וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בתחום דירות היוקרה: הונג-קונג היקרה בעולם בשוק המשרדים

1.6.2017 / 11:35

מחקר חדש קובע כי הונג קונג עקפה את לונדון בגובה מחירי השכירות למשרדים, עם עלות של 290 דולר למ"ר לעומת 263 דולר למ"ר בבירה הבריטית. במקום השלישי נמצאת בייג'ינג עם עלות של 188 דולר למ"ר. ואיפה ברשימה נמצאת תל אביב?

מופע סימפוניית האורות של הונג קונג, סין. ShutterStock
מובילה בתחום המשרדים. הונג קונג/ShutterStock

הונג קונג עקפה זה מכבר את לונדון במדד נדל"ן היוקרה, כך לפי נתוני חטיבת הנדל"ן הבינלאומית של בית המכירות הפומביות כריסטיס - ונראה שהיא ממשיכה בתנופה. מחקר חדש שערכה חברת CBRE, המתמחה בשוק הנדל"ן המניב, קובע כי הונג קונג שוב עקפה את הבירה הבריטית, הפעם בתחום שוק המשרדים העולמי.

לקריאה נוספת:
כך יזנקו מחירי הקרקעות של מגדלי הקנאביס הרפואי במאות אחוזים
המחירים הבלתי נתפסים שנאלצים לשלם עבור חניה ליד הבית
3 ממשלות, 3 תכניות שונות: כך נראה שוק הנדל"ן ב-6 השנים האחרונות

על פי המחקר, המתמקד במחירי השכירות במשרדים בערים מרכזיות ברחבי העולם, במקום הראשון בטבלה נמצא אזור מרכז (Central) הונג קונג עם עלות של 290 דולר למ"ר. אחריו אזור ווסט-אנד (West END) בלונדון, עם עלות של 263 דולר למ"ר, ובמקום השלישי אזור Finance Street בבייג'ינג עם עלות של 188 דולר למ"ר.

במקום הרביעי שוב מופיעה בייג'ינג, הפעם באזור CBD, עם עלות של 181 דולר למ"ר בשוק המשרדים. אחריה במקום החמישי מופיעה שוב הונג קונג, הפעם באזור West Kowloon, עם עלות של 179 דולר למ"ר. על פי המחקר, בשנה החולפת חלה עלייה במחירי השכירות למשרדים בשיעור של 19.5% באזור West Kowloon ושל 14.2% באזור ה-Central.

לדברי ג'קי מוקמל, מנכ"ל חברת תיווך הנדל"ן המסחרי מאן נכסים אשר משמשת נציגת CBRE בישראל, "מרכז הונג קונג הוא השוק היחיד בעולם, למעט אזור הווסט-אנד בלונדון, בו מחירי השכירות למ"ר חוצים את רף ה-200 דולר. השווקים בהונג קונג הציגו בשנה האחרונה את העלייה השנתית הגבוהה ביותר בשכירות פריים של משרדים מבין 126 ערים גדולות מכל רחבי העולם שנכללו במחקר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצמיחה הדו-ספרתית של שכר דירה במרכז הונג קונג נובעת משני גורמים - רמה נמוכה של זמינות שטחי משרדים בשל היעדר בנייה חדשה; וביקוש מתמשך לשטחי משרדים איכותיים מצד חברות סיניות לצד מחסור באזורי הפריים בהונג קונג", מציין רודרי ג'יימס, מנכ"ל שירותי ייעוץ ועסקאות בחברת CBRE,הונג קונג. לדבריו, "המחסור בשטחים משרדיים בהונג קונג אפשרו לבעלי הנכסים לעלות את דמי השכירות ב-12 החודשים האחרונים".

במקום השישי בטבלת שוק המשרדים נמצאת בירת יפן, טוקיו, עם עלות של 160 דולר למ"ר. אחריה ניו דלהי, בירת הודו, במקום השביעי עם עלות של 149 דולר למ"ר. במקום השני שוב לונדון, הפעם באזור רובע העסקים הסיטי (City), עם עלות של 145 דולר למ"ר. במקום התשיעי אזור מרכז מנהטן בניו יורק, עם עלות של 136 דולר למ"ר; ובמקום העשירי בטבלה העיר שנגחאי עם עלות של 132 דולר למ"ר.

טוקיו שינג'וקו יפן. ShutterStock
הגיעה למקום השישי. טוקיו/ShutterStock

תל אביב במקום ה-119 ברשימה

על פי תוצאות המחקר, העיר תל-אביב נמצאת במקום ה-119 ברשימת שוק המשרדים היקרים ביותר בעולם, עם עלות של 26 דולר למ"ר. ברבעון הראשון של שנת 2017, לראשונה לאחר כשנתיים, נרשמה עלייה במחירי השכירות למשרדים בעיר ללא הפסקה בשיעור של כ-1.2%.

האזור היקר ביותר בשוק המשרדים הוא שדרות רוטשילד, שם שכר דירה חודשי ממוצע למשרד עומד על כ-33 דולר למ"ר. במקום השני מתחם שרונה, שם שכר דירה חודשי ממוצע עומד על כ-29 דולר למ"ר.

במקום השלישי רחוב יהודה הלוי, שם צפויה לעבור הרכבת הקלה, וכן אזור הבורסה ברמת גן, עם עלות ממוצעת בגובה של כ-28 דולר למ"ר. במקום הרביעי מתחם העסקים בשכונת רמת החיל, עם עלות של כ-26 דולר למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully