וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית לבניית 1,640 דירות ביישובי הבדואים בנגב

5.6.2017 / 15:48

ועדות התכנון הפקידו להתנגדויות הציבור תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בערוער. השכונה תוקם על עתודת הקרקע האחרונה שהיא אדמת מדינה בתחום היישוב

הכפר ערואר בנגב – ממנו יצא הבדואי שחצה את הגבול לעזה. שי מכלוף
שכונה 10 תוקם על עתודת הקרקע האחרונה בתחום היישוב. ערוער/שי מכלוף

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז בבאר שבע אישרה היום (שני) להפקדה להתנגדויות הציבור תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ביישוב הבדואי ערוער שבנגב. מדובר בתכנית שמקדמת הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב להקמת שכונה 10, שצפויה להוסיף 1,640 יחידות דיור ליישוב וכן לטובת תושבי הפזורה.

לקריאה נוספת:
אושרו 12 אלף דירות בכפר סירקין; תושבים: "ניתוק מהשטח והמציאות"
קו ראשון לחוף: לאן נעלמו הדירות עם נוף לים?
הייתם משלמים 800 אלף שקל על דירת חדר וחצי בגוש דן?

יחידות הדיור ייבנו על עתודת הקרקע האחרונה שהיא אדמת מדינה בתחום היישוב הבדואי ערוער. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), היישוב מנה בסוף 2015 למעלה מ-15 אלף נפש, כך שהתוספת שאושרה היום להפקדה אמורה לתת מענה לריבוי הטבעי של ערוער.

מפה ערוער בנייה בדואים נגב. הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב,
תשריט של שכונה 10 ביישוב ערוער/הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב

לפני מספר חודשים החלה הרשות בשיווק של כ-300 מגרשים למגורים להקמת כ-700 יחידות דיור צמודות קרקע בשכונה 9 ביישוב, עבור חסרי דיור תושבי המקום. שיטת שיווק המגרשים כוללת מחיר קבוע ולא נערכת הגרלה בין המתמודדים, כאשר עדיפות בזכאות למגרשים ניתנת ליוצאי צבא ולמשפחות מחוסרות דיור.

הקריטריונים קובעים, בין היתר, כי על מבקש המגרש להיות אזרח ישראלי, שגילו 18 שנים לפחות, וכי מקום מגוריו הקבוע של מבקש המגרש בשלוש השנים האחרונות או בארבע שנים מתוך עשר השנים שקדמו למועד פרסום המכרז, הוא בתחום היישוב ערוער; ובלבד שהמציא את אישור הרשות המקומית או
מרשם האוכלוסין.

עוד נקבע כי על המבקש להיות זוג נשוי, רווק מגיל 18 ומעלה, או אם חד-הורית (גרושה, אלמנה, רווקה) אשר אחד מילדיה קטן מגיל 18; ושאין לו או לא היו לו בעבר זכויות בעלות או חכירה על מגרש המיועד למגורים. מהלך זה הוא חלק מתכנית כוללת לשיווק של 30 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות.

לדברי אורי אריאל, שר החקלאות והממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, "מדובר בצעד משמעותי שלא נעשה מזה 20 שנה בערוער, והוא מבטא את מחויבות הממשלה להפגין ריבונות מלאה בנגב. ריבונות פירושה מילוי חובתה של המדינה כלפיי אזרחיה לספק להם קורת גג, חינוך הולם, השקעה בתשתיות ויצירת הזדמנות תעסוקתית".

מנכ"ל רשות פיתוח והתיישבות הבדואים, יאיר מעיין, הוסיף כי "היישוב ערוער זוכה לתנופת שווקים ופיתוח שלא ראה שנים רבות נציף את הנגב בשיווקי קרקע לאזרחים הבדואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully