וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק איכרים מהגדולים בישראל ייבנה בקריית אונו

24.5.2017 / 15:48

ועדת הערר בת"א קיבלה את טיעוני היזם סמי מצלאוי והוועדה המקומית, והתירה את פתיחתו של שוק אוכל, דוגמת שרונה מרקט, במתחם הקאנטרי קלאב בעיר במקום אולם כנסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטח כולל של כ-19 אלף מ"ר. שוק האיכרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת הערר של מחוז תל אביב אישרה השבוע את פתיחתו של שוק איכרים מהגדולים בישראל במתחם הקאנטרי קלאב החדש בקריית אונו, אותו מקימה חברת מצלאוי בשליטת היזם סמי מצלאוי. בכך דחתה הוועדה את הערר שהגישה חברת רביב אחזקות, המחזיקה שטח בסמוך והתנגדה לפתיחת שוק האוכל.

לקריאה נוספת:
16 שנים לאסון ורסאי: מאות מבני "פל-קל" טרם טופלו
קרחון בתל אביב: צפו במתחם המשרדים המיוחד בדרך השלום
מנהל התכנון: כשליש מהדירות ב-2016 אושרו בהליך מזורז

לפני כשלוש שנים פרסמה עיריית קריית אונו מכרז לבניית קאנטרי קלאב והפעלתו, בו זכתה חברת מצלאוי. לימים, משנבנה המרכז, התברר כי אולם הכנסים המשתרע על פני כ-960 מ"ר אינו זוכה לביקוש, ומצלאוי מתקשה להשכיר אותו. לבקשת האחרון הסכימה העירייה לאשר היתר לשימוש חורג באולם הכנסים לטובת שוק איכרים, שיהווה את אחד השווקים הגדולים בישראל בהשקעה של מיליוני שקלים.

ואולם, חברת רביב אחזקות, שבבעלותה שטח במגרש סמוך המיועד למסחר ולמשרדים, הגישה התנגדות למתן ההיתר, בטענה שהוועדה המקומית אינה מוסמכת להתיר שימוש חורג לצורך מסחר בקרקע המיועדת לצרכי ציבור. לדבריה, היא רכשה את הקרקע הסמוכה לקאנטרי ב-2015 בהסתמך על כך שזה יהיה השטח המסחרי היחיד באזור, ואישור הפעלה של שוק אוכל יוביל לפגיעה בעסקיה בעתיד.

חברת מצלאוי טענה בתשובה, באמצעות עו"ד אייל קוצ'ינסקי ממשרד עוה"ד אברהם בר, כי ממועד הזכייה במכרז נעשו על ידה מאמצים רבים לאתר גורם שיפעיל את אולם הכנסים, אבל מאחר שהוועדה המקומית סירבה להתיר לה שימוש למטרת אירועים וחתונות, היא לא הצליחה להשכיר את המקום. זאת למרות שהשקיעה באולם בלבד מעל ל-12 מיליון שקל. לדברי מצלאוי, שוק אוכל עונה על השימושים המותרים במקום.

הוועדה המקומית קריית אונו, באמצעות עוה"ד שחר בן-עמי ויהל עמית ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', טענה כי קיים צורך ממשי בשוק אוכל בשכונה שאין בה כל מרכז מסחרי או אזור בילוי חברתי. לפיכך אישרה שימוש במקום כשוק אוכל, אולם הגבילה אותו לתקופה של שלוש שנים במקום שמונה שנים, כפי שאישרה תחילה הוועדה המקומית.

ועדת הערר קבעה כי הפיכת האולם לשוק אוכל לא משנה את האופי הסביבתי של המקום, ובהתחשב במגבלת השנים, הפגיעה במתחרה העסקי שרכשה את השטח הסמוך היא זניחה. בתום שלוש השנים נקבע כי תיבחן הארכת השימוש החורג לתקופה נוספת.

כמו שרונה מרקט, רק מזרחית לגהה

בעקבות ההחלטה החלה חברת מצלאוי לנהל משא ומתן מתקדם מול מיטב יועצי הקולינריה בארץ לשם הקמת השוק שייקרא "אונו מרקט", כדוגמת שרונה מרקט בתל אביב ושוק צפון ברמת החייל. תמהיל העסקים יכלול חנויות קמעונאיות המציעות חומרי גלם איכותיים מרחבי העולם, מוצרים בכל תחומי המזון וכן מסעדות שף מובחרות.

מבנה הקאנטרי בקריית אונו נמצא בסמוך לספורטק בעיר ומשתרע על שטח של כ-19 אלף מ"ר, לרבות שטח מסחרי הכולל מסעדות ובתי קפה דוגמת מסעדת "פו סושי" התל אביבית, רשת "לה גופרה", בית הקפה "בליקר בייקרי" ובית המאפה "ג'ייקובס". מתחם הקאנטרי קלאב תוכנן על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים

הקאנטרי מופעל על ידי רשת חדרי הכושר "גו אקטיב", המנהלת את המקום. המבנה כולל בריכה מחוממת, בריכת חיצונית, בריכת ילדים, חדר כושר, שתי בריכות ג'קוזי גדולות, חדרי ספינינג וחדר כושר לילדים.

לדברי מצלאוי, "אנו מאוד שמחים על החלטת ועדת הערר ורוצים לשבח את מחלקת ההנדסה בעירייה. בעשור האחרון קריית אונו עוברת מהפך גדול, ומהווה אלטרנטיבה מצוינת למקומות הבילוי בתל אביב. רשתות גדולות ובתי קפה מוכרים החליטו לפתוח סניפים בעיר כי הבינו את הפוטנציאל הגדול הטמון בה. פתיחת שוק איכרים תהיה עוד צעד בתחום, שכן מגיע לתושבי העיר והסביבה ליהנות ממיטב בתי העסק בתחום הקולינריה כפי שבכוונתנו להקים במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully