וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר יוקרה: באילו ערים התבצעו השנה עסקאות הנדל"ן היקרות ביותר?

2.6.2017 / 0:08

אם אתם מהעשירון, המאיון או האלפיון העליון, כנראה שרכשתם בשנה האחרונה את הנכסים היקרים בישראל - מחיר המינימום לדירה באלפיון העליון מתחיל ב-10 מיליון שקל. בדקנו היכן מרוכזות דירות שנמכרו ברמת המחירים הגבוהה ביותר בארץ

גגות בתים בנווה צדק, תל אביב. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
אחת השכונות שבהן מרוכזות דירות יוקרה. נווה צדק בתל אביב/ראובן קסטרו

באילו ערים התבצעו השנה עסקאות הנדל"ן היקרות ביותר? בדיקה שנערכה עבור וואלה! נדל"ן על ידי אתר מדלן, המבוססת על נתוני עסקאות רכישה בתקופה שמחודש מרץ 2016 ועד חודש מרץ 2017, מראה היכן מרוכזות דירות שנמכרו ברמת המחירים הגבוהה בארץ.

במסגרת הבדיקה נבחנו שלושה עשירונים: החל מהעשירון העליון, ש"רף הכניסה" אליו עומד על מחיר של כ-2.58 מיליון שקל לדירה; דרך המאיון העליון, שרף הכניסה אליו עומד על מחיר של כ-4.74 מיליון שקל לדירה; ועד לאלפיון העליון, שרף הכניסה אליו עומד על כ-10 מיליון שקל לדירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עסקאות של העשירון העליון

העשירון העליון הוא ה-10% העליונים של עסקאות רכישה בשוק הנדל"ן, שמחירן גבוה מיתר 90% העסקאות שבוצעו בתקופה שנבחנה. רוב העסקאות ברמת מחירי העשירון העליון בוצעו באזור ירושלים והמרכז - קרוב לרבע מהן נעשו בתל אביב יפו, כ-11% בירושלים, כ-5% בהרצליה ובערים נתניה, ראשון לציון, רמת גן ורעננה מדובר בשיעור של כ-4% בכל אחת.

השכונות בהן מרוכזות עיקר עסקאות העשירון העליון בתל אביב-יפו הן שכונות מרכז וצפון העיר, כאשר ניתן למצוא עסקאות באותה רמת מחירים גם בשכונת פלורנטין, ברחובות הסמוכים לקו החוף ביפו ובאזור צפון יפו ושוק הפשפשים.

בירושלים עסקאות העשירון העליון מרוכזות בשכונות מרכז העיר; ארנונה ורמת שרת. ברמת גן הן מרוכזות בשכונות החרוזים, הבורסה והגפן הממוקמות בצפון מערב העיר וסמוכות לתל אביב; ובנתניה רוב עסקאות העשירון העליון שנסגרו בתקופה שנבחנה היו לרכישת דירה בשכונת עיר ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הבדיקה אותרו נכסים בלוח הדירות של אתר מדלן, המתאימים לרמת המחירים של העשירון העליון. כך למשל, דירת שני חדרים בשטח של 63 מ"ר בקומה הראשונה מתוך ארבע קומות ברחוב שדרות נורדאו בתל אביב, פורסמה למכירה תמורת כ-2.59 מיליון שקל.

ברמת גן פורסמה למכירה דירת ארבעה חדרים בשטח של 91 מ"ר בקומה השלישית מתוך תשע קומות ברחוב הנהר בשכונת החרוזים תמורת כ-2.65 מיליון שקל.

בירושלים פורסמה למכירה דירת גן עם שלושה חדרים בשטח של 76 מ"ר בקומת הקרקע מתוך ארבע קומות בבניין ברחוב עזה שבשכונת רחביה, תמורת כ-2.59 מיליון שקל.

בהרצליה פורסמה למכירה דירת חמישה חדרים בשטח של 120 מ"ר עם מרפסת בשטח של 18 מ"ר בקומה הראשונה מתוך שש קומות בבניין משותף ברחוב הרב גורן שבמרכז העיר תמורת מחיר דומה.

ברעננה פורסמה למכירה דירת חמישה חדרים, בשטח של 125 מ"ר עם מרפסת בשטח של 21 מ"ר בקומה השלישית מתוך שש קומות, בבניין שקיבל היתר וצפוי להתאכלס עוד כשנתיים ברחוב משה וילנסקי בשכונת נווה זמר תמורת כ-2.59 מיליון שקל.

בנתניה פורסמה למכירה דירת ארבעה חדרים בשטח של 120 מ"ר בקומה ה-11 במגדל מגורים ברחוב בני בנימין שבשכונת גלי הים במערב העיר, תמורת כ-2.6 מיליון שקל.

בראשון לציון פורסמה למכירה דירת חמישה חדרים בשטח של 127 מ"ר בקומה השנייה מתוך 14 קומות במגדל מגורים ברחוב זלמן שז"ר בשכונת נווה חוף במערב העיר תמורת כ-2.6 מיליון שקל.

עסקאות של המאיון העליון

המאיון העליון הוא האחוז העליון של עסקאות רכישה בשוק, שמחירן גבוה מיתר 99% מהעסקאות שבוצעו בתקופה שנבחנה. המספר הגבוה ביותר של עסקאות בסכום של 4.74 מיליון שקל בוצע בערים תל אביב-יפו, ירושלים והרצליה.

על פי הבדיקה, כמחצית מכלל העסקאות בארץ שעברו את רף המאיון העליון בוצעו בתל אביב-יפו, כ-14% בירושלים וכ-5% בהרצליה. ברמת השרון ורעננה מדובר בשיעור של כ-4% מכלל עסקאות המאיון העליון בישראל, בנתניה כ-3%, ברמת גן כ-2.5% ובישוב סביון מדובר בשיעור של כ-1.7%.

בבחינת השכונות בהן קיים ריכוז גבוה של דירות שנמכרו ברמת מחירי המאיון העליון הארצי, עולה שבתחומה של תל אביב-יפו ישנן לא פחות משמונה שכונות שעונות על כך: שיכון בבלי, הצפון הישן-החלק המרכזי, הצפון החדש-סביבת כיכר המדינה, נווה צדק, כרם התימנים (בסביבת רחובות רציף הרברט סמואל והירקון), לב תל אביב, שכונת הגוש הגדול ופארק צמרת.

עוד ברשימת השכונות בהן מרוכזות עיקר עסקאות המאיון העליון בישראל, ניתן למנות את הרצליה פיתוח ועיר ימים בנתניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אילו נכסים ניתן לרכוש ברמת המחירים של המאיון העליון הארצי? לפי לוח הדירות של אתר מדלן, דירת ארבעה חדרים, בשטח של 112 מ"ר בקומה ה-11 מתוך 16 קומות בפרויקט השוק הסיטונאי ברחוב החשמונאים שבשכונת שרונה בתל אביב, פורסמה למכירה תמורת כ-4.8 מיליון שקל.

בירושלים, דירת ארבעה חדרים בשטח של 120 מ"ר בקומה הראשונה מתוך חמש קומות בבניין חדש ברחוב נתיב זהרה שבשכונת רסקו, פורסמה למכירה תמורת כ-4.75 מיליון שקל.

בהרצליה, דירת פנטהאוז עם חמישה חדרים בשטח של 135 מ"ר עם מרפסת בשטח של 48 מ"ר בקומה השמינית מתוך שמונה קומות בבניין שנבנה ב-2013 ברחוב שמעון ויזנטל בהרצליה הירוקה, פורסמה למכירה תמורת כ-4.85 מיליון שקל.

בנתניה, דירת שישה חדרים בשטח של 158 מ"ר עם מרפסת בשטח של 31 מ"ר בקומה השמינית מתוך 20 קומות במגדל שנבנה ב-2014 ברחוב אהוד מנור שבשכונת עיר ימים, פורסמה למכירה תמורת כ-4.85 מיליון שקל.

בחיפה, דירת שישה חדרים בשטח של 300 מ"ר עם מרפסת וארבע חניות מקורות בקומה הרביעית מתוך ארבע קומות בבניין מגורים ברחוב אשכולות שבשכונת כרמל מערבי, פורסמה למכירה תמורת כ-4.95 מיליון שקל.

עסקאות של האלפיון העליון

האלפיון העליון הוא האחוז ה-0.1 של העסקאות שגבוה מ-99.9% מיתר העסקאות שנעשו בתקופה שנבחנה. לפי הבדיקה, בתל אביב-יפו התבצעו בתקופה שנבחנה כ-64% מכלל עסקאות האלפיון העליון, בירושלים כ-12%, בהרצליה כ-7% ובישוב סביון כ-6%. נזכיר כי מדובר בעסקאות מעל 10 מיליון שקל.

עסקאות האלפיון העליון בתל אביב-יפו מרוכזות בעיקר בשכונות מרכז וצפון תל אביב, כדוגמת הצפון החדש-סביבת כיכר המדינה, הצפון הישן-החלק המרכזי ונווה צדק. בירושלים מרוכזות עסקאות סופר-היוקרה בשכונות טלביה, רחביה והמושבה הגרמנית. כמו כן, ישנן עסקאות רבות בהרצליה פיתוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אילו נכסים ניתן לרכוש ברמת המחירים של האלפיון העליון הארצי? בתל אביב, דירת ארבעה חדרים בשטח של 140 מ"ר עם מרפסת בשטח של 21 מ"ר בקומה החמישית מתוך שבע קומות בבניין חדש בשדרות מסריק, פורסמה למכירה תמורת כ-10.85 מיליון שקל.

בירושלים, בית פרטי עם עשרה חדרים בשטח של 260 מ"ר עם חצר בשטח של 150 מ"ר ברחוב בית הערבה שבשכונת ארנונה, פורסם למכירה תמורת כ-12 מיליון שקל. בסביון, בית פרטי עם שמונה חדרים בשטח של 400 מ"ר על מגרש בשטח של 1,000 מ"ר, פורסם למכירה תמורת 12.5 מיליון שקל.

בהרצליה פיתוח, דירת פנטהאוז עם ארבעה חדרים בשטח של 165 מ"ר כולל מרפסת בשטח של 125 מ"ר המשקיפה לים בקומה התשיעית מתוך תשע קומות בבניין עם מעלית ושתי חניות ברחוב רמת ים, פורסמה למכירה תמורת כ-10.5 מיליון שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ישראל שוורץ, אנליסט באתר מדלן, "מ-2010 ועד 2016 חלה עלייה בשיעור של כ-27% במחיר דירה בעשירון העליון. לעומת זאת, מחיר דירה במאיון העליון רשם במהלך השנים עלייה מתונה יותר, שעומדת על כ-18%; ואילו דירה באלפיון העליון רשמה דווקא ירידה בשיעור של כ-8% ב-2016 ביחס לשנת 2013. למעשה, ב-2013 רף הכניסה לדירה באלפיון העליון עמד על כ-10,900 מיליון שקל, ואילו ב-2016 על 10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully