניתנה לו הדרכה וסופקו לו אמצעי מיגון נדרשים; איסור על הפעלת עגורן אלא בידי עגורנאי מוסמך; אחריות לכך שלא יותקן פיגום ממוכן ושלא ישתמשו בפיגום ממוכן אלא אם כן יש בידי מבצע הבניה אישור ותעודה; גידור של כל פתח באתר הבנייה; אספקת סולמות, בדיקתם ופסילתם לשימוש של סולמות פגומים; כל עבודת גלישה תתבצע בהשגחתו הישירה והמתמדת של מנהל מקצועי לטיפוס תרנים ועוד.

קריסת תקרה באתר בנייה ברחוב דרך הים בגני תקווה 1 ביוני 2017. אבי כהן
זירת תאונת עבודה באתר בנייה בגני תקווה, בשבוע שעבר/אבי כהן

"אנחנו לא רואים שיש דרך למנוע את תאונות העבודה בענף הבנייה שלא דרך הכיס. כשמגיע מפקח הקבלנים לא דופקים חשבון וכשהם יתחילו לשלם על כל עבירה ואני מקווה שהם לא ישלמו, המצב ישתנה", אמר השר כץ לאחר אישור ההצעה. "אפשר למגר את תאונות העבודה או לפחות לצמצם דרמטית את התופעה. המטרה היא לחסוך בחיי אדם ואנחנו לא מחפשים להעניש, אלא שעובדים יגיעו לעבודה, יתפרנסו ויחזרו הביתה בשלום. אנחנו רוצים שהקבלן יפקח על השטח גם אם זה מעכב את הבנייה".

בנוגע לטענות כי יש מחסור במפקחים, אמר כץ כי "אנחנו פועלים מול האוצר ונציבות שירות המדינה לשיפור תנאי ההעסקה של המפקחים. יש 22 תקנים ואף אחד לא בא, כי מהנדס לא מוכן לעבוד ב- 5,000 שקל. האוצר צריך להבין שמהנדס לא יעבוד בשכר מינימום".

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, עו"ד אליאב בן שמעון מסר בתגובה: "הטלת עיצומים וקנסות איננה פתרון לתאונות. כדי להבין עד כמה ההחלטה בקבלה היום הכנסת מחטיאה את מטרתה, די להציץ במספרים ההולכים וגדלים של תאונות הדרכים בישראל, שעמודים ביחס ישר להעלאת גובה הקנסות בתחום הבטיחות בדרכים. המחקרים האחרונים בתחום, זה אשר הוצגו לוועדת העבודה בכנסת על ידי גופים שונים, ובהם גם מרכז המחקר של הכנסת עצמו, תומכים בכך.

הכלים שיפחיתו באמת את תאונות העבודה בענף הבנייה הם שילוב של זינוק בהיקף ההוצאה הממשלתית להכשרה והדרכה של העובדים, הרחבה דרמטית את היקף הפיקוח על האתרים וביטול חסמים שמונעים הכשרת מנהלי עבודה - שמעל 3,000 מהם חסרים כיום בענף. רק לאחר העמדת כל הכלים האלה לטובת ענף הבנייה, ויישומם בשטח – נכון יהיה להטיל סנקציות נגד קבלנים ובאותה המידה בדיוק – סנקציות נגד עובדים סוררים שלא מבצעים את הוראות החוק בתחום זה. רק כך, נראה שינוי מגמה וירידה בתאונות העבודה בענף הבנייה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
המצב ישתנה? השר כץ/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully